Verordening werkgeverscommissie griffier

Provinciale Staten van Overijssel, gelezen het voorstel van het Presidium 27 maart 2019

besluiten:

 

vast te stellen de volgende wijziging van de Verordening werkgeverscommissie griffier:

Artikel 1. Taken en bevoegdheden werkgeverscommissie griffier, komt als volgt te luiden:

 

De werkgeverscommissie griffier heeft tot taak:

  • 1.

    het nemen van besluiten over de individuele rechtspositie van de griffier, m.u.v. de in artikel 104 Provinciewet opgenomen rechtspositionele besluiten, inclusief het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken;

  • 2.

    het doen van voorstellen aan PS omtrent door PS te nemen beslissingen omtrent benoeming, schorsing, ontslag van de griffier;

  • 3.

    het voeren van regelmatig (werk)overleg met de griffier over de voortgang van de werkzaamheden, waarbij de waarnemend voorzitter PS eerste aanspreekpunt is;

  • 4.

    het periodiek voeren van een informatief gesprek met de griffiemedewerkers over van de gang van zaken op de griffie;

  • 5.

    het voorbereiden en uitvoeren van overige tot het werkgeverschap van Provinciale Staten behorende taken en regelingen.

Zwolle,

Provinciale Staten voornoemd,

voorzitter,

griffier,

Naar boven