Provinciaal blad van Drenthe
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Drenthe | Provinciaal blad 2016, 2497 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Drenthe | Provinciaal blad 2016, 2497 | Verordeningen |
Vaststelling Subsidieregeling Kennis en Innovatie (KEI)
Besluit van Gedeputeerde Staten van Drenthe van 14 april 2016, kenmerk ECO/2016002098, team Economie, tot bekendmaking van het besluit van Provinciale Staten inzake vaststelling van de Subsidieregeling Kennis en Innovatie (KEI)
Gedeputeerde Staten maken bekend dat door Provinciale Staten in hun vergadering van 13 april 2016 is vastgesteld hetgeen volgt.
Provinciale Staten van Drenthe;
gelet op artikel 145 van de Provinciewet;
gelet op artikel 28 van de Verordening (EU) Nr. 651/2014 van de Commissie van 17 juni 2014 waarbij bepaalde categorieën steun op grond van de artikelen 107 en 108 van het verdrag met de interne markt verenigbaar worden verklaard (PbEU, L187);
gelet op Verordening (EU) Nr. 1407/2013 van de Commissie van 18 december 2013 betreffende de toepassing van de artikelen 107 en 108 van het verdrag betreffende de werking van de Europese Unie op de-minimissteun (PbEU, L352);
gezien de OP EFRO Call Kennisontwikkeling 2016;
vast te stellen de Verordening kennis en innovatie.
dr.h.c. J. Tichelaar, voorzitter
mevrouw mr. drs. G.V. Buissink, griffier
In deze regeling wordt verstaan onder:
kennisinstelling: een entiteit, zoals een universiteit of onderzoeksorganisatie, ongeacht haar rechtsvorm (publiek- of privaatrechtelijke organisatie) of financieringswijze, die zich in hoofdzaak bezighoudt met het verrichten van fundamenteel onderzoek, industrieel onderzoek of experimentele ontwikkeling en het verspreiden van de resultaten daarvan door middel van onderwijs, publicaties of technologieoverdracht. Alle winst wordt opnieuw geïnvesteerd in die activiteiten, in de verspreiding van de resultaten daarvan, of in onderwijs. Ondernemingen die invloed over een dergelijke entiteit kunnen uitoefenen door middel van bijvoorbeeld aandeelhouders of leden, genieten geen preferente toegang tot de onderzoekscapaciteit van een dergelijke entiteit of tot de resultaten van haar onderzoek. Mbo- en hbo-instellingen en roc’s vallen ook onder de bedoelde entiteit;
brutoloonkosten: de kosten berekend door het aantal aan het project bestede uren te vermenigvuldigen met een per medewerker bepaald individueel uurtarief, berekend op basis van bruto jaarloon, vermeerderd met een opslag van 32% voor werkgeverslasten, waarna over dat bedrag 15% aan overheadkosten wordt berekend en dat bedrag vervolgens door 1.720 uur op basis van een 40-urige werkweek wordt gedeeld;
Artikel 2. Doel van de regeling
De subsidieregeling heeft als doel kennisontwikkeling, op het gebied van technologische innovatie, organisatie-innovatie of marktinnovatie bij het midden- en kleinbedrijf (mkb) in de provincies Drenthe, Fryslân en Groningen, te stimuleren.
Een aanvraag wordt ingediend binnen een door het dagelijks bestuur van het Samenwerkingsverband (SNN) vastgestelde periode.
Subsidie kan worden verstrekt aan een mkb-onderneming, die volgens het handelsregister een vestiging heeft in de provincies Drenthe, Fryslân of Groningen en daar ondernemingsactiviteiten uitoefent.
De subsidie wordt, onverminderd het bepaalde in de artikelen 4:25, tweede lid, en 4:35 van de Algemene wet bestuursrecht, in ieder geval geweigerd indien:
Artikel 6. Beslistermijn aanvraag
De termijn voor het nemen van een besluit op een subsidieaanvraag wordt gesteld op acht weken na de datum van ontvangst van de aanvraag.
Artikel 7. Verplichtingen van de subsidieontvanger
Bij de subsidieverlening worden in elk geval de volgende verplichtingen opgelegd:
Artikel 8. Maximum subsidie per onderneming
Het maximum aan totaal te ontvangen subsidie op basis van deze verordening bedraagt voor één onderneming € 200.000,--. Waarbij voor de toepassing van dit artikel één onderneming alle rechtspersonen omvat die de volgende band met elkaar onderhouden:
Het Dagelijks Bestuur van SNN verdeelt de in het vorige lid bedoelde bedrag op volgorde van ontvangst van de aanvragen, met dien verstande dat wanneer de aanvrager met toepassing van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht in de gelegenheid is gesteld de aanvraag aan te vullen, als datum van ontvangst geldt de dag waarop de aanvulling is ontvangen.
Subsidie wordt aangevraagd middels een door het Dagelijks Bestuur van SNN vastgesteld aanvraagformulier. Het formulier vermeldt welke bijlagen bij de aanvraag worden overgelegd.
Er kan eenmaal een voorschot worden verstrekt naar evenredigheid van de gemaakte en betaalde subsidiabele kosten.
Artikel 12. Wijzigings- of intrekkingsgronden
De subsidie kan onverminderd het bepaalde in de artikelen 4:48 en 4:50 van de Algemene wet bestuursrecht worden ingetrokken of ten nadele van de subsidieontvanger worden gewijzigd, indien:
Artikel 14. Beslistermijn vaststellingsverzoek
Op een aanvraag tot subsidievaststelling wordt binnen dertien weken een besluit genomen.
Artikel 15. Bedrag vaststelling
Het subsidiebedrag wordt vastgesteld op basis van de subsidiabele kosten die door de subsidieontvanger zijn gemaakt en betaald ten behoeve van de subsidiabele activiteiten.
Artikel 16. Reikwijdte paragraaf
De bepalingen in deze paragraaf gelden alleen voor het gedetacheerd hebben van hooggekwalificeerd personeel.
Artikel 17. Subsidiabele activiteiten
Voor subsidie komt in aanmerking het bij de aanvrager gedetacheerd hebben van hooggekwalificeerd personeel van een grote onderneming of een kennisinstelling voor een nieuw gecreëerde functie ten behoeve van kennisontwikkeling op het gebied van technologische innovatie, organisatie-innovatie of marktinnovatie.
Artikel 18. Subsidiabele kosten
Subsidiabel zijn de loonkosten van het hooggekwalificeerd personeel. De kosten worden berekend door de gewerkte uren te vermenigvuldigen met het uurtarief van het hooggekwalificeerd personeel.
De subsidie wordt, onverminderd het bepaalde in de artikelen 4:25, tweede lid, en 4:35 van de Algemene wet bestuursrecht, en in aanvulling op artikel 5 van deze regeling, in ieder geval geweigerd indien:
Artikel 21. Verplichtingen van de subsidieontvanger
Bij de subsidieverlening wordt, in aanvulling op artikel 7 van deze regeling, in elk geval de verplichting opgelegd dat de gemaakte kosten van het gedetacheerd hebben van hooggekwalificeerd personeel wordt aangetoond middels facturen en betalingsbewijzen. In de facturen zijn de werkzaamheden gespecificeerd naar uren.
Artikel 23. Minimale subsidiabele kosten en maximale subsidie
Het Dagelijks Bestuur van SNN stelt tijdig voor de aanvraagperiode de minimale subsidiabele kosten en de maximale subsidie vast.
De subsidie wordt, in aanvulling op artikel 12 van deze regeling, ook ingetrokken indien de subsidieontvanger niet de minimale subsidiabele kosten, die op grond van artikel 23 zijn vastgesteld door het Dagelijks Bestuur van SNN, heeft gemaakt en betaald.
Artikel 25. Reikwijdte paragraaf
De bepalingen in deze paragraaf gelden alleen voor het plaatsen van personeel.
Artikel 26. Subsidiabele activiteiten
Voor subsidie komt in aanmerking kennisontwikkeling middels het tijdelijk plaatsen van een medewerker van de aanvrager, met een relevante hbo- of wo-diploma of aantoonbare relevante werkervaring op vergelijkbaar niveau, bij een andere organisatie in de Europese Unie inclusief het begeleiden van deze medewerker door de andere organisatie. De kennisontwikkeling is gericht op technologische innovatie, organisatie-innovatie of marktinnovatie en komt ten goede aan de aanvrager.
Artikel 27. Subsidiabele kosten
Subsidiabel zijn de loonkosten van de begeleider, voor zover de aanvrager voldoet aan de voorwaarden van artikel 28 lid 4 van de Algemene groepsvrijstellingsverordening. De kosten worden berekend door de begeleidingsuren te vermenigvuldigen met het uurtarief van de begeleider van de organisatie waar de medewerker wordt geplaatst.
De subsidie wordt, onverminderd het bepaalde in de artikelen 4:25, tweede lid, en 4:35 van de Algemene wet bestuursrecht en in aanvulling op artikel 5 van deze regeling, in ieder geval geweigerd indien de organisatie waar een medewerker geplaatst wordt, niet onafhankelijk is ten opzichte van de aanvrager.
Artikel 30. Verplichtingen van de subsidieontvanger
Bij de subsidieverlening worden, in aanvulling op artikel 6 van deze regeling, in elk geval de volgende verplichtingen opgelegd:
Artikel 32. Minimale subsidiabele kosten en maximale subsidie
Het Dagelijks Bestuur van SNN stelt tijdig voor de aanvraagperiode de minimale subsidiabele kosten en de maximale subsidie vast.
De subsidie wordt, in aanvulling op artikel 12 van deze regeling, ook ingetrokken indien de subsidieontvanger niet de minimale subsidiabele kosten, die op grond van artikel 32 zijn vastgesteld door het Dagelijks Bestuur van SNN, heeft gemaakt en betaald.
Artikel 34. Reikwijdte paragraaf
De bepalingen in deze paragraaf gelden alleen voor het tijdelijk in dienst hebben of het gedetacheerd hebben van een promovendus.
Artikel 35. Subsidiabele activiteiten
Voor subsidie komt in aanmerking het bij de aanvrager gedetacheerd hebben of het tijdelijk in dienst hebben van een promovendus ten behoeve van kennisontwikkeling op het gebied van technologische innovatie, organisatie-innovatie of marktinnovatie.
De subsidie wordt, onverminderd het bepaalde in de artikelen 4:25, tweede lid, en 4:35 van de Algemene wet bestuursrecht, en in aanvulling op artikel 5 van deze regeling, in ieder geval geweigerd
Artikel 39. Verplichtingen van de subsidieontvanger
Bij de subsidieverlening worden in aanvulling op artikel 7 van deze regeling in elk geval de volgende verplichtingen opgelegd:
Artikel 41. Minimale subsidiabele kosten en maximale subsidie
Het Dagelijks Bestuur van SNN stelt tijdig voor de aanvraagperiode de minimale subsidiabele kosten en de maximale subsidie vast.
De subsidie wordt, in aanvulling op artikel 12 van deze regeling, ook ingetrokken indien de subsidieontvanger niet de minimale subsidiabele kosten, die op grond van artikel 41 zijn vastgesteld door het Dagelijks Bestuur van SNN, heeft gemaakt en betaald.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/prb-2016-2497.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.