Provinciaal blad van Limburg
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Limburg | Provinciaal blad 2019, 7612 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Limburg | Provinciaal blad 2019, 7612 | Overige besluiten van algemene strekking |
Nadere subsidieregels Euregionaal Onderwijs 2019-2020
Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen
Artikel 2 Doelstelling/doel van de regeling
Met het Actieplan Grensoverschrijdend Leren en Werken (http://www.limburg.nl/Beleid/Economie_ en_Financiën/Onderwijs_en_Arbeidsmarkt/Grensoverschrijdend_Leren_en_Werken) wil de Provincie Limburg de juiste voorwaarden scheppen om het voor (toekomstige) werknemers, werkzoekenden en werkgevers aan beide kanten van de grens vanzelfsprekender én gemakkelijker te maken om over de grens te leren en te werken. Het onderwijs vormt een hele belangrijke component in dit actieplan via de lijn “Versterken Euregionaal Onderwijs”. Een goede voorbereiding op de Euregionale arbeidsmarkt begint namelijk in het onderwijs. Om te zorgen dat leerlingen goed toegerust zijn om over de grens aan de slag te gaan, is het van belang om op alle niveaus en in alle fasen aandacht te besteden aan taal, cultuur, competenties en vakgerichte vaardigheden zoals die in het buurland gangbaar zijn.
Hoofdstuk 2 van deze subsidieregeling is er op gericht om het Euregionaal Onderwijs te implementeren binnen scholen in het PO en om leerlingen in het VMBO de kans te bieden om hun niveau Duits en/of Frans volgens de internationale normen te laten certificeren.
Hoofdstuk 3 van deze subsidieregeling is er op gericht om scholen in het PO, VO, MBO en HBO te ondersteunen in het op een innovatieve manier vormgeven van ketensamenwerking / creëren van een doorlopende leerlijn (dus bijvoorbeeld school uit PO met school uit VO) op het gebied van Euregionaal Onderwijs. Hierbij kan gedacht worden aan thema’s als innovatief talenonderwijs, het versterken van het talenonderwijs, het verbinden van de Euregionale interculturele component in het onderwijs los van de taalvakken, Euregionaal ondernemerschap en het vormgeven van euregionale beroepenoriëntatie en stages.
De wijze van verdeling van het subsidieplafond kunt u raadplegen op www.limburg.nl/subsidies > subsidieplafonds.
Hoofdstuk 2 Impuls Euregionaal Onderwijs in PO en VMBO
Om voor een subsidie in aanmerking te komen, gelden de volgende criteria:
Per basisschool nemen minimaal twee docenten deel aan de scholing Duits en/of Frans. Indien een schoolbestuur binnen één subsidieaanvraag voor minimaal 4 basisscholen een aanvraag indient, dan dient de verhouding tussen het aantal docenten dat deelneemt aan de scholing Duits en/of Frans en het aantal basisscholen minimaal 1,5 te zijn; en
De aan het project deelnemende leerlingen hebben een aantoonbaar hoger niveau in de taal Duits en/of Frans behaald dan dat zij in het reguliere programma zouden behalen. Dit wordt aangetoond door het overleggen van de door de deelnemende leerlingen tijdens het schooljaar 2019-2020 behaalde certificaten voor Goethe of Delf examens bij respectievelijk het (door) Goethe (gedelegeerde) Instituut of het Institut Français.
Artikel 6 Verplichting basisscholen
De docenten sluiten de scholing met succes af op het volgende niveau van het Europees Referentie Kader:
In aanvulling op artikel 17 van de Algemene Subsidieverordening Provincie Limburg 2017 e.v., wordt de subsidieaanvraag afgewezen, indien:
Hoofdstuk 3 Innovatie ketensamenwerking Euregionaal Onderwijs
In aanvulling op artikel 17 van de Algemene Subsidieverordening Provincie Limburg 2017 e.v., wordt de subsidieaanvraag afgewezen, indien:
Artikel 15 Subsidiabele en niet-subsidiabele kosten
De volgende kosten zijn subsidiabel:
De volgende kosten zijn niet-subsidiabel:
kosten van te ontwikkelen instrumenten die reeds zijn ontwikkeld. Voorbeelden zoals het Euregionale competentieraamwerk, stagehandboek en het digitale portfolio zijn te vinden op www.limburg.nl/subsidies > actuele subsidieregelingen > Nadere subsidieregels Euregionaal Onderwijs;
Een subsidieaanvraag kan uitsluitend worden ingediend bij Gedeputeerde Staten met gebruikmaking van het standaard (digitaal) aanvraagformulier dat geplaatst is op de website van de Provincie Limburg: www.limburg.nl/subsidies > actuele subsidieregelingen.
Het standaard (digitaal) aanvraagformulier dient volledig ingevuld en rechtsgeldig ondertekend te worden en te zijn voorzien van alle bijlagen zoals aangegeven in het formulier en dient te worden verzonden naar het op het formulier aangegeven adres (Gedeputeerde Staten van Limburg, Cluster Subsidies, Postbus 5700, 6202 MA Maastricht) dan wel digitaal te worden ingediend.
Artikel 19 Inwerkingtreding, beëindiging en citeertitel
Deze Nadere subsidieregels vervallen met ingang van 1 augustus 2020, met dien verstande dat zij van toepassing blijven op subsidieaanvragen die vóór die datum zijn ontvangen door Gedeputeerde Staten en subsidiebesluiten die vóór die datum zijn genomen, ook voor de volgende stappen in het subsidietraject.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/prb-2019-7612.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.