Provinciaal blad van Limburg
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Limburg | Provinciaal blad 2018, 8934 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Limburg | Provinciaal blad 2018, 8934 | Overige besluiten van algemene strekking |
Beleidskader bodes en coördinator diensten Provincie Limburg 2018
Artikel 5 Reiskosten tijdens beschikbaarheidsdienst
Door de bode en de coördinator diensten afgelegde kilometers van woonplaats naar het provinciehuis buiten het reguliere woon-werkverkeer in het kader van een beschikbaarheidsdienst worden vergoed tegen het tarief dat geldt bij dienstreizen op basis van de vigerende Reisregeling provincie Limburg.
Voor de bodes en coördinator diensten in dienst van de provincie Limburg geldt de reguliere verlofregeling op basis van hoofdstuk 5 CAP.
Artikel 9 Garantie/blijvende toelage
Indien de aanspraak op de in artikel 2 lid 1 sub b en c en lid 2 bedoelde toelagen geheel of gedeeltelijk verloren gaan doordat de bode resp. coördinator diensten, anders dan op eigen verzoek, niet meer belast wordt met werkzaamheden van bode resp. coördinator diensten, wordt hem/haar een compensatie verleend in de vorm van een afbouwregeling conform artikel 3.3.3 CAP.
Voor de bode en de coördinator diensten die op 31 december 2011 reeds in dienst was van de provincie Limburg en die op de datum van wijziging van de aanspraken als bedoeld in lid 1, 50 jaar of ouder is, geldt een garantie (blijvende toelage) over de in artikel 2 lid 1 sub b en c en lid 2 genoemde vergoedingen en toelagen voor de duur van het dienstverband.
Gedeputeerde Staten voornoemd
de voorzitter,
de heer drs. Th.J.F.M. Bovens
secretaris,
de heer drs. G.H.E. Derks MPA
Naar aanleiding van de Arbeidstijdenwet is in 1999 voor de chauffeurs in dienst van de provincie Limburg een Overlegregeling vastgesteld waarmee optimaal gebruik kon worden gemaakt van de ruimte die de Arbeidstijdenwet bood.
De bodes en de coördinator diensten hebben evenals de chauffeurs een afwijkende werkweek. Voor hen geldt niet de Overlegregeling maar het Beleidskader bodes en coördinator diensten provincie Limburg 2018 waarin de voor hen geldende bijzondere vergoedingen en arbeidsvoorwaarden zijn vastgesteld.
De onregelmatigheidstoeslag is gebaseerd op de overweging dat werken op wisselende, en daardoor deels tijdens ongebruikelijke uren, zodanig ongerief meebrengt voor het privéleven, dat daar een extra vergoeding tegenover behoort te staan. Deze toeslag bedraagt voor bodes en coördinator diensten 5% en voor chauffeurs 11% van het salaris. Deze onregelmatigheidstoeslag is in 1999 vastgesteld toen de Arbeidstijdenwet van toepassing is geworden voor de medewerkers in dienst van de provincie Limburg. Het hanteren van een gemiddeld vergoedingspercentage verdiende destijds de voorkeur boven het toekennen van een vergoeding voor elk uur apart. De toeslag is voor de chauffeurs hoger omdat zij relatief meer buiten de reguliere kantoortijden worden ingezet.
Voor de bodes die reeds in dienst waren op het moment dat de Arbeidstijdenwet van toepassing is geworden, geldt bovenop de genoemde vergoedingen een vergoeding voor 1 uur incidenteel extra overwerk à 150% van het uurloon.
Deze vergoeding geldt niet voor de bodes en de coördinator diensten die na 1999 in dienst zijn getreden of die nog in dienst zullen treden.
Artikel 3.3.3 CAP biedt een voorziening in situaties waarin als gevolg van beëindiging of vermindering van de onregelmatige dienst buiten toedoen van de ambtenaar een blijvende en substantiële inkomensvermindering plaatsvindt. Op grond van lid 8 van dit artikel kan vanaf 60 jaar onder voorwaarden in dat geval een blijvende toelage worden toegekend.
Voor de chauffeurs in dienst van de provincie Limburg is in de Overlegregeling een vergelijkbare bepaling opgenomen omtrent een garantie/blijvende toelage vanaf de leeftijd van 50 jaar.
In navolging daarvan is ook voor de huidige bodes en coördinator diensten die op 31 december 2011 in dienst waren de leeftijdsgrens in die situatie op 50 jaar gesteld. Voor de bode en de coördinator diensten die na 31 december 2011 in dienst treedt/is getreden wordt de leeftijdsgrens van 60 jaar gehanteerd conform artikel 3.3.3 CAP.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/prb-2018-8934.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.