Provinciaal blad van Overijssel
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Overijssel | Provinciaal blad 2016, 3998 | Overige besluiten van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Overijssel | Provinciaal blad 2016, 3998 | Overige besluiten van algemene strekking |
Provincie Overijssel - Wijzigingen Uitvoeringsbesluit subsidies Overijssel
Gedeputeerde Staten van Overijssel
Delen mee dat het Uitvoeringsbesluit subsidies Overijssel als volgt is gewijzigd:
Het Uitvoeringsbesluit subsidies Overijssel 2011 wordt als volgt gewijzigd:
Artikel 1.4.2 Overige verplichtingen van de subsidieontvanger
Er wordt een nieuw lid 3 toegevoegd:
3. Gedeputeerde Staten kunnen een termijn bepalen waarbinnen een activiteit of project moet zijn gestart of afgerond. Gedeputeerde Staten kunnen op verzoek van de subsidieontvanger die termijn verlengen indien sprake is van feiten en omstandigheden waarvan de subsidieaanvrager op het moment van de aanvraag niet op de hoogte kon zijn. Gedeputeerde Staten verlenen geen uitstel indien de verlenging in strijd is met het beoogde beleidsdoel van de provincie.
Subparagraaf 4.5.2 Nieuwe makers Overijssel
Artikel 4.5.2.4a Subsidiabele kosten
Achter de zinsnede ‘per maand’ wordt toegeovoegd: of maximaal het geldende CAO-loon;
Er wordt een nieuwe paragraaf 4.27 toegevoegd:
Paragraaf 4.27 Product Markt Partner Combinaties (PMPC’s) Toerisme Overijssel 2016
Artikel 4.27.1 Begripsbepalingen
In deze paragraaf wordt verstaan onder:
businesscase: een document met de informatie die benodigd is om een gemotiveerde beslissing te nemen over het wel of niet realiseren van een PMPC. Een businesscase bevat in ieder geval een beschrijving van de doelstellingen van een PMPC inclusief een onderbouwing van de innovatie zoals bedoeld in de scoretabel bij artikel 4.28.9 eerste lid, een onderbouwing van de gerealiseerde samenwerking, een markt- en concurrentieanalyse, de benodigde investeringen, een kosten-batenanalyse en een overzicht van de risico’s;
Product Markt Partner Combinatie (PMPC): een nieuwe vrijetijdseconomische product dat door samenwerkende ondernemers of organisaties uit Overijssel ontwikkeld is en die bijdraagt aan het aantrekkelijker en sterker maken van de vrijetijdssector in Overijssel met dien verstande dat ten minste één samenwerkingspartner een onderneming is;
Artikel 4.27.2 Subsidiabele activiteiten
Gedeputeerde Staten kunnen subsidie verstrekken voor:
a. het opstellen van een businesscase ten behoeve van een PMPC;
b. het uitvoeren van een businesscase ten behoeve van een PMPC.
1. Een aanvraag voor subsidie voldoet aan de volgende criteria:
er is sprake van sectoroverstijgende samenwerking. Dit betekent dat de PMPC bestaat uit ten minste twee samenwerkingspartners uit verschillende sectoren. De eerste twee cijfers van de SBI codes, op basis van de Standaard Bedrijfsindeling 2008 Versie 2016 CBS/KVK, dienen verschillend te zijn;
Toelichting: Sectoroverstijgende samenwerking is niet gelimiteerd tot de SBI-codes als bedoeld onder 4.28.3. lid eerste lid onder sub a. Er is sprake van een samenwerking als een onderneming of organisatie inspanning levert in de PMPC, welke aantoonbaar is door een omschrijving van de geleverde bijdrage en een samenwerkingsverklaring.
2. De businesscase als bedoeld in artikel 4.27.2 sub a, is alleen subsidiabel als:
a. deze op het moment van de aanvraag niet ouder is dan 12 maanden; én
b. het opgesteld is door een deskundige met relevante ervaring, aangetoond aan de hand van minstens twee referenties.
Artikel 4.27.4 Subsidieplafond
Gedeputeerde Staten stellen jaarlijks het subsidieplafond vast.
Artikel 4.27.5 Subsidiabele kosten
Artikel 4.27.6 Niet subsidiabele kosten
In aanvulling op artikel 1.1.6 zijn de volgende kosten niet subsidieabel:
Artikel 4.27.7 Grondslag subsidie
Artikel 4.27.8. Indieningstermijn aanvraag
Een onvolledige aanvraag voor subsidie kan na sluitingsdatum alleen aangevuld worden voor zover het geen inhoudelijke aanvulling of wijziging van de aanvraag betreft. Toelichting; Het in de beoordeling van de aanvraag meenemen van informatie die dateert van na de sluiting van de aanvraagtermijn verdraagt zich niet met de gelijktijdige onderlinge beoordeling en rangschikking van de ingediende aanvragen die in het tendersysteem centraal staat. Uit de aard van het tendersysteem volgt dat vóór de sluiting van de aanvraagtermijn alle voor die beoordeling en rangschikking relevante gegevens moeten zijn overlegd en dat daarna geen rekening kan worden gehouden met informatie dat neerkomt op een wijziging of aanvulling van de aanvraag.
Bij onvolledigheid van de aanvraag na de sluitingsdatum is er alleen ruimte voor het herstel van kleinigheden zoals een handtekening, een bankrekeningnummer, kamer van koophandel gegevens e.d., het moet gaan om informatie die niet inhoudelijk betrekking heeft op de beoordelingscriteria zoals opgenomen in deze subsidieparagraaf. De tijdige volledigheid/juistheid van de aanvraag is de verantwoordelijkheid van de aanvrager.
Artikel 4.27.9. Volgorde van behandeling
In afwijking van artikel 1.1.3. plaatsen Gedeputeerde Staten de subsidieaanvragen in een prioriteitsvolgorde. De prioriteitsvolgorde wordt bepaald op basis van scoretabel 1, waarbij geldt dat de subsidieaanvragen die een hogere score krijgen ook een hogere prioriteit krijgen. Aan de hand van scoretabel 1 wordt berekend welke totale score de PMPC behaalt voor de volgende onderdelen:
Artikel 4.27.10 Stukken bij de aanvraag voor subsidie
Artikel 4.27.11 Weigeringsgrond
In aanvulling op artikel 1.3.1 wordt de subsidie geweigerd als:
In afwijking van artikel 1.3.3 tweede lid wordt bij de verlening van de subsidie een voorschot van maximaal 25% van de verleende subsidie verstrekt. Op verzoek van de subsidieontvanger kan een tweede voorschot van 50% van de verleende subsidie worden verstrekt, indien de subsidieontvanger kan aantonen dat ten minste 50% van de verleende subsidie besteed en betaald is aan de activiteiten waarvoor subsidie is verkregen is.
Artikel 4.27.13 Verplichtingen van de subsidieontvanger
In aanvulling op artikel 1.4.1. en 1.4.2. dient de subsidieontvanger:
a. de PMPC uiterlijk binnen 18 maanden na subsidieverlening te hebben gerealiseerd;
b. de PMPC ten minste twee jaar na subsidievaststelling in stand te houden .
In afwijking van artikel 1.5.1 wordt de subsidie, ongeacht het verleende bedrag, vastgesteld op werkelijk gemaakte kosten, op basis van artikel 1.5.2 en een verklaring werkelijk gemaakte kosten en opbrengsten als bedoeld in artikel 1.5.2 derde lid.
P aragraaf 5.17 Verbeteren van de haveninfrastructuur en – faciliteiten
Artikel 5.17.2 Subsidiabele activiteiten
Artikel 5.17.4 Grondslag subsidie
Artikel 5.17.9 Verplichtingen subsidieontvanger
Sub a: ‘2016’ wordt vervangen door: 2018
Paragraaf 5.18 Investeringsimpuls verduurzaming goederenvervoer over water
Artikel 5.18.9 Verplichtingen subsidieontvanger
‘2016’ wordt vervangen door: 2018
Paragraaf 5.23 Waterveiligheid en klimaatbestendigheid IJssel-Vechtdelta
Artikel 5.23.4 Grondslag subsidie
Lid1: ‘50%’ wordt vervangen door: maximaal 70%
Lid 2: ‘70%’ wordt vervangen door: maximaal 100%
Paragraaf 5.24 Ruimte voor de Vecht
Artikel 5.24.4. Grondslag subsidie
Lid 2: ‘€ 263.000’ wordt vervangen door: € 300.000
artikel 5.24.6 Niet subsidiabele kosten
Paragraaf 5.25 Ruimtelijke kwaliteit groene omgeving
Artikel 5.25.4 Grondslag subsidie
Lid 1: ‘artikel 5.24.2’ wordt vervangen door artikel 5.25.2
Lid 2: ‘artikel 5.24.2’ wordt vervangen door artikel 5.25.2
Artikel 5.25.8 Weigeringsgronden
In sub c en sub d wordt ‘artikel 5.24.2’ vervangen door: artikel 5.25.2
Paragraaf 6.8 Innovatiedriehoek
Subparagraaf 6.8.1 Launching customer
Toelichting: In de eerste zin wordt na ‘de regio Twente’ toegevoegd: ADT
Na ‘regio Twente’ wordt toegevoegd; ADT
Subparagraaf 6.8.2 Small Business Innovatie Regeling Twente
Toelichting: na ‘de regio Twente’ wordt toegevoegd: Area Development Twente (ADT)
Artikel 6.8.2.1 Begripsbepalingen
Sub a komt als volgt te luiden:
a.Innovatiegerichte uitvraag: een marktoriëntatie van de subsidieaanvrager als inkoper naar één of meerdere innovatieve producten met als doel zicht te krijgen op innovatieve oplossingen voor een vraagstuk. Het uitvoeren van een haalbaarheidsonderzoek, het ontwikkelen en testen van prototypes als onderdeel van de marktoriëntatie valt hier ook onder.
Sub a: na ‘regio Twente’ wordt toegevoegd: Area Development Twente (ADT)
Er wordt een nieuw sub d toegevoegd:
d.Indien sprake is van een haalbaarheidsonderzoek als onderdeel van de marktoriëntatie dan moet deze zicht geven op de innovatie en de technische, economische en organisatorische haalbaarheid. De volgende aspecten moeten onderbouwd zijn:
Er wordt een nieuw sub e toegevoegd:
e.Indien sprake is van de ontwikkel- en testfase dan moet de innovatie worden getest in een realistische omgeving, waarbij de eidgebruiker en de beoogde launcing customer zijn betrokken.
Artikel 6.8.2.4 Grondslag subsidie
‘€ 50.000’ wordt vervangen door: € 750.000
Paragraaf 8.1 Duurzame energieopwekking en energiebesparing
Artikel 8.1.1 Begripsbepalingen
Deze zinsnede‘niet zijnde een voertuig op de openbare weg’ vervalt.
Na ‘Investeringen in gronden’ wordt toegevoegd:of voertuigen op de openbare weg.
Artikel 8.1.7 Aanvullende stukken bij aanvraag om subsidie
Sub f komt als volgt te luiden: onderbouwing van de investeringskosten opgesteld door een onafhankelijke leverancier waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen investeringen en loonkosten.
sub g: aan het begin wordt toegevoegd: Indien van toepassing,
sub i: aan het begin wordt toegevoegd: Indien van toepassing,
Artikel 8.1.9 Volgorde van behandeling
Er wordt een nieuw lid 3 toegevoegd:
3.Bij een gelijke score bepaalt de hoeveelheid vermeden primaire energiegebruik in GigaJoule de prioriteitsvolgorde.
Paragraaf 8.14 Energielening ondernemingen
Artikel 8.14.1 Begripsbepalingen
De zinsnede ‘de brochure, Energie en bedrijven’ vervalt.
Na ‘van windturbines’ wordt toegevoegd: en ongeacht of de betreffende energiemaatregel met of zonder SDE is.
Toelichting: aan het begin wordt de volgende zin toegevoegd: De geldende Energielijst is te vinden op rvo.nl.
De tabel met als titel ‘Maatregelen uit categorie A, B en D van de Energielijst 2014, met uitzonderng van windturbines’ vervalt.
De toelichting kotm als volgt te uiden:
Een overzicht van investeringen die onder categorie A, B en D vallen is te vinden in de energielijst.
Paragraaf 8.16 Duurzaamheidspremie particulieren
Paragraaf 8.17 Duurzaamheidlening particuliere woningeigenaar
Paragraaf 8.19 Duurzaamheidlening Vereniging van eigenaren
Paragraaf 8.22 Verwijdering asbestdaken bedrijfslocaties Overijssel
Artikel 8.22.5 Subsidiabele kosten
Paragraaf 8.24 Oplaadpunten voor elektrische voertuigen
Paragraaf 9.26 Verplaatsing landbouwbedrijfsgebouwen vanwege de ontwikkelopgave EHS/Natura 2000
Eerste lid sub a: achter de zinsnede ‘rechtspersoon die, wordt toegevoegd: ten tijde van het sluiten van de onder sub d vermelde overeenkomst inzake bedrijfsverplaatsing
Er wordt een nieuwe paragraaf 9.29 toegevoegd:
Paragraaf 9.29 Natuur en Samenleving
Artikel 9.29.1.1 Begripsbepalingen
In deze subparagrafen wordt verstaan onder:
doorontwikkeling van een pilot: het uitbereiden of verbeteren van het concept van een reeds gestarte en door de provincie gesubsidieerde pilot op het gebeid van Natuur en Samenleving;Toelichting: De reeds gestarte en door de provincie gesubsidieerde pilot’s voor Natuur en Samenleving zijn onder andere de volgende projecten Groene Lopers, Cool Nature en Zorgend Landschap. Meer informatie over deze pilot’s is te vinden op www.overijssel.nl.
Een aanvraag voor subsidie voldoet aan de volgende criteria:
Artikel 9.29.1.3. Subsidiabele kosten
Uren van vrijwilligers zijn niet subsidiabel, maar kunnen in afwijking van artikel 1.1.6 sub a, tegen een maximum uurtarief van € 15 worden meegenomen in het dekkingsplan.
Toelichting: Dit betekent dat de subsidie niet gebruikt kan worden om vrijwilligersuren te betalen.
Artikel 9.29.1.4 Weigeringsgronden
In aanvulling op artikel 1.3.1 tweede lid weigeren Gedeputeerde Staten de subsidie indien de subsidiabele kosten € 10.000 of minder bedragen. Dit geldt niet voor de subsidie die verstrekt wordt op grond van subparagraaf 9.29.2.
Artikel 9.29.1.5 Verplichtingen subsidieontvanger
In aanvulling op de artikelen 1.4.1 en 1.4.2 is de subsidieontvanger verplicht de activiteit binnen 18 maanden na subsidieverlening te hebben afgerond.
Artikel 9.29.1.6 Subsidieplafond
Gedeputeerde Staten stellen jaarlijks het subsidieplafond vast.
Subparagraaf 9.29.2 Plan van aanpak
Artikel 9.29.2.1 Subsidiabele activiteiten
Gedeputeerde Staten kunnen subsidie verstrekken voor het opstellen van een plan van aanpak voor het uitvoeren van een pilot.
In aanvulling op artikel 9.29.1.2 voldoet een aanvraag om subsidie aan de volgende criteria:
een aanvraag voor subsidie wordt vooraf afgestemd met een beleidsmedewerker voor Natuur en Samenleving van de provincie. Toelichting: Een aanvraag wordt vooraf afgestemd met de beleidsmedewerker van de provincie, zodat de beleidsmedewerker kan adviseren of sprake is van een pilot. Daarnaast zal de mate van de benodigde extra professionele deskundigheid getoetst worden.
Artikel 9.29.2.3 Subsidiabele kosten
Uitsluitend kosten van derden als bedoel in artikel 1.1.5 derde lid zijn subsidiabel.
Artikel 9.29.2.4 Grondslag subsidie
De subsidie bedraagt maximaal 100% van de subsidiabele kosten met een maximum van € 2.000 per aanvraag.
Artikel 9.29.2.5 Aanvraag voor subsidie
Subparagraaf 9.29.3 Kinderen en natuur
Artikel 9.29.3.1 Subsidiabele activiteiten
Gedeputeerde Staten kunnen subsidie verstrekken voor activiteiten die de relatie tussen kinderen en natuur versterken of de betekenis van natuur bij kinderen vergroten.
Indien een aanvraag voor subsidie betrekking heeft op een natuurspeelplaats voldoet deze, aanvullend op artikel 9.29.1.2 aan het concept van Cool Nature.
Toelichting: Bij een concept van Cool Nature wordt een natuurspeelplaats gerealiseerd die kinderen de mogelijkheid biedt in een natuurlijke omgeving te spelen. De natuurspeelplaats moet dichtbij woonwijken liggen en is tenminste twee hectare groot. De natuurspeelplaats draagt bij aan de belevingswaarde en bewustwording van de natuur en versterkt daarnaast ook de natuurkwaliteit, biodiversiteit en mogelijk ook de waterberging.
Artikel 9.29.3.3 Grondslag subsidie
1.De subsidie voor een pilot bedraagt maximaal 85% van de subsidiabele kosten met een maximum van € 50.000 per aanvraag.
2. De subsidie voor de doorontwikkeling van een pilot bedraagt maximaal 70% van de subsidiabele kosten met een maximum van € 50.000 per aanvraag.
Artikel 9.29.3.4 Aanvraag voor subsidie
1. De aanvrager maakt bij de aanvraag gebruik van het aanvraagformulier Kinderen en natuur.
2. In aanvulling op artikel 1.2.1 tweede lid overlegt de aanvrager tevens een projectvoorstel waarin tenminste is uitgewerkt:
Artikel 9.29.3.5. Indieningstermijn aanvraag
Toelichting : Het in de beoordeling van de aanvraag meenemen van informatie die dateert van na de sluiting van de aanvraagtermijn verdraagt zich niet met de gelijktijdige onderlinge beoordeling en rangschikking van de ingediende aanvragen die in het tendersysteem centraal staat. Uit de aard van het tendersysteem volgt dat vóór de sluiting van de aanvraagtermijn alle voor die beoordeling en rangschikking relevante gegevens moeten zijn overlegd en dat daarna geen rekening kan worden gehouden met informatie d ie neerkomt op een wijziging of aanvulling van de aanvraag.
Bij onvolledigheid van de aanvraag na de sluitingsdatum is er alleen ruimte voor het herstel van kleinigheden zoals een handtekening, een bankrekeningnummer, kamer van koophandel gegevens e.d., het moet gaan om informatie die niet inhoudelijk betrekking heeft op de beoordelingscriteria zoals opgenomen in deze subsidieparagraaf. De tijdige volledigheid/juistheid van de aanvraag is de verantwoordelijkheid van de aanvrager.
Artikel 9.29.3.6. Volgorde van behandeling
Toelichting: Voorbeelden hierin zijn de aantallen kinderen die gebruik kunnen maken in verhouding tot de leefomgeving ende diversiteit in doelgroepen die toegang krijgen tot de natuur.
Toelichting: De provinciale doelen zijn te vinden in de Programmabegroting die jaarlijks door Provinciale Staten wordt vastgesteld (zie www.Overijssel.nl). Voorbeelden van provinciale doelen zijn waterretentie, behoud en versterken cultureel erfgoed, duurzame ruimtelijke ontwikkeling en inrichting, versterking toerisme en recreatief medegebruik .
9.29.3.7 Verplichtingen subsidieontvanger
Gedeputeerde Staten kunnen, in aanvulling op artikel 1.4.1 en artikel 1.4.2 de verplichting opleggen dat bij realisatie van een natuurspeelplaats leerervaringen uit voorgaande Cool Nature projecten worden meegenomen.
Subparagraaf 9.29.4 Groen in de stad
Artikel 9.29.4.1 Subsidiabele activiteiten
Gedeputeerde Staten kunnen subsidie verstrekken voor activiteiten die de kwaliteit en de belevingswaarde van de natuur in steden en dorpen vergroten.
In aanvulling op artikel 9.29.1.2 voldoet een aanvraag om subsidie aan de volgende criteria:
Artikel 9.29.4.3 Grondslag subsidie
Artikel 9.29.4.4 Aanvraag voor subsidie
In aanvulling op artikel 1.2.1 tweede lid overlegt de aanvrager tevens een projectplan waarin tenminste is uitgewerkt:
de wijze waarop wordt bijgedragen aan andere provinciale doelen.
Toelichting: De provinciale doelen zijn te vinden in de Programmabegroting die jaarlijks door Provinciale Staten wordt vastgesteld (zie www.Overijssel.nl). Voorbeelden van provinciale doelen zijn waterretentie, behoud en versterken cultureel erfgoed, duurzame ruimtelijke ontwikkeling en inrichting, biodiversiteit, versterking toerisme en recreatief medegebruik
i. een begroting en een dekkingsplan waaruit in ieder geval de hoogte van de gevraagde subsidie ten opzichte van de eigen bijdrage van de aanvrager en bijdragen van derden blijkt;
Artikel 9.29.4.5. Indieningstermijn aanvraag
Toelichting; Het in de beoordeling van de aanvraag meenemen van informatie die dateert van na de sluiting van de aanvraagtermijn verdraagt zich niet met de gelijktijdige onderlinge beoordeling en rangschikking van de ingediende aanvragen die in het tendersysteem centraal staat. Uit de aard van het tendersysteem volgt dat vóór de sluiting van de aanvraagtermijn alle voor die beoordeling en rangschikking relevante gegevens moeten zijn overlegd en dat daarna geen rekening kan worden gehouden met informatie die neerkomt op een wijziging of aanvulling van de aanvraag.
Bij onvolledigheid van de aanvraag na de sluitingsdatum is er alleen ruimte voor het herstel van kleinigheden zoals een handtekening, een bankrekeningnummer, kamer van koophandel gegevens e.d., het moet gaan om informatie die niet inhoudelijk betrekking heeft op de beoordelingscriteria zoals opgenomen in deze subsidieparagraaf. De tijdige volledigheid/juistheid van de aanvraag is de verantwoordelijkheid van de aanvrager.
Artikel 9.29.4.6. Volgorde van behandeling
Toelichting: De provinciale doelen zijn te vinden in de Programmabegroting die jaarlijks door provinciale Staten wordt vastgesteld (zie www.Overijssel.nl). Voorbeelden van provinciale doelen zijn waterretentie, behoud en versterken cultureel erfgoed, duurzame ruimtelijke ontwikkeling en inrichting, versterking toerisme en recreatief medegebruik.
Bij een gelijke score bepaalt de mate waarin het beheer is geregeld de prioriteitsvolgorde. Mocht dit resulteren in een gelijke score dan bepaalt de mate waarin het proces bijdraagt aan de bewustwording en het op gang brengen van een vergroeningsproces van de directe omgeving de prioriteitsvolgorde.
Subparagraaf 9.29.5 Zorg en groen
Artikel 9.29.5.1 Subsidiabele activiteiten
Gedeputeerde Staten kunnen subsidie verstrekken voor activiteiten die bijdragen aan de positieve werking van groen op cliënten in de zorg.
In aanvulling op artikel 9.29.1.2 is een zorginstelling actief betrokken bij de uitvoering.
Artikel 9.29.5.3 Grondslag subsidie
Artikel 9.29.5.4 Aanvraag voor subsidie
Toelichting: De provinciale doelen zijn te vinden in de Programmabegroting die jaarlijks door provinciale Staten wordt vastgesteld (zie www.Overijssel.nl). Voorbeelden van provinciale doelen zijn waterretentie, behoud en versterken cultureel erfgoed, duurzame ruimtelijke ontwikkeling en inrichting, versterking toerisme en recreatief medegebruik
Artikel 9.29.5.5. Indieningstermijn aanvraag
Toelichting; Het in de beoordeling van de aanvraag meenemen van informatie die dateert van na de sluiting van de aanvraagtermijn verdraagt zich niet met de gelijktijdige onderlinge beoordeling en rangschikking van de ingediende aanvragen die in het tendersysteem centraal staat. Uit de aard van het tendersysteem v olgt dat vóór de sluiting van de aanvraagtermijn alle voor die beoordeling en rangschikking relevante gegevens moeten zijn overlegd en dat daarna geen rekening kan worden gehouden met informatie d ie neerkomt op een wijziging of aanvulling van de aanvraag.
Bij onvolledigheid van de aanvraag na de sluitingsdatum is er alleen ruimte voor het herstel van kleinigheden zoals een handtekening, een bankrekeningnummer, kamer van koophandel gegevens e.d., het moet gaan om informatie die niet inhoudelijk betrekking heeft op de beoordelingscriteria zoals opgenomen in deze subsidieparagraaf. De tijdige volledigheid/juistheid van de aanvraag is de verantwoordelijkheid van de aanvrager.
Artikel 9.29.5.6. Volgorde van behandeling
Subparagraaf 9.29.6 Werken in het groen
Artikel 9.29.6.1 Subsidiabele activiteiten
Gedeputeerde Staten kunnen subsidie verstrekken voor activiteiten die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt activeren en waar mogelijk kennis laten maken met werken in de groene sector.
Artikel 9.29.6.2 Grondslag subsidie
Artikel 9.29.6.3 Aanvraag voor subsidie
Toelichting: De provinciale doelen zijn te vinden in de Programmabegroting die jaarlijks door provinciale Staten wordt vastgesteld (zie www.Overijssel.nl). Voorbeelden van provinciale doelen zijn waterretentie , behoud en versterken cultureel erfgoed , duurzame ruimtelijke ontwikkeling en inrichting, biodiversiteit , versterking toerisme en recreatief medegebruik.
Artikel 9.29.6.4. Indieningstermijn aanvraag
Toelichting; Het in de beoordeling van de aanvraag meenemen van informatie die dateert van na de sluiting van de aanvraagtermijn verdraagt zich niet met de gelijktijdige onderlinge beoordeling en rangschikking van de ingediende aanvragen die in het tendersysteem centraal staat. Uit de aard van het tendersysteem v olgt dat vóór de sluiting van de aanvraagtermijn alle voor die beoordeling en rangschikking relevante gegevens moeten zijn overlegd en dat daarna geen rekening kan worden gehouden met informatie d ie neerkomt op een wijziging of aanvulling van de aanvraag.
Bij onvolledigheid van de aanvraag na de sluitingsdatum is er alleen ruimte voor het herstel van kleinigheden zoals een handtekening, een bankrekeningnummer, kamer van koophandel gegevens e.d., het moet gaan om informatie die niet inhoudelijk betrekking heeft op de beoordelingscriteria zoals opgenomen in deze subsidieparagraaf. De tijdige volledigheid/juistheid van de aanvraag is de verantwoordelijkheid van de aanvrager.
Artikel 9.29.6.5. Volgorde van behandeling
Toelichting: De provinciale doelen zijn te vinden in de Programmabegroting die jaarlijks door provinciale Staten wordt vastgesteld (zie www.Overijssel.nl). Voorbeelden van provinciale doelen zijn waterretentie, behoud en versterken cultureel erfgoed, duurzame ruimtelijke ontwikkeling en inrichting, biodiversiteit, versterking toerisme en recreatief medegebruik
3. Bij een gelijke score bepaalt mate van innovatie de prioriteitsvolgorde. Mocht dit resulteren in een gelijke score dan bepaalt de mate waarin mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt worden bereikt de prioriteitsvolgorde.
Paragraaf 11.2 Internationale handelsmissies
De wijzigingen treden in werking de dag na publicatie in het Provinciaal Blad.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/prb-2016-3998.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.