Wijzigingsbesluit Directiestatuut Provincie Limburg

Gedeputeerde Staten van Limburg maken bekend dat zij in hun vergadering van 18 juni 2019 hebben vastgesteld:

Wijzigingsbesluit Directiestatuut Provincie Limburg.

Artikel 3 Samenstelling

“De directie bestaat uit een algemeen directeur en twee directeuren. De secretaris is tevens algemeen directeur en daarmee hoogste functionaris. De directie staat onder leiding van de algemeen directeur.”

 

wordt gewijzigd in:

 

“De directie bestaat uit een algemeen directeur en drie directeuren. De secretaris is tevens algemeen directeur en daarmee hoogste functionaris. De directie staat onder leiding van de algemeen directeur.”

Artikel 5 Vervanging

  • “1.

    De algemeen directeur wijst een eerste en tweede plaatsvervangend algemeen directeur aan. Deze aanwijzing is in persoon identiek aan de benoeming door Gedeputeerde Staten van de eerste en tweede plaatsvervangend secretaris.

  • 2.

    Bij afwezigheid van een van beide directeuren worden diens taken - in overleg - uitgeoefend door de algemeen directeur of de andere directeur.

  • 3.

    Bij afwezigheid van beide directeuren worden hun taken uitgeoefend door de algemeen directeur. De vervangingsregeling wordt algemeen bekend gemaakt.“

wordt gewijzigd in:

 

  • “1.

    De algemeen directeur wijst een eerste, tweede en derde plaatsvervangend algemeen directeur aan. Deze aanwijzing is in persoon identiek aan de benoeming door Gedeputeerde Staten van de eerste, tweede en derde plaatsvervangend secretaris.

  • 2.

    Bij afwezigheid van een van de directeuren worden diens taken - in overleg - uitgeoefend door de algemeen directeur of een andere directeur.

  • 3.

    Bij afwezigheid van de drie directeuren worden hun taken uitgeoefend door de algemeen directeur. De vervangingsregeling wordt algemeen bekend gemaakt.“

Artikel 7 Taakverdeling

“De taken van de directie worden verdeeld over de drie directieleden. De portefeuilleverdeling wordt algemeen bekend gemaakt. De directieleden geven sturing aan de binnen hun portefeuille vallende onderwerpen.”

 

wordt gewijzigd in:

 

“De taken van de directie worden verdeeld over de leden van de directie. De portefeuilleverdeling wordt algemeen bekend gemaakt. De directieleden geven sturing aan de binnen hun portefeuille vallende onderwerpen.”

Gedeputeerde Staten voornoemd

de voorzitter,

de heer drs. Th.J.F.M. Bovens

secretaris,

de heer drs. G.H.E. Derks MPA

Naar boven