Tweede ondermandaat afdeling Subsidieverlening A03/01/01

Bekendmaking van het besluit van 8 juni 2016 - zaaknummer 2016-000033

 

 

 

DE AFDELINGSMANAGER SUBSIDIEVERLENING

 

Gelezen het voorstel inzake tweede ondermandaat Subsidieverlening A03/01/01

Gelet op het besluit van de algemeen directeur d.d. 7 juni 2016

Gelet op artikel 3 tweede lid van het Algemeen reglement mandaat Gelderland 2009.

 

 

BESLUIT

 

Artikel 1  

Vast te stellen het tweede ondermandaat A03/01/01 aan de programmamanager van de afdeling Subsidieverlening belast met de uitvoering van het EFRO-programma voor de hieronder opgenomen bevoegdheden:

 

Bevoegdheid

  • 1.

    Het nemen van besluiten omtrent verlening van subsidie tot en met € 125.000,--

  • 2.

    Het vaststellen van subsidie zonder voorafgaande beschikking tot subsidieverlening tot en met € 125.000,--.

  • 3.

    Het nemen van subsidiebeschikkingen met een bedrag hoger dan € 125.000,-- ter uitvoering van beslissingen van Gedeputeerde Staten omtrent verlening van subsidie, waarbij de ontvanger, het bedrag en de omschrijving van de activiteiten waarvoor subsidie wordt verleend zijn bepaald.

  • 4.

    Het intrekken of wijzigen van een subsidie, niet inhoudende een verhoging van het verleende bedrag, en het vaststellen van een subsidie overeenkomstig of lager dan de subsidieverlening.

  • 5.

    Het verlenen van een voorschot als bedoeld in artikel 4:95 van de Algemene wet bestuursrecht.

  • 6.

    Het terugvorderen of verrekenen van onverschuldigd betaalde subsidiebedragen en voorschotten.

  • 7.

    Het afwijzen van subsidieverzoeken als bedoeld in artikel 3, derde lid, van de Algemene subsidieverordening Gelderland 2016, tot het afwijzen van verzoeken waarop artikel 4:25, tweede lid, van de Algemene wet bestuursrecht van toepassing is en tot het verlenen van toestemming als bedoeld in artikel 6, derde lid, van de Algemene subsidieverordening Gelderland 2016.

  • 8.

    Het nemen van beschikkingen op subsidieaanvragen ter uitvoering van besluiten van Provinciale Staten waarbij de bevoegdheid tot subsidieverstrekking aan Gedeputeerde Staten is gedelegeerd.

  • 9.

    Het verrichten van alle handelingen, benodigd voor de voorbereiding, de bekendmaking en uitvoering van een besluit van Provinciale Staten in verband met subsidieverstrekking als bedoeld in artikel 3, tweede lid, van de Algemene subsidieverordening Gelderland 2016.

  • 10.

    Het buiten behandeling laten van een aanvraag.

  • 11.

    Toepassing geven aan het bepaalde in artikel 4:6, tweede lid van Awb (afwijzen herhaalde aanvragen).

  • 12.

    De noodzakelijke inlichtingen te vragen.

  • 13.

    Voeren van correspondentie over feitelijke aangelegenheden, zonder financiële, politieke of beleidsmatige gevolgen.

  • 14.

    Het meedelen van de aanvrager van de dreigende termijnoverschrijding en het verlengen van de beslistermijn.

  • 15.

    Toepassing geven aan het bepaalde in artikel 2:3 Awb (doorzendplicht)

 

Grondslag

Artikel 15 tweede lid onder c, derde lid onder a en f, artikel 17, artikel 27 onder g, h en i en artikel 29 van het Algemeen regelement mandaat Gelderland 2009

 

Begrenzing

Geldt voor de uitvoering van het EFRO-programma 2014-2020

 

 

 

Artikel 2  

In te trekken

  • het bij besluit van 3 maart 2016 vastgestelde tweede ondermandaat AO3/01/01 (Provinciaal Blad 2016/1465, zaaknummer 2015-001154).

  • het bij besluit van 24 juli 2015 vastgestelde tweede ondermandaat SV01/02 (Provinciaal Blad 2015/4650, zaaknummer 2015-001154).

 

 

Artikel 3  

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het Provinciaal Blad waarin het wordt geplaatst

 

 

Namens Gedeputeerde Staten van Gelderland,

De afdelingsmanager Subsidieverlening voornoemd

 

 

 

Gepubliceerd te Arnhem

Namens Gedeputeerde Staten van Gelderland

mw. M.J.A. van den Berg

 

   

Meer informatie

Provincieloket, telefoonnummer (026) 359 99 99, e-mailadres: post@gelderland.nl.

 

 

Rechtsmiddelen

Belanghebbenden kunnen binnen zes weken na dagtekening van dit besluit hiertegen een bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift dient te worden gezonden aan Gedeputeerde Staten, secretariaat Commissie van Advies voor Bezwaarschriften en Klachten, Postbus 9090, 6800 GX Arnhem. Op envelop en brief duidelijk "bezwaarschrift" vermelden.

 

Degene die een bezwaarschrift heeft ingediend, kan bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland (Postbus 9030, 6800 EM Arnhem) een verzoek indienen om een voorlopige voorziening te treffen. Voor individuele burgers (niet voor advocaten en ook niet voor gemachtigden namens een bedrijf of een organisatie) bestaat de mogelijkheid dat verzoek digitaal in te dienen. Meer informatie kunt u vinden op www.rechtspraak.nl. Voor het behandelen van een verzoek om een voorlopige voorziening wordt griffierecht geheven. Over de hoogte en de wijze van betaling van het griffierecht kunt u informatie verkrijgen bij de rechtbank Gelderland, telefoonnummer (026) 359 20 00 of op www.rechtspraak.nl.

 

Informatie over de bezwarenprocedure en de mogelijkheid van mediation is te vinden op de website van de provincie Gelderland (www.gelderland.nl). U kunt die informatie, vervat in de brochure "Niet eens met een besluit van de provincie Gelderland? Bezwaarschrift of mediation", ook opvragen bij het Provincieloket via telefoonnummer (026) 359 99 99.

 

Naar boven