Vervanging archiefbescheiden provincie Noord-Brabant

Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant,

 

Gelet op artikel 7 van de Archiefwet 1995;

 

Overwegende dat Gedeputeerde Staten op 7 maart 2017 hebben besloten tot routinematige digitale vervanging van papieren archiefbescheiden door digitale reproducties vanaf 1 mei 2015;

 

Overwegende dat thans overgegaan zal worden tot het daadwerkelijk vernietigen van papieren archiefbescheiden als uitvloeisel van hun besluit van 7 maart 2017;

 

Overwegende dat op grond van artikel 6, tweede lid, van het Archiefbesluit 1995 Gedeputeerde Staten verplicht zijn een besluit tot vervanging van archiefbescheiden bekend te maken;

Maken bekend:

Dat zij hebben besloten over te gaan tot vervanging van papieren archiefbescheiden van alle provinciale bestuursorganen die van derden zijn ontvangen of door de provincie zelf zijn opgemaakt, ongeacht of ze door de provincie zijn afgedaan, door digitale reproducties.

 

Deze vervanging wordt uitgevoerd:

  • a.

    volgens de specificaties vastgelegd in het Handboek Vervanging archiefbescheiden provincie Noord-Brabant, met dien verstande dat voor de periode:

    • 1°.

      van 1 mei 2015 tot en met 31 maart 2017 gebruik wordt gemaakt van versie 2.0 (vastgesteld op 18 juni 2013);

    • 2°.

      vanaf 1 april 2017 gebruik wordt gemaakt van versie 1.0 (vastgesteld op 7 maart 2017) of een latere versie;

  • b.

    in overeenstemming met de eisen beschreven in artikel 26b van de Archiefregeling;

  • c.

    met inachtneming van de waarde van het belang, bedoeld in artikel 2, eerste lid, onder c en d, van het Archiefbesluit 1995.

‘s-Hertogenbosch, 7 maart 2017

Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant,

namens deze,

de voorzitter

prof. dr. W.B.H.J. van de Donk

de secretaris

mw. ir. A.M. Burger

Bezwaar  

Bezwaren tegen dit besluit kunnen binnen zes weken na de bekendmaking van dit besluit worden ingediend bij:

 

Het college van Gedeputeerde Staten van Noord-Brabant

Secretariaat van de hoor- en adviescommissie

Postbus 90151

5200 MC 's-Hertogenbosch

 

Wij verzoeken u om op de linkerbovenhoek van de envelop het woord "bezwaarschrift" te vermelden.

 

Het bezwaarschrift moet zijn voorzien van een handtekening, de naam en adres van de indiener, de dagtekening en ons kenmerk van het besluit, een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar gericht is en de gronden van het bezwaar.

 

Daarnaast vragen wij u vriendelijk om uw telefoonnummer te vermelden. Zo kan de provincie, indien aan de orde, u bellen om samen de beste aanpak van behandeling van uw bezwaarschrift te bespreken.

 

Voor meer informatie over de behandeling van bezwaarschriften verwijzen wij u naar www.brabant.nl/rechtsmiddelen.

 

Het secretariaat van de Hoor- en adviescommissie is bereikbaar op telefoonnummer (073) 680 83 04, faxnummer (073) 680 76 16 en e‑mailadres bezwaar@brabant.nl. Wij wijzen u erop, dat het op dit moment nog niet mogelijk is om bezwaarschriften per e‑mail in te dienen, omdat dan de wettelijk voorgeschreven handtekening op het bezwaarschrift ontbreekt.

 

Voorlopige voorziening

Bovenstaand besluit treedt in werking, ook al wordt een bezwaarschrift ingediend. Het is daarom mogelijk om gelijktijdig met of na het indienen van een bezwaarschrift een zogenaamde “voorlopige voorziening” te vragen bij: de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Oost-Brabant, sector Bestuursrecht, Postbus 70584, 5201 CZ 's‑Hertogenbosch.

 

Een voorlopige voorziening is in feite het nemen van een tijdelijke maatregel, bijvoorbeeld het schorsen van het besluit gedurende de tijd die nodig is om de bezwaren te behandelen en daarop een besluit te nemen. Voorwaarde om zo’n voorlopige voorziening te vragen is, dat er sprake is van spoedeisend belang.

 

Voor het vragen van een voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd.

Naar boven