Toekenning uitsluitend recht Stichting Samenwerkende VVV's Limburg

Gedeputeerde Staten van Limburg,

 

Gelet op

  • De Provinciewet, in het bijzonder artikel 158 en 175;

  • De Aanbestedingswet 2012, in het bijzonder artikel 2.24 dat de mogelijkheid biedt voor een aanbestedende dienst om een uitsluitend recht te verstrekken aan een andere aanbestedende dienst voor het verrichten van diensten;

Overwegende dat

  • Provincie Limburg onder meer tot doel heeft de Limburgse toeristische sector te promoten met als doel de marktwaarde en klantwaarde van de Limburgse toeristische sector te behouden dan wel te vergroten;

  • In het Missiegedreven Economisch Beleidskader binnen de lijn Bruisend Ecosysteem (Toerisme & Recreatie) wordt gestreefd naar ‘één Limburg’ met een sterk en herkenbaar merk voor toeristisch-recreatief Limburg: “In Limburg”;

  • Provincie Limburg de afgelopen periode de lead heeft genomen en samen met de VVV’s en de gemeenten in Noord-Limburg de basis van In Limburg heeft gerealiseerd;

  • Het moment er is om het eigenaarschap van deze infrastructuur over te dragen naar de verantwoordelijke partners: de VVV’s in Limburg. Dit betreft de uitvoering van de toeristische marketingstrategie: het in stand houden van de In Limburg kanalen én het opstellen en uitvoeren van een jaarlijks uitvoeringsplan;

  • De Stichting Samenwerkende VVV’s Limburg (hierna SVL) door de VVV’s is opgericht om dit doel te realiseren;

  • SVL conform artikel 2 van haar statuten ten doel heeft:

    • 1.

      het organiseren en uitvoeren van marketing- en promotieactiviteiten voor de provincie Limburg en het toeristisch-recreatief bedrijfsleven, teneinde een omzetgroei te realiseren op het gebied van toerisme en recreatie;

    • 2.

      een bijdrage te leveren aan de positieve beeldvorming (het imago) van Limburg en het toeristisch-recreatief bedrijfsleven in de provincie Limburg;

    • 3.

      middels samenwerking tussen in Limburg gevestigde organisaties werkzaam op het gebied van de vrijetijdsbesteding; leveren van een bijdrage aan de bevordering van het toerisme in en naar de provincie Limburg teneinde hogere toeristische bestedingen te realiseren;

    • 4.

      het vergroten van het draagvlak in de provincie Limburg voor de sub 1 tot en met 3 geformuleerde doelstellingen.

  • Gedeputeerde Staten van Limburg de uitvoering wensen op te dragen aan SVL;

  • Artikel 2.24 sub a. Aanbestedingswet 2012 de mogelijkheid biedt om een uitsluitend recht voor dienstverlening te verlenen aan een andere aanbestedende dienst;

  • de hiervoor vermelde dienstverlener SVL een publiekrechtelijke instelling is in de zin van artikel 1.1 Aanbestedingswet 2012 en daarom een aanbestedende dienst.

Voorbereidingsprocedure

Aangezien dit toekenningsbesluit de bestaande situatie van reeds toegekende rechten en plichten van betrokken ondernemingen bevestigt en niet verder uitbreidt is geen (nieuwe) specifieke voorbereidingsprocedure gevolgd. Een voorafgaande consultatie van andere marktdeelnemers is ook om deze reden niet zinvol geacht.

Besluiten

  • I.

    een uitsluitend recht ex artikel 2.24 onder a. van de Aanbestedingswet 2012 uitsluitend ter uitvoering van de in bijlage 1 benoemde categorieën diensten ter uitvoering van de toeristische promotiecampagne “InLimburg”, welk recht aanvangt op 1 augustus 2020 en eindigt op 31 december 2023. Gedeputeerde Staten kunnen het recht voortijdig intrekken indien SVL haar opdracht niet naar behoren heeft uitgevoerd, dan wel zwaarwegende belangen intrekking van het recht vorderen.

  • II.

    betrokken ondernemingen en het betrokken grondgebied:

    Stichting Samenwerkende VVV’s Limburg, Walramplein 6, 6301 DD te Valkenburg aan de Geul, die diensten aanbiedt op het grondgebied van de provincie Limburg;

Aldus besloten in de vergadering van Gedeputeerde Staten, gehouden op 30 juni 2020.

Gedeputeerde Staten voornoemd

de voorzitter,

de heer drs. Th.J.F.M. Bovens

secretaris,

de heer drs. G.H.E. Derks MPA

Bijlage 1  

Lijst met diensten als bedoeld in onderdeel I van het besluit

  • promotiediensten (CPV-code 79342200-5)

  • marketingdiensten (CPV-code 79342000-3)

  • reclamecampagnediensten (CPV-code 79341400-0)

  • uitvoeren van marktonderzoek (CPV-code 79310000-0)

Naar boven