Provinciaal blad van Flevoland
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Flevoland | Provinciaal blad 2016, 6667 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Flevoland | Provinciaal blad 2016, 6667 | Verordeningen |
Vijfde wijziging besluit algemeen ondermandaat secretaris 2016-1 provincie Flevoland
Gedeputeerde Staten van Flevoland maken gelet op het bepaalde in artikel 136 van de Provinciewet bekend dat de secretaris op grond van artikel 2, tweede lid, van het Algemeen mandaatbesluit Flevoland 2015, bij besluit van 5 december 2016 met nummer 1980719, heeft vastgesteld het:
BESLUIT VIJFDE WIJZIGING BESLUIT ALGEMEEN ONDERMANDAAT SECRETARIS 2016-1
Het Besluit Algemeen ondermandaat secretaris 2016-1 wordt als volgt gewijzigd:
Bijlage 1 behorende bij het Besluit ondermandaat secretaris 2016-1 wordt vervangen door:
Bijlage 1. behorende bij Besluit algemeen ondermandaat secretaris 2016-1
9. Het beslissen op een Wob-verzoek betreft mandaat en de procedurele correspondentie inzake een Wob-verzoek betreft geen mandaat, maar machtiging. Omwille van het duidelijk maken van het verschil, wordt A9 opgedeeld in een a en een b deel.
10. In het Algemeen mandaatbesluit is in artikel 4, derde lid, onder g, een bestuurlijk mandaat opgenomen ingeval van goed te keuren begrotingswijzigingen van onder preventief toezicht geplaatste begrotingen met bezwaar. In ondermandaat A10 is het afdelingshoofd bevoegd ingeval er geen bezwaar bestaat. Aangezien preventief toezicht waarschijnlijk de aandacht heeft bij het college, vervalt mandaat A10. Artikel 4, derde lid, onder g, van het Algemeen mandaatbesluit zal zodanig worden gewijzigd dat goed te keuren begrotingswijzigingen van onder preventief toezicht geplaatste begrotingen zonder bezwaar ook hieronder vallen.
11. Aangezien mandaat A10 is geschrapt, zijn A11 en A12 vernummerd tot A10 en A11.
12. Het beslissen op een Wob-verzoek betreft mandaat en de procedurele correspondentie inzake een Wob-verzoek betreft geen mandaat, maar machtiging. Omwille van het duidelijk maken van het verschil tussen het gedeelte mandaat en het gedeelte machtiging, wordt A12 opgedeeld in een a en een b deel. (In bijlage 1 betreft dit nu A11)
1. De programmamanager is toegevoegd om deze bevoegdheid uit te oefenen. Het zou derhalve vreemd zijn als de programmamanager niet bevoegd is om procedurele correspondentie te sturen, maar wel bevoegd is om een besluiten tot toekenning van subsidie of het definitief vaststellen van de subsidie. Hetzelfde geldt voor B3. Onder B1 valt ook onder andere het niet in behandeling nemen van een aanvraag en is derhalve ter verduidelijking toegevoegd aan B1.
2, 3, 4, 5, 6, 7. De formulering wordt nu zodanig gewijzigd dat wijziging van een of meer programma’s geen wijziging van onderdeel B behelst. Een programmamanager is bevoegd, evenals het afdelingshoofd. Net zoals bij alle andere ondermandaten is artikel 2, vijfde lid, van het Besluit Algemeen ondermandaat secretaris 2016-1 van toepassing: de uitoefening van het ondermandaat geschiedt binnen de grenzen van de vastgestelde taken en met inachtneming van het ter zake geldende recht alsmede het vastgestelde provinciale beleid.
5. Deze bevoegdheid is samengevoegd met B2, aangezien deze bevoegdheid altijd onderdeel is van een subsidietoekenning (B2).
6 t/m 9. Aangezien B5 is verplaatst naar B2, zijn B6 tot en met B9 vernummerd tot B5 t/m B8.
6. De tekst van deze bevoegdheid is anders geformuleerd omwille van de leesbaarheid. Inhoudelijk is de bevoegdheid niet gewijzigd. (In bijlage 1 betreft dit nu B5)
8. De tekst van deze bevoegdheid is anders geformuleerd omwille van de leesbaarheid. Inhoudelijk is de bevoegdheid niet gewijzigd. (In bijlage 1 betreft dit nu B7)
9. De tekst van deze bevoegdheid is anders geformuleerd omwille van de leesbaarheid. Inhoudelijk is de bevoegdheid niet gewijzigd. (In bijlage 1 betreft dit nu B8)
C. Besluiten vergunning, ontheffing, etc.
1. Onder C1 valt ook onder andere het niet in behandeling nemen van een aanvraag en is derhalve ter verduidelijking toegevoegd aan C1.
1. Omwille van de leesbaarheid is mandaat D1 tekstueel aangepast. Inhoudelijk is de bevoegdheid niet gewijzigd.
2. Aangezien de ambtelijk opdrachtgever bevoegd is om besluiten als bedoeld in D4 te nemen, zou het onlogisch zijn als de ambtelijk opdrachtgever niet de daarbij behorende facturen mag paraferen. Derhalve wordt dit aangepast. Wel geldt net als bij D4 dat de ambtelijk opdrachtgever enkel bevoegd is in het geval dit passend is in het aan het betreffende project toegekende budget.
4. In de praktijk is gebleken dat mandaat D4 beperkt is voor bepaalde besluiten t.b.v. p-MIRT en MBVI projecten. Mandaat D4 is derhalve aangepast, zodat meerdere besluiten m.b.t. p-MIRT en MBVI projecten in ondermandaat kunnen worden genomen, waaronder het aangaan van samenwerkingsovereenkomsten.
1a. Deze bevoegdheid is verwijderd uit het overzicht, aangezien de bevoegdheid werd ondergemandateerd aan de algemeen directeur, die ook de secretaris is.
1b t/m 1d. Aangezien E1a is verwijderd uit het overzicht worden E1b tot en met E1d geletterd tot E1a tot en met E1c.
1b. ‘Managementverantwoordelijke van de betreffende medewerker’ is geen formele functie in de betekenis van de mandaatregeling. Derhalve wordt dit vervangen door: ‘afdelingshoofd van de betreffende medewerker’. (In bijlage 1 betreft dit nu E1a)
1c. Uit de werkgroep verantwoording mandaat is naar voren gekomen dat deze bevoegdheid niet bij het afdelingshoofd behoort te rusten, maar de algemeen directeur/secretaris. Deze bevoegdheid vervalt in het ondermandaatbesluit. (In bijlage 1 betreft dit nu E1b)
2f. Deze bevoegdheid is eveneens verwijderd uit het overzicht, aangezien de bevoegdheid werd ondergemandateerd aan de algemeen directeur, die ook de secretaris is.
3c. Als voorwaarde is opgenomen dat het besluit in overeenstemming dient te zijn met het sociaal statuut.
3d. Deze bevoegdheid is samengevoegd met E3c. Bij beide bevoegdheden geldt de voorwaarde dat het besluit in overeenstemming dient te zijn met het sociaal statuut.
3e. Deze bevoegdheid is samengevoegd met E3b, vanwege de samenhang tussen deze bevoegdheden.
4c t/m 4e. E4c, E4d en E4e worden samengevoegd met E4b, aangezien de bevoegdheden met elkaar samenhangen en bij dezelfde mandataris berusten.
5a. ‘Managementverantwoordelijke van de betreffende medewerker’ is geen formele functie in de betekenis van de mandaatregeling. Derhalve wordt dit vervangen door: ‘afdelingshoofd van de betreffende medewerker’.
5b, 5c, 5d en 5g. Deze bevoegdheden betreffen enkel het uitvoeren van wat in de regeling staat. Derhalve zijn deze bevoegdheden uit de mandaatregeling verwijderd.
5e en 5f. Aangezien E5b, E5c, E5d en E5g uit de bijlage zijn verwijderd worden E5e en E5f geletterd tot E5b en E5c.
5e. De aanvullende voorwaarde is verwijderd. Binnenlijns of buitenlijns het afdelingshoofd MO is in beide gevallen bevoegd om in ondermandaat te besluiten. (In bijlage 1 betreft dit nu E5b)
1. Vanaf 1 januari 2017 zullen de economische categorieën andere nummers krijgen.
Aangezien de kostensoorten in F1 nog voldoende zijn gepreciseerd, kunnen de daarachter staande economische categorieën worden geschrapt. Verder is de portefeuillehouder als ondergemandateerde verwijderd. Deze bevoegdheid voor de portefeuillehouder behoort in het algemeen mandaatbesluit te staan.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/prb-2016-6667.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.