Besluit van gedeputeerde staten van Zeeland houdende wijziging van het Mandaatbesluit gedeputeerde staten Zeeland 2019

Besluit van gedeputeerde staten van Zeeland van 14 juli 2020, nummer 20022259 tot wijziging van het Mandaatbesluit gedeputeerde staten Zeeland 2019, Provinciaal blad 2019, 6310.

 

Gedeputeerde staten van Zeeland,

  • overwegende dat het voor een efficiëntere uitvoering van taken gewenst is enkele bevoegdheden te mandateren c.q. het mandaatbesluit aan te passen;

  • gelet op Hoofdstuk 10 van de Algemene wet bestuursrecht;

  • gelet op artikel 3.42, tweede lid, van de Algemene wet bestuursrecht;

  • gelet op artikel 158, eerste lid sub d, van de Provinciewet;

 

besluiten vast te stellen het navolgende wijziging van het Mandaatbesluit gedeputeerde staten Zeeland 2019:

 

Artikel I

Bijlage I Mandaatregister gedeputeerde staten Zeeland 2019 wordt als volgt gewijzigd:

 

  • A.

     

Onder A.1.1 wordt toegevoegd “projectleider”.

 

  • B.

     

D.3 Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur” komt te luiden:

 

Omschrijving bevoegdheid/mandaat

Wettelijke grondslag

Gemandateerd aan afdelingsmanager BOS alsmede:

Opmerkingen

D.3.1

Een betrokkene op basis van artikel 30 van de Wet Bibob verzoeken om een vragenformulier volledig in te vullen ofwel aanvullende gegevens aan te leveren.

Artikel 30 wet Bibob

Coördinator en Medewerker Bibob/Ondermijning

 

D.3.2

Het opvragen van justitiële gegevens over betrokkene uit het justitiële documentatie systeem t.b.v. de BIBOB.

Artikel 15 Besluit justitiële en strafvorderlijke gegevens

Coördinator en Medewerker Bibob/Ondermijning

 

D.3.3

Het opvragen van informatie over betrokkene uit de politiesystemen

Besluit politiegegevens artikel 4:3, eerste lid, onder I

Coördinator en Medewerker Bibob/Ondermijning

 

D.3.4

Het opvragen van informatie controle op rechtspersonen

Besluit controle op rechtspersonen, artikel 6, onderdeel g.

Coördinator en Medewerker Bibob/Ondermijning

 

D.3.5

Opvragen of er over de betrokkene, in de afgelopen twee jaren een advies is uitgebracht dan wel een adviesaanvraag in behandeling is genomen.

Artikel 11a wet Bibob

Coördinator en Medewerker Bibob/Ondermijning

 

D.3.6

Op aangeven van de officier van Justitie het Bureau BIBOB om een advies te vragen.

Artikel 26 wet Bibob

Coördinator en Medewerker Bibob/Ondermijning

 

D.3.7

Het Bureau, op basis van artikel 5 lid 3, artikel 5a, artikel 6 lid 2, om een advies vragen.

Artikel 5 lid 3, artikel 5a en artikel 6 lid 2 wet Bibob

Coördinator en Medewerker Bibob/Ondermijning

 

D.3.8

Het Bureau op basis van artikel 30, lid 4 de door betrokkene verstrekte gegevens en bescheiden, inclusief de bevindingen van het eigen onderzoek toesturen.

Artikel 30 lid 4 Wet Bibob

Coördinator en Medewerker Bibob/Ondermijning

 

D.3.9

Een betrokkene op basis van artikel 32 van de Wet Bibob informeren dat het Bureau BIBOB om advies is verzocht.

Artikel 32 wet Bibob

Coördinator en Medewerker Bibob/Ondermijning

 

D.3.10

Een betrokkene op basis van artikel 31 van de Wet Bibob informeren dat de wettelijke termijn waarbinnen de beschikking dient te worden gegeven, wordt opgeschort.

Artikel 31 wet Bibob

Coördinator en Medewerker Bibob/Ondermijning

 

D.3.11

Het, op basis van artikel 28, lid 2 verstrekken van een advies van het Bureau aan een in dat lid genoemde partij, evenals op basis van artikel 28 lid 3 verstrekken van het advies van het bureau aan betrokkene.

Artikel 28, lid 2 en lid 3 wet Bibob

Coördinator en Medewerker Bibob/Ondermijning

 

D.3.12

Een betrokkene op basis van artikel 33 lid 1 en lid 3 van de Wet Bibob in de gelegenheid brengen zijn zienswijze naar voren te brengen

Artikel 33 lid 1 en 3 wet Bibob

Coördinator en Medewerker Bibob/Ondermijning

 

D.3.13

Op basis van artikel 29 wet Bibob, het gedurende twee jaar kunnen gebruiken van een advies van het Bureau, in verband met een andere beslissing.

Artikel 29 wet Bibob

Coördinator en Medewerker Bibob/Ondermijning

 

D.3.13

Het doen van aangifte namens het bestuursorgaan indien dat op grond van de wet verplicht is.

art. 162,163 Sv

Coördinator en Medewerker Bibob/Ondermijning

Portefeuillehouder vooraf informeren;

Met volmacht cvdK

 

 

  • C.

     

Onder A1.1, A.2.4 tot en met A2.6, A 2.8, A 2.11 tot en met A2.15, A2.20, A2.25 tot en met A2.28, A.3.1, A.3.4 tot en met A.3.11, A.3.13, A.5.1, F2.2, F2.3, G.2.2, G.12.1, G12.2 en 12.5 tot en met G12.12 wordt toegevoegd “Teamcoördinator”.

 

  • D.

     

Na F.1.1 wordt ingevoegd:

F.1.1.1

Voorbereiding en uitvoering van het besluit

 

Teamcoördinator

 

 

 

  • E.

     

Na F1.2 wordt ingevoegd:

F.1.2.1

Voorbereiding en uitvoering van het besluit

 

Teamcoördinator

 

 

 

  • F.

     

Na F1.3 wordt ingevoegd:

F.1.3.1

Voorbereiding en uitvoering van het besluit

 

Teamcoördinator

 

 

 

  • G.

     

Onder F. Vastgoed wordt G1.4 vernummerd naar F.1.4

 

  • H.

     

Na F.1.4 (vernummerd) wordt ingevoegd:

F.1.4.1

Afhandeling op basis van door de afdelingsmanager geaccordeerd en geregistreerd Uitgifteplan.

 

Teamcoördinator

 

 

 

  • I.

     

Onder G1.1 wordt “beheersovereenkomsten” vervangen door “beheerovereenkomsten”.

 

  • J.

     

Onder G1.2 wordt ingevoegd:

F.1.2.1

Kleine bedragen

 

Teamcoördinator

 

 

 

  • K.

     

Onder G1.4, G.1.5, G.1.6, G.2.15 en G.6.13 wordt “Directeur Organisatie” vervangen door “ Afdelingsmanager I&V”.

 

  • L.

     

Onder G2.1 wordt “Unitmanager” en onder G2.3, G2.4, G2.13, G.4.5, G.6.1 tot en met G.6.9, G.8.1, G8.2 en G.10.2 wordt “Unitmanager BTD” vervangen door “Teamcoördinator”.

 

  • M.

     

Onder G2.5 tot en met G.2.12, G2.14 en G2.16 wordt “Unitmanager BTD” geschrapt.

 

  • N.

     

Onder G.3.4 wordt in de kolom “gemandateerd aan” toegevoegd “Teamcoördinator” en onder “Opmerkingen” toegevoegd “met goedkeuring Afdelingsmanager”.

 

  • O.

     

B.1.8 komt te luiden:

 

Omschrijving bevoegdheid/mandaat

Wettelijke grondslag

Gemandateerd aan

Voorwaarden

B.1.8

Besluiten tot het verlenen van een opdracht dan wel een privaatrechtelijke overeenkomst inzake levering, werk of dienst

 

Aanbestedingswet;

Provinciaal inkoop- en aanbestedingsbeleid;

Regeling aanwijzing budgethouders en budgetbeheer provincie Zeeland

 

Budgethouder

Conform de Regeling aanwijzing budgethouders en budgetbeheer en het Inkoop- en Aanbestedingsbeleid;

Na afstemming met Financiën (F&C) en team Inkoop & Aanbesteding (POJZ);

 

  • P.

     

Onder G. Infrastructuur wordt na G 12 ingevoegd:

G.13 Wet Basisregistratie Grootschalige Topografie

 

Omschrijving bevoegdheid/mandaat

Wettelijke grondslag

Gemandateerd aan

Opmerkingen/voorwaarden

G13.1

Werkzaamheden in het kader

van de Wet basisregistratie:

Ondergrond

grootschalige topografie.

­

Teamcoördinator;

Medewerker landmeten en cartografie

 

­

G13.2

Vaststellen van onderzoek als

bedoeld in:

artikel 30 van de Wet

basisregistratie grootschalige

topografie en

artikel 9a van de Wet

basisregistratie ondergrond

Art. 30 en art. 9a

Afdelingsmanager I&V

 

 

  •  

  • Q.

     

Onder B. Inkoop en aanbesteding wordt bij B.1.1 en B1.2 in de kolom voorwaarden na “unitmanager” toegevoegd “en teamcoördinatoren I&V”.

 

  • R.

     

Onder C.2 Financiën en Control wordt na C2.17 toegevoegd:

 

Omschrijving bevoegdheid/mandaat

Wettelijke grondslag

Gemandateerd aan

Opmerkingen

C.2.18

Aangaan gebruikers- en beheerovereenkomsten voor rekeningen en autorisatie voor gebruik en beheer digitale financiële systemen en rekeningen, mede ten behoeve van door functionarissen die met het beheer daarvan zijn belast.

 

Afdelingsmanager F&C

 

 

  • S.

     

Onder A. 7 MER wordt toegevoegd “Programmamanager Fysieke Leefomgeving; Programmamanager grote Projecten; Programma- en projectmanager grote Projecten”.

 

  • T.

     

Onder D.2. wordt “directeur organisatie alsmede” geschrapt en onder D.2.13 wordt “Programmamanager Fysieke Leefomgeving” toegevoegd.

 

  • U.

     

Onder A1.1, A.5.1 en A.5.4 wordt geschrapt “in de hoedanigheid van budgethouder”.

 

  • V.

     

Onder A1.4, A1.5, A.2 en A.3 wordt “Programmamanager in de hoedanigheid van budgethouder” vervangen door “Opgavemanager; Programmamanager; Projectmanager”.

 

  • W.

     

Onder A.2.25 wordt toegevoegd “Opgavemanager; Programmamanager; Projectmanager”.

 

  • X.

     

Onder E.1.1 en E.1.13 wordt toegevoegd “Opgavemanager Klimaatadaptatie in hoedanigheid van budgethouder”.

 

  • Y.

     

Onder H. personenvervoer wordt na “Directeur Programma’s en Projecten” toegevoegd “Programmamanager Regionale Bereikbaarheid; Senior beleidsmedewerker openbaar vervoer, die belast is met het concessiemanagement” en onder “Opmerkingen” wordt toegevoegd “ bestuurlijke aandachtspunten agenda van het concessiebeheeroverleg, algemene ledenvergadering CV DOVA en DOVA- managersoverleg worden geannoteerd afgestemd met de verantwoordelijke gedeputeerde”.

 

  • Z.

     

Onder I. Waterwet wordt toegevoegd “Programmamanager Fysieke Leefomgeving”.

 

  • AA.

     

Onder J.5 Wet bodembescherming wordt toegevoegd “Afdelingsmanager POJZ”.

 

  • BB.

     

Onder en L. Ruimte wordt toegevoegd “Programmamanager Fysieke Leefomgeving; Programma- en projectmanager grote Projecten”.

 

  • CC.

     

Onder M. Cultuur wordt toegevoegd “Programmamanager Leefbaarheid, Cultuur en Sport”.

 

  • DD.

     

Aan N1.1 wordt voor “al dan niet” toegevoegd “waaronder het aanvragen van vergunningen, ontheffingen en wettelijke adviezen, en het machtigen van contractspartijen in het kader van een opdracht om dat namens de provincie te doen”.

 

Artikel II

Dit besluit treedt in werking met ingang van de eerste dag na de datum van uitgifte van het Provinciaal Blad waarin het wordt geplaatst en werkt, met uitzondering van het bepaalde onder artikel K, L en M, terug tot en met 27 september 2019.

 

 

 

Aldus vastgesteld in de vergadering van gedeputeerde staten van 14 juli 2020.

Drs. J.M.M. Polman, voorzitter

A.W. Smit, secretaris

Uitgegeven 16 juli 2020

De secretaris, A.W. Smit

Naar boven