Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant,
Gelet op artikel 7 van de Archiefwet;
Overwegende dat Gedeputeerde Staten op 9 november hebben besloten tot digitale vervanging van nader geduide series papieren archiefdossiers met archiefbescheiden door digitale reproducties;
Overwegende dat na uitvoering van een gecontroleerd digitaliseringsproces tot het daadwerkelijk vernietigen van de papieren archiefdossiers met archiefbescheiden zal worden overgegaan als uitvloeisel van het besluit van
9 november 2021;
Overwegende dat op grond van artikel 6, tweede lid, van het Archiefbesluit 1995 Gedeputeerde Staten verplicht zijn een besluit tot vervanging van archiefbescheiden bekend te maken;
Maken bekend:
Dat zij hebben besloten over te gaan tot vervanging van papieren archiefdossiers met archiefbescheiden door digitale reproducties van de volgende series archiefdossiers met archiefbescheiden die onder het zorgdragerschap van de provincie Noord-Brabant berusten:
- -
Provinciaal Bestuur 1987-1999 (inventarisnummer 1869 bij het Brabants Historisch Informatie Centrum),
- -
Provinciaal bestuur 2000-2015,
- -
Provinciaal bestuur 2016- en verder.
Deze vervanging wordt uitgevoerd volgens de specificaties die zijn vastgesteld in het Handboek vervanging voor backlog scanning van archiefdossiers, versie 1.0 vastgesteld op 9 november 2021 of een latere versie en zijn daarmee in overeenstemming met de eisen zoals beschreven in artikel 26b van de Archiefregeling en met inachtneming van de waarde van het belang, bedoeld in artikel 2, eerste lid, onder c en d, van het Archiefbesluit 1995.
Bezwaar
Bezwaren tegen dit besluit kunnen binnen zes weken na de bekendmaking van dit besluit worden ingediend bij:
Het college van Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant
Secretariaat van de hoor- en adviescommissie
Postbus 90151
5200 MC te ‘S HERTOGENBOSCH
Wij vragen u om op de linkerbovenhoek van de envelop het woord "bezwaarschrift" te vermelden.
Het bezwaarschrift moet zijn voorzien van een handtekening, naam en adres van de indiener, de dagtekening en ons kenmerk van het besluit. Ook dient u een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar gericht is en de gronden van het bezwaar hierin op te nemen.
Daarnaast vragen wij u vriendelijk om een kopie van dit besluit bij te voegen. Kunt u ons ook uw telefoonnummer geven? De provincie kan dan, mocht dit nodig zijn, u bellen om samen de beste aanpak van behandeling van uw bezwaarschrift te bespreken.
Meer informatie over de behandeling van bezwaarschriften vindt u op www.brabant.nl/bezwaar.
U kunt het secretariaat van de Hoor- en adviescommissie bereiken via telefoonnummer (073) 680 83 04, faxnummer (073) 680 76 80 en
emailadres bezwaar@brabant.nl.
Voorlopige voorziening
Bovenstaand besluit treedt in werking, ook al wordt een bezwaarschrift ingediend. Het is daarom mogelijk om gelijktijdig met of na het indienen van een bezwaarschrift een zogenaamde “voorlopige voorziening” te vragen bij: de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Oost-Brabant, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA 's Hertogenbosch.
Een voorlopige voorziening is in feite het nemen van een tijdelijke maatregel, bijvoorbeeld het schorsen van het besluit gedurende de tijd die nodig is om de bezwaren te behandelen en daarop een besluit te nemen. Voorwaarde om zo’n voorlopige voorziening te vragen is, dat er sprake is van spoedeisend belang.
Voor het vragen van een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.