Provinciaal blad van Overijssel
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Overijssel | Provinciaal blad 2017, 1522 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Overijssel | Provinciaal blad 2017, 1522 | Verordeningen |
Wijziging Uitvoeringsbesluit subsidies Overijssel 2017
Uitvoeringsbesluit subsidies Overijssel 2017 (Ubs)
Paragraaf 1.1 Algemene bepalingen
Artikel 1.1.1 Begripsbepalingen
‘personeelsleden en’ wordt vervangen door: personeelsleden of
‘minder dan 50 miljoen en’ wordt vervangen door: minder dan 50 miljoen of
Na het begrip ‘de-minimisverordening landbouw’ wordt toegevoegd:
– de-minimisverordening visserij:
de Verordening (EU) Nr. 717/2014 de Europese Commissie van 27 juni 2014 inzake de toepassing van de artikelen 107 en 108 van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie op de-minimissteun in de visserij- en aquacultuursector;
Artikel 1.1.5 Subsidiabele kosten
Lid 3: ‘binnen de subsidieperiode gemaakt zijn’ wordt vervangen door: betrekking hebben op activiteiten die binnen de subsidieperiode uitgevoerd zijn’.
In de aanhef wordt ‘verstrekt’ vervangen door: verleend
Sub b: ‘verstrekt’ wordt vervangen door: verleend
Artikel 1.4.2 Bestuursverklaring
‘Indien de subsidie € 25.000,– of meer bedraagt, maar minder dan € 125.000,–’ wordt vervangen door: ‘Indien de subsidie minder dan € 125.000,– bedraagt
Aan het zinsdeel ‘een realistische begroting niet vereist kan worden, ’ wordt toegevoegd: of indien sprake is van staatssteun,
Artikel 1.5.3 subsidies vanaf € 125.000
Toelichting van lid 3 komt als volg te luiden:
Toelichting: Het inhoudelijk verslag is vormvrij en mag daarmee een al voor andere doeleinden opgesteld verslag zijn, zolang het maar voldoende informatie geeft om vast te kunnen stellen in welke mate de activiteiten zijn gerealiseerd. Wanneer de activiteiten niet of niet geheel of niet volgens de voorschriften zijn gerealiseerd, wordt de subsidie naar redelijkheid lager of op nihil vastgesteld. Daarbij wordt rekening gehouden met eventuele bijzondere omstandigheden.
Paragraaf 2.2 Leefbare kleine kernen
Artikel 2.2.5 Subsidiabele kosten
‘maximum tarief’ wordt vervangen door: maximumtarief
Artikel 2.2.8 Weigeringsgronden
Sub b: ‘€ 25.000’ vervangen door € 25.000,–
Paragraaf 2.7 Huisvesting statushouders
Artikel 2.7.2 en de toelichting ervan komt als volgt te luiden:
Artikel 2.7.2 Subsidiabele activiteiten
Gedeputeerde Staten kunnen subsidie verstrekken voor huisvesting van statushouders.
Toelichting: De gemeente ontvangt de subsidie voor het realiseren van huisvesting van statushouders. Conform artikel 2.7.4 wordt de subsidie berekend per gerealiseerde woonvoorziening. Als de gemeente bijvoorbeeld op locatie A 10 woonvoorzieningen realiseert, is het niet noodzakelijk dat hierin alleen maar statushouders worden gehuisvest. Om huisvesting van statushouders in de gemeente te spreiden, kan een deel van de woonvoorziening voor andere doelgroepen beschikbaar gesteld worden, mits de gemeente in dit gevalin totaal 10 statushouders huisvest.
Sub b: ‘een woningcorporatie’ wordt vervangen door: de uitvoerende partij
Sub c: achter ‘woningvoorraad’ wordt een komma gezet en toegevoegd: die gerealiseerd is na 1 mei 2016
Sub e wordt vernummerd tot sub f
Een nieuw sub e komt als volgt te luiden:
er is sprake van het realiseren van een tijdelijke woonvoorziening, via nieuwbouw, transformatie of verbouw, voor statushouders met een maximale huurprijs van € 586,86 per maand. De maximum huurprijs geldt niet voor gezinnen die bestaan uit zes of meer personen. Toelichting: De woning is gerealiseerd indien deze gebruiksklaar is om in te wonen en de sleuteloverdracht heeft plaatsgevonden.
Artikel 2.7.4 Grondslag subsidie
In de aanhef van artikel 2.7.4 wordt ‘woning’ vervangen door: woonvoorziening
‘€ 100.000,–’ wordt vervangen door: € 250.000,–
Sub a: ‘€ 2.500,–’ vervangen door: € 5.000,–
Artikel 2.7.8 Verplichtingen subsidieontvanger
Sub b komt als volgt te luiden:
Paragraaf 3.1 Duurzame energieopwekking en energiebesparing
Artikel 3.1.1 Begripsbepalingen
EPC: ‘nieuwbouw woning’ wordt vervangen door: nieuwbouwwoning
Paragraaf 3.3 Energiebesparende maatregelen (geld terug actie)
sub i: ‘aanvrgaer’ wordt vervangen door: aanvrager
Artikel 3.3.4 Grondslag subsidie
Lid 2 sub a ‘€ 10.000’ wordt vervangen door: € 10.000,–
Artikel 3.3.5 Subsidiabele kosten
Lid 2 komt als volg te luiden:
Paragraaf 3.5 Energielening Overijssel
Sub c onder iii: ‘inof’ wordt vervangen door: in of
Paragraaf 3.9 Hernieuwbare energie en energie-efficiëntie
Artikel 3.9.1 Begripsbepalingen en uitsluitingsgronden
In de toelichting bij lid 3 wordt ‘250 miljoen EURO’ vervangen door: € 250.000.000,–
Artikel 3.9.1.5 Indieningstermijn aanvraag
In de toelichting vervalt ‘ het’ na: ‘De verwachting is dat’
Artikel 3.9.2.5 Indieningstermijn aanvraag
In de toelichting vervalt ‘ het’ na: ‘De verwachting is dat’
Paragraaf 3.10 Uitvoering Programma Nieuwe Energie Overijssel 2017–2023
De bestaande artikelen 3.10. 5 en 3.10.6 worden vernummerd tot: respectievelijk artikel 3.10.6 en artikel 3.10.7
Er wordt een nieuw artikel 3.10.5 toegevoegd:
Artikel 3.10.5 Subsidiabele kosten
In afwijking van artikel 1.1.6 derde lid zijn kosten van activiteiten die uitgevoerd zijn voordat de aanvraag voor subsidie is ontvangen wel subsidiabel mits deze gemaakt zijn vanaf 1 november 2016.
Paragraaf 4.1 Faunabeheereenheden
Toelichting komt als volgt te luiden:
Toelichting: Het opstellen en uitvoeren van faunabeheerplannen in Overijssel is in handen van de Stichting Faunabeheereenheid Overijssel (FBE) uit Deventer, statutair gevestigd in Zwolle.
Sub a: aan het eind van de zin wordt een komma geplaatst en wordt toegevoegd:
werkzaam binnen de provincie Overijssel
artikel 4.1.4 komt als volgt te luiden:
Artikel 4.1.4 Subsidiabele kosten
Paragraaf 4.2 Opruiming drugsafval
Artikel 4.2.1 Begripsbepalingen
drugsafval: ‘drugs’ wordt vervangen door: synthetische drugs
zakelijk gerechtigde: achter ‘recht’ wordt toegevoegd: op een zaak
‘Wetboek’ wordt vervangen door: wetboek
Artikel 4.2.2 Subsidiabele activiteiten
Sub a: ‘drugsafval’ wordt vervangen door: achtergelaten drugsafval in de openbare ruimte
Sub b: ‘dumpen drugsafval ’ wordt vervangen door: achterlaten van drugsafval in de openbare ruimte
Lid 1 sub b: komt als volgt te luiden:
sub d onder i: ‘gemeente grenzen’ wordt vervangen door: gemeentegrenzen
sub e: ‘de illegale dumping’ wordt vervangen door: het achterlaten van drugsafval
sub f komt als volgt te luiden:
lid 3 sub a: ‘illegale dumping van’ wordt vervangen door: het achterlaten van
Artikel 4.2.5 Subsidiabele kosten
Artikel 4.2.5 komt als volgt te luiden:
Artikel 4.2.6 Indieningstermijn aanvraag
‘31 maart’ wordt vervangend door: 1 mei
‘19.00’ wordt vervangen door: 17.00
Artikel 4.2.9 Volgorde van behandeling
Artikel 4.2.9 komt als volgt te luiden:
Artikel 4.2.9 Volgorde van verlening
Indien de binnen de periode, bedoeld in artikel 4.2.6, ingediende volledige subsidieaanvragen, die voor subsidie in aanmerking komen op grond van deze paragraaf, het vastgestelde subsidieplafond te boven gaan, verdelen Gedeputeerde Staten de subsidie naar evenredigheid onder de voornoemde subsidieaanvragen.
Subparagraaf 4.3.5 Zorg en groen
Artikel 4.3.5.5 Aanvullende stukken bij de aanvraag tot subsidieverlening
Lid 2 sub d: ‘in in’ wordt vervangen door: in
Paragraaf 5.2 Nieuwe mobiliteit West Overijssel
Artikel 5.2.6 Aanvullende stukken bij de aanvraag tot subsidieverlening
Lid 1: ‘aanvraag formulier’ wordt vervangen door: aanvraagformulier
Paragraaf 6.3 Innovatiedriehoek
Artikel 6.3.1.10 Adviescommissie
Artikel 6.3.2.8 Adviescommissie
Er wordt een nieuw artikel toegevoegd:
Artikel 6.3.2.9 Vergoedingsplicht bij vermogensvorming
Paragraaf 6.6 Thematische fondsen 2014-2020
‘artikel 6.7.1’ wordt vervangen door: artikel 6.6.1
Paragraaf 6.7 wordt geheel herzien en komt als volgt te luiden:
Paragraaf 6.7 MKB Innovatie topsectoren (MIT) Oost
Artikel 6.7.1 Begripsbepalingen
In deze paragraaf wordt verstaan onder:
de voorwaarden van de transactie tussen de contractspartijen die niet afwijken van die welke zouden zijn overeengekomen tussen onafhankelijke ondernemingen, en die geen enkele vorm van heimelijke instandhouding behelzen, iedere transactie die voortvloeit uit een open, transparante en niet-discriminerende procedure wordt geacht te voldoen aan het arm's length-beginsel;
het verwerven, combineren, vormgeven en gebruiken van bestaande wetenschappelijke, technologische, zakelijke en andere relevante kennis en vaardigheden, gericht op het ontwikkelen van nieuwe of verbeterde producten, procedés of diensten;
Toelichting: Dit kan activiteiten omvatten die gericht zijn op de conceptuele ontwikkeling, de planning en documentering van alternatieve producten, procedés of diensten. Experimentele ontwikkeling kan prototyping, demonstraties, pilotontwikkeling, testen en validatie omvatten van nieuwe of verbeterde producten, procedés of diensten in omgevingen die representatief zijn voor het functioneren onder reële omstandigheden, met als hoofddoel verdere technische verbeteringen aan te brengen aan producten, procedés of diensten die niet grotendeels vaststaan. Dit kan de ontwikkeling omvatten van een commercieel bruikbaar prototype of pilot die noodzakelijkerwijs het commerciële eindproduct is en die te duur is om te produceren alleen met het oog op het gebruik voor demonstratie- en validatie doeleinden. Onder experimentele ontwikkeling wordt niet verstaan routinematige of periodieke wijziging van bestaande producten, productielijnen, fabricageprocessen, diensten en andere courante activiteiten, zelfs indien die wijzigingen verbeteringen kunnen inhouden.
het onderzoek en de analyse van het potentieel van een project, met als doel de besluitvorming te ondersteunen door objectief en rationeel de sterke en zwakke punten van een project, de kansen en risico's in kaart te brengen, waarbij ook wordt aangegeven welke middelen nodig zijn om het project te kunnen doorvoeren en wat uiteindelijk de slaagkansen zijn;
planmatig of kritisch onderzoek dat is gericht op het opdoen van nieuwe kennis en vaardigheden met het oog op ontwikkeling van nieuwe producten, procedés of diensten, of om bestaande producten, procedés of diensten aanmerkelijk te verbeteren; het omvat de creatie van onderdelen voor complexe systemen en kan ook de bouw omvatten van prototypes in een laboratoriumomgeving of in een omgeving met gesimuleerde interfaces voor bestaande systemen, evenals pilotlijnen, wanneer dat nodig is voor het industriële onderzoek en vooral voor de validering van generieke technologie;
een door een kennisinstelling of een onafhankelijke adviesorganisatie, niet zijnde de aanvrager, ten behoeve van een innovatie verrichte activiteit bestaande uit het, al dan niet op basis van te verrichten nader onderzoek, adviseren over een toepassingsgerichte kennisvraag van een ondernemer, uitgaande van voor de ondernemer nieuwe kennis met betrekking tot de vernieuwing van producten, productieprocessen of diensten, dan wel het verstrekken van innovatiesteun in de vorm van innovatieadviesdiensten of innovatieondersteuningsdiensten als bedoeld in artikel 2, nummer 94 en 95 van de AGVV;
een instelling zoals bedoeld in artikel 3.4.1 eerste lid Regeling nationale EZ-subsidies of een daarvoor in de plaats tredende regeling;
een kleine onderneming tot vijf jaar na haar registratie, die nog geen winst heeft uitgekeerd en niet uit een fusie is ontstaan waarbij voor een onderneming die zich niet hoeft te laten registreren geldt dat de periode van vijf jaar geacht kan worden aan te vangen op het tijdstip dat de onderneming ofwel haar economische activiteiten aanvangt of belastingplichtig wordt voor haar economische activiteiten;
sectoren uit het landelijke Topsectorenbeleid waar de provincie Overijssel op wil excelleren, te weten: Toelichting: Zie https://www.topsectoren.nl
High Tech Systemen en Materialen;
Toelichting: Zie http://www.hollandhightech.nl/nationaal/innovatie/roadmaps ; alle onderdelen van de roadmaps.
Toelichting: Zie http://www.rvo.nl/sites/default/files/2013/10/Topsector%20Life%20Sciences%20and%20Health.pdf , thema’s: Cognitieve neurowetenschappen, Moleculaire diagnostiek, Nanotechnologie, Technische Geneeskunde, Care and Cure Robotica en e-Health.
Toelichting: Zie http://www.topsectorchemie.nl/themas/hoofdlijnen , thema’s: Nanotechnology & Devices en Advanced Materials.
Toelichting: http://topsectorenergie.nl/ , thema’s: TKI Energie en Industrie, TKI Urban Energy, TKI Biobased Economy en Maatschappelijk Verantwoord Innoveren Energie.
Artikel 6.7.2 Subsidiabele activiteiten
Gedeputeerde Staten kunnen subsidie verstrekken voor:
Een aanvraag voor subsidie als bedoeld in artikel 6.7.2 voldoet aan de volgende criteria:
indien de te verstrekken subsidie staatssteun oplevert in de zin van artikel 107, eerste lid van het VWEU, voldoet de subsidie aan artikel 25 van de AGVV.
Artikel 6.7.4 Grondslag subsidie
Artikel 6.7.5 Subsidiabele kosten
In afwijking van artikel 1.1.5 zijn voor activiteiten als bedoel in artikel 6.7.2 sub a die betrekking hebben op experimentele ontwikkeling of industrieel onderzoek de volgende kosten subsidiabel:
kosten van apparatuur en uitrusting voor zover en voor zolang zij voor het onderzoeksproject worden gebruikt. Indien deze apparatuur en uitrusting niet tijdens hun volledige levensduur voor het onderzoeksproject worden gebruikt, worden alleen de afschrijvingskosten overeenstemmend met de looptijd van het project, berekend volgens algemeen erkend boekhoudkundige beginselen, als in aanmerking komende kosten beschouwd;
In afwijking van artikel 1.1.5 zijn voor activiteiten als bedoeld in artikel 6.7.2 sub b de kosten voor innovatieadviesdiensten en innovatieondersteuning zoals bedoeld in artikel 28 tweede lid, onder c van de AGVV subsidiabel.
Artikel 6.7.6 Niet subsidiabele kosten
In aanvulling op artikel 1.1.6 zijn voor activiteiten zoals bedoeld in artikel 6.7.2 sub b kosten voor het leveren van goederen, het geven van cursussen of de verkoop van producten of diensten niet subsidiabel.
Artikel 6.7.7 Indieningstermijn aanvraag tot subsidieverlening
In afwijking van artikel 1.2.2 geldt dat een aanvraag om subsidie kan worden ingediend vanaf 11 april 2017 om 09:00 uur tot uiterlijk 1 september 2017 om 17.00 uur.
Artikel 6.7.8 Aanvullende stukken bij de aanvraag tot subsidieverlening
De aanvrager maakt bij de aanvraag gebruik van het aanvraagformulier MIT Oost.
Toelichting: Het digitale aanvraagformulier is te vinden op www.gelderland.nl/subsidies .
Gedeputeerde Staten stellen jaarlijks een subsidieplafond vast.
Artikel 6.7.10 Weigeringsgronden
In aanvulling op artikel 1.1.7 weigeren Gedeputeerde Staten de subsidie indien:
Artikel 6.7.11 Verplichtingen subsidieontvanger
In aanvulling op de artikelen 1.4.1, 1.4.5 en 1.4.6 is de subsidieontvanger verplicht de subsidiabele activiteit binnen twaalf maanden na datum van subsidieverlening te hebben uitgevoerd.
Paragraaf 6.8 Leren van elkaar kringen (ZP-ers)
Sub d komt als volg te luiden:
d. een ZP-er kan per kalenderjaar 1 keer deelnemen aan een Leren van elkaar kring welke gesubsidieerd is op grond van deze subsidieparagraaf, hierbij geldt dat de startdatum van de Leren van elkaar kring bepalend is in welk jaar deelgenomen is.
Artikel 6.8.9 Verplichtingen subsidieontvanger
‘evaluatie onderzoek’ wordt vervangen door: evaluatieonderzoek
Paragraaf 6.9 Ondernemend noaberschap
Sub b: ‘branchevereniging’ wordt vervangen door: brancheorganisatie
Sub c: ‘branchevereniging’ wordt vervangen door: brancheorganisatie
Aan de Toelichting wordt de volgende zin wordt toegevoegd:
Een plan van aanpak met louter activiteiten op het gebied van samenwerking en netwerkvorming zal een relatief lage score krijgen.
Artikel 6.9.5 Subsidiabele kosten
Lid 2: ‘subsidies’ wordt vervangen door: subsidie
Artikel 6.9.7 Indieningstermijn aanvraag
’19.00’ wordt vervangen door: 17.00
Artikel 6.9.8 Volgorde van behandeling
In scoretabel 1 wordt in kolom 2 en kolom 4 het woord ‘cijfer’ vervangen door: punten
Artikel 6.9.9 Aanvullende stukken bij de aanvraag tot subsidieverlening
Lid 2 komt als volgt te luiden:
Paragraaf 6.10 Product Markt Partner Combinaties (PMPC’s) Toerisme Overijssel
Artikel 6.10.2 Subsidiabele activiteiten
Lid 1:‘1’ wordt vervangen door: a
Lid 2: ‘2’ wordt vervangen door: b
Lid 1 sub e: ‘ten minste één’ wordt vervangen door: ten minste een
Artikel 6.10.5 Subsidiabele kosten
Lid 1: ‘begrote kosten’ wordt vervangen door: totale begrote kosten
Lid 2: ‘begrote kosten’ wordt vervangen door: totale begrote kosten
Lid 3: ‘begrote projectkosten’ wordt vervangen door: totale begrote kosten
Paragraaf 6.11 Breedbandinfrastructuur Overijssel
Artikel 6.11.1.1 Begripsbepalingen
‘business case’ wordt: businesscase
Lid 1 sub i: toelichting vervalt
Paragraaf 6.14 Scholingsvouchers zelfstandig professionals (ZP-ers)
Artikel 6.14.1 Begripsbepalingen
zelfstandig professional (ZP-er): ‘dienst’ wordt vervangen door: loondienst
Toelichting komt als volgt te luiden:
Toelichting: Ook een freelancer, vof een cv, een maatschap of een eenmanszaak valt onder deze begripsbepaling mits deze niet meer dan één medewerker in loondienst heeft.
Sub c: het zinsdeel ‘het jaar 2014’ wordt vervangend door: het boekjaar 2014 of 2015
Sub d: Toelichting komt als volgt te luiden:
Toelichting: Dit betekent dat de totale kosten voor bijscholing minimaal € 1.500,– moeten bedragen.
Het is ook mogelijk om meerdere bijscholingen te volgen om aan dit bedrag te komen.
Sub f komt als volgt te luiden:
f. de aanvraag is uiterlijk binnen 14 dagen, nadat de bijscholing is gestart, ingediend;
Sub g komt als volg te luiden:
g. indien sprake is van staatssteun zoals bedoeld in artikel 107 eerste lid VWEU, dan voldoet de subsidie aan de de-minimisverordening.
Toelichting: ‘susbidie’ wordt vervangen door: subsidie
Artikel 6.14.5 Subsidiabele kosten
Lid 2 komt als volgt te luiden:
2. In afwijking van artikel 1.1.6 derde lid zijn kosten van activiteiten die tot uiterlijk 3 maanden voordat de aanvraag is ontvangen zijn gemaakt, wel subsidiabel.
Toelichting: Reiskosten of aanschaf van materiaal ten behoeve van de bijscholing zijn ook subsidiabele kosten, mits deze voldoen aan artikel 1.1.5 derde lid.
Artikel 6.14.7 Aanvullende stukken bij de aanvraag voor subsidie
Lid 2 sub a komt als volgt te luiden:
a. de aangifte inkomstenbelasting 2014 of 2015 of een ander door een onafhankelijke derde afgegeven bewijsstuk waaruit blijkt dat de totale winst uit onderneming in 2014 of 2015 lager ligt dan € 34.500,–;
Toelichting: Voorbeeld van een bewijsstuk is een door een accountant afgegeven verklaring waaruit blijkt dat de totale winst uit onderneming in 2014 of 2015 lager is dan € 34.500,–.
Artikel 6.14.8 Weigeringsgronden
Sub d: punt wordt vervangen door een punt komma
e. de aanvrager een rechtspersoon is.
Toelichting: Rechtspersonen zoals een BV of een NV kunnen geen aanvraag voor subsidie indienen.
Er wordt een nieuw subsidieparagraaf toegevoegd:
Paragraaf 6.19 Stimulering innovaties gericht op verduurzaming agro&food sector
Het doel van deze regeling is om innovaties gericht op de verduurzaming van de agro&food sector te stimuleren. De innovaties hebben betrekking op een vraagstuk binnen de innovatielabs. Activiteiten die innovaties in de agro&food sector stimuleren, zoals demonstraties, voorlichtingsbijeenkomsten of netwerkontwikkeling kunnen voor subsidie in aanmerking komen.
Artikel 6.19.1 Begripsbepalingen
In deze paragraaf wordt verstaan onder:
alle ondernemingen of organisaties in de voedselketen, inclusief de voor de voedingsmiddelen bestemde logistiek, handel, financiële dienstverlening en onderzoek en ontwikkeling, waarbij de afbakening van de bedrijven in de agro&food sector is gebaseerd op de Monitor topsectoren, Methodebeschrijving en tabellenset van het CBS;
Toelichting: In de agro&food draait het om de voedselketen. De kern van de agro&food bestaat uit de primaire productie van (grondstoffen voor) levensmiddelen en de verwerking hiervan in de voedingsmiddelenindustrie. In de agro&food sector staan de plantaardige en dierlijke economische ketens centraal. Deze ketens hebben verschillende schakels zoals de toeleverende industrie, uitgangsmateriaal, primaire productie, veterinaire dienstverlening, verwerkende (levensmiddelen)industrie, veilingen, handel en retail.
Artikel 6.19.2 Subsidiabele activiteiten
Gedeputeerde Staten kunnen subsidie verstrekken voor activiteiten die innovatie gericht op verduurzaming van de agro&food sector stimuleren.
Een aanvraag voor subsidie als bedoeld in artikel 6.19.2 voldoet aan de volgende criteria:
Artikel 6.19.5 Grondslag subsidie
De subsidie bedraagt maximaal 75% van de subsidiabele kosten met een maximum van € 200.000,– per aanvraag.
Toelichting: In de artikelen 1.1.5 en 1.1.6 zijn de subsidiabele kosten en niet subsidiabele kosten opgenomen. De subsidie bedraagt 75% Uit de begroting en het daarbij behorende dekkingsplan moet blijken dat 25% van de subsidiabele kosten gedekt is.
Artikel 6.19.6 Aanvullende stukken bij de aanvraag tot subsidieverlening
Artikel 6.19.7 Subsidieplafond
Gedeputeerde Staten stellen jaarlijks een subsidieplafond vast.
Artikel 6.19.8 Adviescommissie
Gedeputeerde Staten kunnen een aanvraag voor subsidie als bedoeld in artikel 6.19.2 van € 10.000,– of meer ter advies voorleggen aan de Adviescommissie agro&food, die advies geeft of het project bijdraagt aan het stimuleren van innovatie gericht op verduurzaming van de agro&food sector.
Artikel 6.19.9 Weigeringsgronden
In aanvulling op artikel 1.1.7 weigeren Gedeputeerde Staten de subsidie indien:
Artikel 6.19.10 Verplichtingen subsidieontvanger
In aanvulling op de artikelen 1.4.1, 1.4.5 en 1.4.6 is de subsidieontvanger verplicht de activiteiten uiterlijk 31 december 2021 te hebben uitgevoerd.
Er wordt een nieuw subsidieparagraaf toegevoegd:
Paragraaf 6.20 Versterken MKB en ondernemerschap in Overijssel
Ondernemerschap is cruciaal voor de veerkracht en de vernieuwing van de Overijsselse economie. De provincie stimuleert ondernemerschap door bij zowel starters als bestaande ondernemingen te investeren in de kwaliteit van het ondernemerschap. Hiermee beoogt de provincie de slagings- en doorgroeikansen en de toekomstbestendigheid van Mkb-ondernemingen in Overijssel te vergroten.
Artikel 6.20.1 Begripsbepalingen
In deze paragraaf wordt verstaan onder:
Artikel 6.20.2 Subsidiabele activiteiten
Gedeputeerde Staten kunnen subsidie verstrekken voor activiteiten die het ondernemerschap en concurrentiekracht van Mkb-ondernemingen in Overijssel versterken.
Een aanvraag voor subsidie als bedoeld in artikel 6.20.2 voldoet aan de volgende criteria:
Artikel 6.20.4 Grondslag subsidie
De subsidie maximaal 75% van de subsidiabele kosten met een maximum van € 150.000,– per aanvraag.
Toelichting: In artikel 1.1.5 en artikel 1.1.6 zijn de subsidiabele en niet subsidiabele kosten opgenomen. De subsidie bedraagt 75% van de subsidiabele kosten. Uit de begroting en het daarbij behorende dekkingsplan moet blijken dat 25% van de subsidiabele kosten gedekt is.
Artikel 6.20.5 Subsidieplafond
Gedeputeerde Staten stellen jaarlijks een subsidieplafond vast.
Artikel 6.20.6 Adviescommissie
Gedeputeerde Staten kunnen een aanvraag voor subsidie ter advies voorleggen aan de adviescommissie MKB en Ondernemerschap, die advies geeft of bijgedragen wordt aan een van de zes actielijnen zoals genoemd in het uitvoeringprogramma.
Artikel 6.20.7 Aanvullende stukken bij de aanvraag tot subsidieverlening
Artikel 6.20.8 Weigeringsgronden
In aanvulling op artikel 1.1.7 weigeren Gedeputeerde Staten de subsidie indien:
Artikel 6.20.9 Verplichtingen subsidieontvanger
In aanvulling op de artikelen 1.4.1, 1.4.5 en 1.4.6, is de subsidieontvanger verplicht de activiteiten uiterlijk 31 december 2019 te hebben afgerond.
Er wordt een nieuw subsidieparagraaf toegevoegd:
Paragraaf 6.21 Voucherregeling startende ondernemers
Startende ondernemers brengen dynamiek, vernieuwing en nieuwe werkgelegenheid in onze regionale economie. De provincie wil de startende ondernemers in Overijssel optimaal faciliteren om overlevingskansen van starters te vergroten, groei te versterken en ondernemerschap meer en meer aan te jagen.
Ondernemerschap wordt ook wel aangeduid als een houding. Het is gedrag dat zich kenmerkt door lef en authenticiteit en waarin het draait om kansen zien, kansen benutten en daarmee waarde te creëren en winst te realiseren. Gedeputeerde Staten willen startende ondernemers ondersteunen bij het verbeteren van ondernemersvaardigheden die nodig zijn voor succesvol ondernemerschap. Coaching van (startende) ondernemers draagt bij aan het versterken van essentiële ondernemersvaardigheden.
Het programma IkStartSmart van de Kamer van Koophandel helpt startende en pas gestarte ondernemers bij het maken van een succesvolle start door persoonlijke coaching, training en netwerkondersteuning. Deze ondernemers kunnen subsidie aanvragen. Ook startende ondernemers die niet deelnemen aan het programma IkStartSmart Overijssel 2017–2021 kunnen aanvragen.
Artikel 6.21.1 Begripsbepalingen
In deze paragraaf wordt verstaan onder:
Artikel 6.21.2 Subsidiabele activiteiten
Gedeputeerde Staten kunnen subsidie verstrekken voor coaching ten behoeve van de verbetering van ondernemerskwaliteiten en vaardigheden.
Toelichting: Het gaat om coaching om ondernemerskwaliteiten en –vaardigheden te verbeteren. Hierbij kan gedacht worden aan bijvoorbeeld ondersteuning bij communicatie of contact met klanten, ondersteuning bij opstellen ondernemingsplan of ondersteuning bij ontwikkelen van een nieuw product of dienst.
Een aanvraag voor subsidie als bedoeld in artikel 6.21.2 voldoet aan de volgende criteria:
Artikel 6.21.4 Grondslag subsidie
De subsidie bedraagt € 1.000,– per aanvrager.
Artikel 6.21.5 Subsidiabele kosten
Uitsluitend kosten van derden zoals bedoeld in artikel 1.1.5 derde lid zijn subsidiabel.
Artikel 6.21.6 Aanvullende stukken bij de aanvraag tot subsidieverlening
Artikel 6.21.7 Subsidieplafond
Gedeputeerde Staten stellen jaarlijks een subsidieplafond vast.
Artikel 6.21.8 Weigeringsgronden
In aanvulling op artikel 1.1.7 weigeren Gedeputeerde Staten de subsidie indien:
Artikel 6.21.9 Verplichtingen subsidieontvanger
In aanvulling op de artikelen 1.4.1, 1.4.5 en 1.4.6 is de subsidieontvanger verplicht:
Er wordt een nieuw subsidieparagraaf toegevoegd:
Paragraaf 6.22 Kiezen, leren en werken in de techniek
Artikel 6.22.1 Begripsbepalingen
In deze paragraaf wordt verstaan onder:
een samenwerkingsverband tussen kennisinstellingen, het bedrijfsleven en overheid die verbinding leggen tussen het hoger beroepsonderwijs, topsectoren en maatschappelijke uitdagingen door netwerkvorming van lectoren, ondernemers, onderzoekers uit publieke en private instellingen, docenten en studenten;
– Techniekpact 2020 in Oost Nederland:
Nationaal Techniekpact 2020, Inzet voor 2016–2020, en het afsprakenkader Techniekpact Oost Nederland;
Toelichting: Zie http://www.techniekpact.nl/landsdelen/oost .
Artikel 6.22.2 Subsidiabele activiteiten
Gedeputeerde Staten kunnen subsidie verstrekken voor:
De subsidie voor activiteiten zoals bedoeld in artikel 6.22.2 onder sub b wordt verleend onder voorbehoud van een begunstigde beschikking van het ministerie van Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.
In aanvulling op het eerste lid geldt voor een aanvraag voor subsidie als bedoeld in artikel 6.22.2 onder sub a dat de aanvrager optreedt namens het samenwerkingsverband TechYourFuture, TechForFuture of GreenPac;
Toelichting: Hogeschool Windesheim of Saxion is aanvrager namens het samenwerkingsverband.
Artikel 6.22.5 Grondslag subsidie
De subsidie bedraagt 100% van de subsidiabele kosten met een maximum van € 200.000,– per aanvraag.
Toelichting: In de artikelen 1.1.5 en 1.1.6 zijn de subsidiabele kosten en niet subsidiabele kosten opgenomen.
Artikel 6.22.6 Aanvullende stukken bij de aanvraag tot subsidieverlening
In aanvulling op artikel 1.2.1 overlegt de aanvrager bij de aanvraag om subsidie als bedoeld in artikel 6.22.2 onder sub b tweede lid het projectplan zoals deze is ingediend bij het Rijk.
Toelichting: De subsidie voor activiteiten zoals bedoeld in artikel 6.22.2 eerste lid onder sub b wordt verleend onder voorbehoud van een begunstigde beschikking van het ministerie van OC&W.
Artikel 6.22.7 Subsidieplafond
Gedeputeerde Staten stellen jaarlijks een subsidieplafond vast.
Artikel 6.22.8 Weigeringsgronden
In aanvulling op artikel 1.1.7 weigeren Gedeputeerde Staten de subsidie indien:
sprake is van een aanvraag voor een subsidiabele activiteit als bedoeld in artikel de artikelen 6.13.2, 6.14.2, 6.15.2 of 6.16.2 van respectievelijk paragraaf 6.13 Kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt, paragraaf 6.14 Scholingsvoucher zelfstandig professionals, paragraaf 6.15 HRM-scholingsregeling MKB of paragraaf 6.16 Kiezen voor techniek in het primair en voortgezet onderwijs.
Artikel 6.22.9 Verplichtingen subsidieontvanger
In aanvulling op de artikelen 1.4.1, 1.4.5 en 1.4.6 is de subsdieontvanger verplicht de activiteiten uiterlijk op 31 december 2019 te hebben uitgevoerd.
Er wordt een nieuw subsidieparagraaf toegevoegd:
Paragraaf 6.23 Innovatievouchers
Het doel van deze subsidieregeling is Mkb-ondernemingen te stimuleren om versneld innovatie, onderzoek en testen te laten plaatsvinden in Overijssel.
Artikel 6.23.1 Begripsbepalingen
In deze paragraaf wordt verstaan onder:
het verwerven, combineren, vormgeven en gebruiken van bestaande wetenschappelijke, technologische, zakelijke en andere relevante kennis en vaardigheden, gericht op het ontwikkelen van nieuwe of verbeterde producten, productieprocessen of diensten;
Toelichting: Experimentele ontwikkeling kan prototyping, demonstraties, pilotontwikkeling, testen en validatie omvatten van nieuwe of verbeterde producten, processen of diensten in omgevingen die representatief zijn voor het functioneren onder reële omstandigheden, met als hoofddoel verdere technische verbeteringen aan te brengen aan producten, processen of diensten die niet grotendeels vast staan. Dit kan de ontwikkeling omvatten van een commercieel bruikbaar prototype of pilot die noodzakelijkerwijs het commerciële eindproduct is en die te duur is om te produceren alleen met het oog op het gebruik voor demonstratie- en validatiedoeleinden. Onder experimentele ontwikkeling wordt niet verstaan routinematige of periodieke wijziging van bestaande producten, productielijnen, fabricageprocessen, diensten en andere courante activiteiten, zelfs indien die wijzigingen verbeteringen kunnen inhouden.
het onderzoek en de analyse van het potentieel van een project, met als doel de besluitvorming te ondersteunen door objectief en rationeel de sterke en zwakke punten van een project, de kansen en risico's in kaart te brengen, waarbij ook wordt aangegeven welke middelen nodig zijn om het project te kunnen doorvoeren en wat uiteindelijk de slaagkansen zijn;
een instelling zoals bedoeld in artikel 3.4.1 eerste lid Regeling nationale EZ-subsidies of een daarvoor in de plaats tredende regeling;
planmatig of kritisch onderzoek dat is gericht op het opdoen van nieuwe kennis en vaardigheden met het oog op ontwikkeling van nieuwe producten, productieprocessen of diensten, of om bestaande producten, processen of diensten aanmerkelijk te verbeteren;
Toelichting: Het omvat de creatie van onderdelen voor complexe systemen en kan ook de bouw omvatten van prototypes in een laboratoriumomgeving of in een omgeving met gesimuleerde interfaces voor bestaande systemen, alsmede pilotlijnen, wanneer dat nodig is voor het industriële onderzoek en met name voor de validering van generieke technologie.
een rechtspersoon waar gedeelde faciliteiten zoals opleidingsfaciliteiten of een open acces onderzoeksinfrastructuur, zoals laboratoria en testfaciliteiten aanwezig zijn, de toegang tot panden, faciliteiten en activiteiten niet zijn beperkt en de vergoedingen, die voor het gebruik van de faciliteiten van het cluster en voor deelneming aan de activiteiten ervan worden berekend, overeenstemmen met de marktprijs of de kosten ervan weerspiegelen;
Toelichting: Bijvoorbeeld open innovatiecentra, proeftuinen en fieldlabs.
Artikel 6.23.2 Subsidiabele activiteiten
Gedeputeerde Staten kunnen subsidie verstrekken voor de uitvoering van een haalbaarheidsproject ten behoeve van een innovatie.
In aanvulling op het eerste lid geldt voor een aanvraag voor subsidie als bedoeld in artikel 6.23.2 ingediend door een Mkb-onderneming gevestigd buiten Overijssel dat de activiteiten worden uitgevoerd door een open innovatiefaciliteit, kennisinstelling, onderwijsinstelling of groot bedrijf met R&D faciliteiten gevestigd in Overijssel.
Artikel 6.23.4 Grondslag subsidie
Indien de aanvrager gevestigd is in Overijssel en de activiteiten worden uitgevoerd door een open innovatiefaciliteit, kennisinstelling, onderwijsinstelling of groot bedrijf met R&D faciliteiten gevestigd in Overijssel bedraagt de subsidie maximaal 50% van de subsidiabele kosten met een maximum van € 10.000,– per aanvrager.
Indien de aanvrager gevestigd is in Overijssel en de activiteiten worden uitgevoerd door een open innovatiefaciliteit, kennisinstelling, onderwijsinstelling of groot bedrijf met R&D faciliteiten gevestigd buiten Overijssel bedraagt de subsidie maximaal 50% van de subsidiabele kosten met een maximum van € 7.500,– per aanvrager.
Artikel 6.23.5 Subsidiabele kosten
Uitsluitend de kosten van een open innovatiefaciliteit, kennisinstelling, onderwijsinstelling of groot bedrijf met R&D faciliteiten zijn conform artikel 1.1.5 derde lid subsidiabel.
Toelichting: Dit betekent dat eigen uren van de aanvrager niet subsidiabel zijn.
Artikel 6.23.6 Indieningstermijn aanvraag tot subsidieverlening
In afwijking van artikel 1.2.2 geldt dat een aanvraag om subsidie kan worden ingediend vanaf 11 april 2017 om 09:00 uur.
Artikel 6.23.7 Aanvullende stukken bij de aanvraag tot subsidieverlening
Artikel 6.23.8 Subsidieplafond
Gedeputeerde Staten stellen jaarlijks een subsidieplafond vast.
Artikel 6.23.9 Weigeringsgronden
In aanvulling op artikel 1.1.7 weigeren Gedeputeerde Staten de subsidie indien:
sprake is van een aanvraag voor een activiteit als bedoeld in de artikelen 3.2.2, 6.1.2, 6.2.2 of 6.19.2 van respectievelijk paragraaf 3.2 Haalbaarheidsstudies nieuwe energie en energiescans, paragraaf 6.1 Kennisondersteuning agro&food in Overijssel, paragraaf 6.2 Innovatie agro&food in Overijssel of paragraaf 6.19 Stimulering innovaties gericht op verduurzaming agro&food sector;
Artikel 6.23.10 Verplichtingen subsidieontvanger
In aanvulling op de artikelen 1.4.1, 1.4.5 en 1.4.6 is de subsdieontvanger verplicht:
Paragraaf 7.2 Restauratie Rijksmonumenten
Artikel 7.2.1 Begripsbepalingen
– energiebesparende maatregelen ‘het pand’ wordt vervangen door: het rijksmonument
– energieonderzoek ‘gebouwen’ wordt vervangen door: het rijksmonument
Achter ‘onderdeel’ wordt een komma geplaatst
– ‘herbestemmingopgave’ komt als volgt te luiden:
– herbestemming: geven van een nieuwe functie aan een rijksmonument of een belangrijk deel daarvan;
‘monument’ wordt vervangen: rijksmonument
na ‘POM’ wordt een nieuw begrip toegevoegd:
– restauratieplan: uitgewerkt overzicht van de uit te voeren werkzaamheden ten behoeve van het sober en doelmatig herstel, inclusief een tekening van de bestaande situatie en een plantekening van het beoogde resultaat. Voor zover van toepassing omvat het restauratieplan ook de uit te voeren energiebesparende maatregelen;
‘, voorzien van een monumentennummer en’ vervalt
Eerste lid sub g komt als volgt te luiden:
Laatste zin van de toelichting ‘Gedeputeerde Staten…. voorleggen’ vervalt
Artikel 7.2.5 Subsidiabele kosten
Het woord ‘activiteiten’ wordt vervangen door: de restauratie van een rijksmonument
Achter ‘ artikel 4’ wordt toegevoegd: van de Sim
In de toelichting wordt achter ‘sub b’ toegevoegd: (uitvoeren van energiebesparende maatregelen)
Artikel 7.2.6 Indieningstermijn aanvraag
Aan lid 2 wordt de volgende toelichting toegevoegd:
Toelichting: Het in de beoordeling van de aanvraag meenemen van informatie die dateert van na de sluiting van de aanvraagtermijn verdraagt zich niet met de gelijktijdige onderlinge beoordeling en rangschikking van de ingediende aanvragen die in het tendersysteem centraal staat. Uit de aard van het tendersysteem volgt dat vóór de sluiting van de aanvraagtermijn alle voor die beoordeling en rangschikking relevante gegevens moeten zijn overlegd en dat daarna geen rekening kan worden gehouden met informatie die neerkomt op een wijziging of aanvulling van de aanvraag. Bij onvolledigheid van de aanvraag na de sluitingsdatum is er alleen ruimte voor het herstel van kleinigheden zoals een handtekening, een bankrekeningnummer, Kamer van Koophandel gegevens e.d., het moet gaan om informatie die niet inhoudelijk betrekking heeft op de beoordelingscriteria zoals opgenomen in deze subsidieparagraaf. De tijdige volledigheid/juistheid van de aanvraag is de verantwoordelijkheid van de aanvrager.
Artikel 7.2.7 Aanvullende stukken bij de aanvraag tot subsidieverlening
Lid 2: sub i en sub j vervallen
Artikel 7.2.9 Volgorde van behandeling
Lid 1: zinsdeel ‘de aan de in’ wordt vervangen door: de criteria als bedoeld in
In de toelichting wordt ‘rijk’ vervangen door ‘Rijk’ en de laatste drie zinnen ‘Ook… toebedeeld’ vervallen
Scoretabel komt als volgt te luiden:
Artikel 7.2.10 Adviescommissie
Artikel 7.2.11 Weigeringsgronden
Paragraaf 7.3 Erfgoed ‘Het verhaal van Overijssel’
‘7.5.2’wordt veravngen door: 7.3.2
Artikel 7.3.6 Aanvullende stukken bij de aanvraag tot subsidieverlening
Lid 2 sub c komt als volgt te luiden:
c. door welke organisatie of organisaties, met welke deskundigheid en ervaring de activiteit wordt begeleid of uitgevoerd;
Paragraaf 7.5 Cultureel aanbod en talentontwikkeling
Artikel 7.5.1 komt als volg te luiden:
Artikel 7.5.1 Begripsbepalingen
In deze paragraaf wordt verstaan onder:
een programma met daarin opgenomen een omschrijving van de activiteiten van een culturele instelling of cultureel netwerk die gericht zijn op de ontwikkeling van de artistieke en zakelijke kwaliteit van die instelling of dat netwerk.
Toelichting: In artikel 7.5.7 is opgenomen welke eisen gesteld zijn aan het activiteitenprogramma.
ten minste drie gelijkwaardige culturele instellingen die op regionaal of provinciaal niveau actief zijn en gezamenlijke ambities nastreven. Er is sprake van een investering in een netwerk waarbij aannemelijk wordt gemaakt dat het netwerk blijft bestaan ook na afloop van de subsidieperiode;
Toelichting: Het gaat hierbij om regionale of provinciale samenwerking van gelijkwaardige culturele instellingen in de keten van de culturele infrastructuur Overijssel. Met gelijkwaardig wordt onder andere bedoeld dat de instellingen binnen dezelfde kunstdiscipline actief zijn of op hetzelfde niveau opereren in de keten van de culturele infrastructuur van Overijssel.
– pluriformiteit van het culturele aanbod:
een onderscheidende bijdrage die een culturele instelling of cultureel netwerk levert aan wat er ten minste binnen de provincie aan culturele producties aanwezig is of wordt gemaakt én de onderscheidende positie van de instelling ten opzichte van andere instellingen in artistiek opzicht of publieksbereik;
Toelichting: Onderscheidende bijdrage kan blijken uit bijvoorbeeld genre, presentatievormen of publieksbereik.
Artikel 7.5.2 Subsidiale activiteit
‘Subsidiale’ wordt vervangen door: Subsidiabele
Sub a: in de toelichting vervalt de komma achter ‘bijvoorbeeld’
Sub b: ‘cultureel’ wordt vervangen door: culturele
Lid 1 sub a: in de toelichting wordt ‘culturele’ wordt vervangen door: cultureel
Lid 1 sub c: achter netwerk wordt een komma geplaatst
Lid 1sub d: onder iii: ‘cultureel’wordt vervangen door: culturele
Lid 2 sub b: ‘de uitvoering van’ vervalt
Artikel 7.5.7 Aanvullende stukken bij de aanvraag tot subsidieverlening
sub a: ‘cultureel’wordt vervangen door: culturele
sub b: achter culturele instelling wordt toegevoegd: of instellingen
sub c: achter culturele instelling wordt toegevoegd: of instellingen
sub e:’talentontwkkeling’ wordt vervangen door: talentontwikkeling
sub g onder ii: ‘de uitvoering van’ vervalt
sub a: achter ‘zijn’ wordt toegevoegd: geweest
sub b: achter ‘de culturele instelling’ wordt toegevoegd: of deelnemende culturele instellingen van het netwerk elk
Artikel 7.5.8 Volgorde van behandeling
Lid 1: subsidieaanvagen’ wordt vervangen door: subsidieaanvragen
Lid 2: ‘subsidipalfond’ wordt vervangend oor: subsidieplafond
scoretabel 1 rij 1 onderdeel 2: ‘het artistieke’ wordt vervangen door: de artistieke
scoretabel 1 rij 2: cultureel’ wordt vervangend door: culturele
scoretabel 1 rij 4: ‘cultureel’ wordt vervangen door: culturele
Artikel 7.5.10 Weigeringsgronden
Aanhef: ‘subsiedie’ wordt vervangen door: subsidie
Er wordt een nieuw subsidieparagraaf toegevoegd:
Paragraaf 7.6 Cultuurprofielen 2017 t/m 2020
Artikel 7.6.1 Begripsbepalingen
In deze paragraaf wordt verstaan onder:
Artikel 7.6.2 Subsidiabele activiteiten
Gedeputeerde Staten kunnen subsidie verstrekken voor het voorbereiden en uitvoeren van een cultuurprofiel in de jaren 2017 t/m 2020.
Toelichting: Een cultuurprofiel is een programma bestaande uit culturele activiteiten waarmee een gemeente zich voor de jaren 2017 t/m2020 wil onderscheiden op het gebied van kunsten, evenementen of erfgoed. Wanneer het gaat om een programma voor kunsten wordt dit ook een kunstenprofiel genoemd. Wanneer het gaat om een programma voor evenementen een evenementenprofiel en wanneer het gaat om een programma voor erfgoed een erfgoedprofiel. Al deze profielen samen worden cultuurprofielen genoemd.
Een aanvraag voor subsidie als bedoeld in artikel 7.6.2 voldoet aan de volgende criteria:
het bestuur van een gemeente heeft ingestemd of stemt uiterlijk vóór 31 december 2017 in met het programma en de bijdrage als bedoeld onder sub c;
Toelichting: Indien het bestuur van de gemeente nog niet heeft ingestemd met het programma, dan geeft de gemeente in het aanvraagformulier aan dat de instemming nog plaatst moet vinden. Wanneer na subsidieverlening blijkt dat het bestuur niet heeft ingestemd, wordt de verleende subsidie ingetrokken.
Artikel 7.6.4 Grondslag subsidie
De subsidie bedraagt maximaal 73% van de subsidiabele kosten met een maximum van € 160.000,– per aanvraag per gemeente.
Toelichting: In artikel 1.1.5 en artikel 1.1.6 zijn de subsidiabele en niet subsidiabele kosten opgenomen. De subsidie bedraagt 73% van de subsidiabele kosten. Uit de begroting en de daarbij behorende dekkingsplan moet blijken dat de overige 27% van de subsidiabele kosten gedekt is.
Artikel 7.6.5 Subsidiabele kosten
In aanvulling op artikel 1.1.5 zijn kosten van externe adviseurs die ingehuurd worden om de uitvoering van het programma te coördineren subsidiabel tot een maximum van 8% van de totale subsidiabele kosten.
Artikel 7.6.6 Indieningstermijn aanvraag tot subsidieverlening
In afwijking van artikel 1.2.2 geldt dat een aanvraag om subsidie ontvangen moet zijn uiterlijk op 15 mei 2017 om 17.00 uur.
Artikel 7.6.7 Aanvullende stukken bij de aanvraag tot subsidieverlening
Gedeputeerde Staten stellen jaarlijks een subsidieplafond vast.
Artikel 7.6.9 Weigeringsgronden
In aanvulling op artikel 1.1.7 weigeren Gedeputeerde Staten de subsidie indien:
sprake is van een aanvraag voor een Evenementenprofiel waarbij de aanvraag betrekking heeft op een kermis, circus, beurs, congres, carnavalsoptocht, braderie, week-jaar-streek-vrij- of beestenmarkt, buurt-wijk-dorpsfeest, fair en rommelmarkt, koopzondag, sinterklaasintocht, kerstmarkt of een nieuwjaarsduik, dancefestival, molendag en openmonumentendag, koningsdag, 4 mei-herdenking, uitsluitend een demonstratie of workshop, uitsluitend een concert of voorstelling, planten- dierenshow, tentoonstellingen, uitmarkten of een toernooi;
Artikel 7.6.10 Bevoorschotting
In afwijking van artikel 1.3.2 tweede lid verstrekken Gedeputeerde Staten de aanvrager een voorschot van maximaal € 33.334,– in 2017 en voor de jaren 2018, 2019 en 2020 maximaal € 42.222,– per jaar.
Artikel 7.6.11 Verplichtingen subsidieontvanger
In aanvulling op de artikelen 1.4.1, 1.4.5 en 1.4.6 is de subsidieontvanger verplicht:
Paragraaf 9.1 Uitvoering ontwikkelopgave EHS/Natura 2000
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/prb-2017-1522.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.