Provincie Zeeland - Wijziging Regeling ambtelijke organisatie en instructie voor de secretaris Provincie Zeeland 2016

Besluit van gedeputeerde staten d.d. 19 juli 2016, kenmerk 16010585, inhoudende wijziging van de Regeling ambtelijke organisatie Provincie Zeeland 2016.

 

Gedeputeerde staten van Zeeland,

  • dat als gevolg van ons besluit tot wijziging van de topstructuur d.d. 8 december 2015 en de daarmee samenhangende wijziging in de organisatiestructuur onder meer aanpassing noodzakelijk is van de Regeling ambtelijke organisatie en instructie voor de secretaris Provincie Zeeland 2016;

  • gelet op artikel 158, eerste lid, onderdeel c, van de Provinciewet;

  • gelet op artikel 25, eerste lid, onderdeel e, van de Wet op de ondernemingsraden;

  • gelet het advies van de Ondernemingsraad d.d. 28 juli 2016;

  • gelet op de Algemene wet bestuursrecht;

 

BESLUITEN VAST TE STELLEN

 

Artikel I  

 

De Regeling ambtelijke organisatie en instructie voor de secretaris Provincie Zeeland 2016 wordt gewijzigd als volgt.

A

Artikel 1 Begripsbepalingen

In onderdeel h wordt de zinsnede "programma- of projectmanager" gewijzigd en komt als volgt te luiden: programma- of projectleider.

 

B

Artikel 2 Structuur ambtelijke organisatie

  • 1.

    De zinsnede "de directeuren" wordt gewijzigd en komt als volgt te luiden: de directeur Programma's en projecten, de directeur Organisatie,;

  • 2.

    De zinsnede "de strategen" wordt gewijzigd en komt als volgt te luiden: Strategie.

C

Artikel 3 Aansturing organisatie-eenheden

  • 1.

    In het eerste lid wordt de zinsnede "de strategen" gewijzigd en komt als volgt te luiden: Strategie;

  • 2.

    Na het derde lid wordt een nieuw vierde lid tussengevoegd dat als volgt komt te luiden:

    • 4.

      Het afdelingshoofd Ontwikkeling stuurt hiërarchisch de programma- en projectleiders aan die tot zijn afdeling behoren.

  • 3.

    Het vierde lid wordt gewijzigd en komt na vernummering tot het vijfde lid als volgt te luiden:

    • 5.

      Een afdelingshoofd stuurt een afdeling aan, waarbij hij tevens hiërarchisch de medewerkers, waaronder begrepen programma- en projectleiders, uit zijn afdeling aanstuurt die worden ingezet bij programma's en projecten.

  • 4.

    Het vijfde lid wordt gewijzigd en komt naar vernummering tot het zesde lid als volgt te luiden:

    • 6.

      Een unithoofd stuurt een unit aan binnen de afdeling waar units zijn gevormd, waarbij hij tevens hiërarchisch de medewerkers, waaronder begrepen programma- en projectleiders, uit zijn unit aanstuurt die worden ingezet bij programma's en projecten.

D

Artikel 4 De secretaris/algemeen directeur

  • 1.

    Het vierde lid wordt geschrapt.

  • 2.

    In het zesde lid wordt de zinsnede “hoofdstuk 11” gewijzigd en komt als volgt te luiden: hoofdstuk 12.

  • 3.

    De leden 5 en 6 worden vernummerd tot de leden 4 en 5.

 

E

Artikel 5 De directeur Programma’s en projecten

  • 1.

    Het tweede lid wordt geschrapt.

  • 2.

    De leden 3 tot en met 6 worden vernummerd tot de leden 2 tot en met 5.

 

F

Artikel 6 De directeur Organisatie

  • 1.

    Het tweede lid wordt geschrapt.

  • 2.

    De leden 3 en 4 worden vernummerd tot de leden 2 en 3.

 

G

 

Artikel 8 Het afdelingshoofd

  • 1.

    Het eerste lid wordt geschrapt.

  • 2.

    De leden 2 tot en met 7 worden vernummerd tot de leden 1 tot en met 6.

 

H

Artikel 9 Het unithoofd

  • 1.

    Het eerste lid wordt geschrapt.

  • 2.

    De leden 2 tot en met 4 worden vernummerd tot de leden 1 tot en met 3.

 

I

Artikel 14 Vervanging

  • 1.

    Het opschrift "Artikel 14 Vervanging" wordt gewijzigd en komt als volgt te luiden: Artikel 14 Algemene vervangingsregeling;

  • 2.

    Na het vijfde lid wordt een zesde lid toegevoegd dat als volgt komt te luiden:

    • 6.

      In de vervanging van een unithoofd bij afwezigheid of ontstentenis is voorzien door vervanging door een afdelingshoofd.

J

Na artikel 14 wordt een nieuw artikel 15 tussengevoegd luidende:

 

Artikel 15 Vervangingsregeling budgethouder

Bij afwezigheid of ontstentenis van een budgethouder die deze bevoegdheid uitoefent in de functie van secretaris/algemeen directeur, directeur Programma's en projecten, directeur Organisatie, programma- of projectleider, afdelingshoofd of unithoofd, vindt vervanging plaats analoog aan het bepaalde in artikel 14.

 

K

Artikel 15 Mandaatbesluit gedeputeerde staten wordt gewijzigd als volgt:

  • 1.

    Het derde en vierde lid worden geschrapt;

  • 2.

    "Artikel 15 Mandaatbesluit gedeputeerde staten" wordt vernummerd tot Artikel 16 Mandaatbesluit gedeputeerde staten.

 

L

De artikelen 16 tot en met 27 worden vernummerd tot de artikelen 17 tot en met 28.

 

Artikel II  

 

Dit besluit treedt in werking met ingang van de eerste dag na de datum van uitgifte van het Provinciaal Blad waarin het is geplaatst en werkt terug tot 1 september 2016.

 

 

Aldus besloten in de openbare vergadering van gedeputeerde staten van 19 juli 2016.

 

drs. J.M.M. Polman, voorzitter,

A.W. Smit, secretaris,

 

Uitgegeven 6 september 2016,

de secretaris, A.W. Smit

 

Naar boven