Mandaatbesluit Inspecteur der provinciale belastingen BJZ IPB01 en IPB02

Bekendmaking van het besluit van 29 januari 2018 - zaaknummer 2018-000509

 

DE INSPECTEUR DER PROVINCIALE BELASTINGEN

 

Gelezen het voorstel mandaatverlening aan de afdeling BJZ

Gelet op afdeling 10:1.1 van de Algemene wet bestuursrecht

 

BESLUIT

 

Artikel 1  

Aan de teammanager Bestuurlijk Juridische Zaken mandaat IPB01 te verlenen tot het vaststellen van formulieren voor het nemen van eenvoudige beslissingen namens de inspecteur der provinciale belastingen die zonder gebruikmaking van het elektronisch besluitvormingssysteem kunnen worden genomen.

 

Artikel 2  

Aan de medewerkers van het secretariaat commissie Rechtsbescherming en de medewerker advies juridisch van de afdeling Bestuurlijk Juridische Zaken mandaat IPB02 te verlenen voor het nemen van alle voorbereidende- en uitvoerende administratieve handelingen in het kader van de behandeling van ingediende bezwaarschriften en klachten tegen heffingsbesluiten van de Inspecteur der provinciale belastingen, zoals bedoeld in afdeling 6. 2, afdeling 7.2 en afdeling 9.1.2 van de Algemene wet bestuursrecht.

 

Artikel 3  

In te trekken het mandaatbesluit van 2 juli 2015 (Provinciaal Blad 2015/3844, zaaknummer 2015-001154)

 

Artikel 4  

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het Provinciaal Blad waarin het wordt geplaatst.

 

Gepubliceerd te Arnhem

Namens Gedeputeerde Staten van Gelderland

H. Boon

plv . Inspecteur der provinciale belastingen

   

Meer informatie

Provincieloket, telefoonnummer (026) 359 99 99, e-mailadres: post@gelderland.nl.

 

Rechtsmiddelen

Belanghebbenden kunnen binnen zes weken na dagtekening van dit besluit hiertegen een bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift dient te worden gezonden aan Gedeputeerde Staten, secretariaat Commissie van Advies voor Bezwaarschriften en Klachten, Postbus 9090, 6800 GX Arnhem. Op envelop en brief duidelijk "bezwaarschrift" vermelden.

 

Degene die een bezwaarschrift heeft ingediend, kan bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland (Postbus 9030, 6800 EM Arnhem) een verzoek indienen om een voorlopige voorziening te treffen. Voor individuele burgers (niet voor advocaten en ook niet voor gemachtigden namens een bedrijf of een organisatie) bestaat de mogelijkheid dat verzoek digitaal in te dienen. Meer informatie kunt u vinden op www.rechtspraak.nl. Voor het behandelen van een verzoek om een voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Over de hoogte en de wijze van betaling van het griffierecht kunt u informatie verkrijgen bij de rechtbank Gelderland, telefoonnummer (026) 359 20 00 of op www.rechtspraak.nl.

 

Informatie over de bezwarenprocedure en de mogelijkheid van mediation is te vinden op de website van de provincie Gelderland (www.gelderland.nl). U kunt die informatie, vervat in de brochure "Niet eens met een besluit van de provincie Gelderland? Bezwaarschrift of mediation", ook opvragen bij het Provincieloket via telefoonnummer (026) 359 99 99.

 

Naar boven