Niet-dossierstuk
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Nummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2021-2022 | 2022D21583 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Nummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2021-2022 | 2022D21583 |
De vaste commissie voor Financiën heeft over een brief van de Minister van Financiën inzake Jaarverslag Ministerie van Financiën en Nationale Schuld 2021 (Kamerstuk 36 100 IX, nr. 1) de navolgende vragen ter beantwoording aan de Minister voorgelegd.
De voorzitter van de commissie, Tielen
De adjunct-griffier van de commissie, Lips
Nr |
Vraag |
1 |
Gebruikt uw ministerie of uitvoeringsinstanties algoritmen bij de uitvoering van het werk? Zo ja, kunt u daarvan een limitatieve lijst geven? |
2 |
Zijn er op ICT-systemen en het verwerken van data binnen uw ministerie en/of bij uitvoeringsinstanties een Privacy Impact Analyses (PIA) of een Gegevensbeschermingeffectbeoordeling (GEB) uitgevoerd in 2021? Zo ja, kunt u deze rapportages naar de Kamer zenden? |
3 |
Hoeveel extern advies is er ingewonnen door uw ministerie in 2021? |
4 |
Welke onderzoeken zijn extern uitgevoerd in 2021 en door wie? |
5 |
Wat is de verhouding in FTE als het gaat om externe krachten, vaste contracten en tijdelijke contracten op uw ministerie en bij uw diensten? |
6 |
Hoeveel heeft het extern advies uw ministerie en/of haar diensten gekost in 2021? |
7 |
Hoe analyseert uw ministerie zogenaamde «burgersignalen» die bij publieksvoorlichting binnenkomen? |
8 |
Krijgt en bespreekt de bewindspersoon de «burgersignalen»? |
9 |
Hoe bepaalt uw ministerie welke contacten en afspraken van de bewindspersonen publiek worden gemaakt? Welke handreiking ligt daarvoor bij de communicatie-afdeling? |
10 |
Welke kosten heeft uw ministerie gemaakt aan juridische procedures? |
11 |
Wat heeft de inzet van de Landsadvocaat namens uw ministerie gekost? |
12 |
Hoeveel geld heeft uw ministerie uitgegeven aan extern juridisch advies in zijn algemeenheid? |
13 |
Hoe is tot nu toe uitvoering gegeven aan de aanbevelingen/conclusies van het rapport van extern onderzoeksbureau over het traject van beleidsinitiatief tot uitvoeringstoets? |
14 |
Waar op dit moment nog tekorten zijn met betrekking tot FTE? Op welke gebieden zijn dat voornamelijk? |
15 |
Hoe zullen de werknemers die op dit moment werkzaam zijn voor de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen (UHT) worden ingezet na afronding van de hersteloperatie? Zijn daarvoor al plannen? |
16 |
Wat is precies de definitie van «technische schuld»? Kunt u een verloop van de technische schuld van de afgelopen jaren weergeven? Wat voor risico's zijn er met betrekking tot de continuïteit van verschillende IT-applicaties? Hoe groot zijn deze risico's? Wat is ervoor nodig om dit te adresseren in middelen, financiering en tijd? |
17 |
Waarom zorgt het lenen tegen een lagere rente door de Europese Commissie voor een verhoging van de Nederlandse garanties? |
18 |
Hoeveel geld aan leningen staat nu uit onder SURE en wanneer vervallen de Nederlandse garanties op dit instrument? |
19 |
Waarvoor is de extra inhuur van 35 miljoen euro met betrekking tot de Fraudesignaleringsvoorziening (FSV) en dergelijken geweest en waarvoor was deze externe inhuur precies nodig? Wilt u dit graag per onderwerp uiteenzetten? |
20 |
Waarom is het percentage tijdige aangiften vennootschapsbelasting (VpB) in 2021 gedaald ten opzichte van de eerdere jaren? Waar ligt dat aan? |
21 |
Waarom is de bereikbaarheid van Webcare (relatief) laag (80 procent)? Hoe komt dit? Wat betekent dit precies? Hoe kan dit worden verbeterd? Is of wordt hierbij ook gekeken naar lessen uit het bedrijfsleven? |
22 |
Wat zijn de resultaten van de informatiecampagnes om de financiële weerbaarheid van huishoudens te bevorderen in termen van bereikte personen of geconstateerde verbetering van de financiële weerbaarheid van huishoudens? |
23 |
Hoe is de ontwikkeling van het werknemersbestand van staatsdeelnemingen verlopen sinds het uitbreken van de coronacrisis? Kan hiervan per bedrijf een overzicht worden verstrekt? |
24 |
Welke staatsdeelnemingen kampen met personeelstekorten en om welke beroepsgroepen gaat dit voornamelijk? |
25 |
Hoeveel externe inhuur heeft er plaatsgevonden bij de staatsdeelnemingen? |
26 |
Wanneer worden de realisatiecijfers uit tabel 29 bekend gemaakt? |
27 |
Wat is precies de categorie donkergroen? Welke categorieën zijn er nog meer naast groen, donkergroen? |
28 |
Hoeveel cocaïne heeft de Douane de afgelopen jaren in beslag genomen? Kunt u hiervan graag een overzicht sturen? |
29 |
Wat is er gebeurd met de 7,5 en 35 miljoen euro aan vrijgevallen middelen? Waaraan is dat besteed? |
30 |
Welke stappen heeft Toeslagen gezet om als organisatie verder in control te komen? Wat zijn hierbij de resultaten? |
31 |
Wat is precies het toetsingskader ten behoeve van fiscale regelingen? Hoe wordt deze toegepast? |
32 |
Kunt u een overzicht aanleveren van alle fiscale regelingen met eventuele bijkomstige informatie (hoeveel levert/kost deze regeling, sinds wanneer is de desbetreffende regeling actief, enzovoort)? |
33 |
Wat is de stand van zaken met betrekking tot het wijzigingsbeheer van de IT-systemen Belastingdienst? Kunt u, gelet op het feit dat staat vermeld dat uit het toezicht blijkt dat het testproces nog onvoldoende verloopt, daarover (uitgebreid) meer toelichten? Hoe verloopt deze test(en) precies? Wanneer verwacht u dat de testen wel voldoende zijn? Wat is daarvoor eventueel nog nodig? |
34 |
Hoe vaak komen situaties voor zoals bij de erfbelasting dat aanslagen niet tijdig opgelegd kunnen worden (dus ook bij andere aanslagen)? Wat wordt precies bedoelt met «dat ICT functionaliteiten niet beschikbaar waren»? Hoe kan dit worden voorkomen in de toekomst? |
35 |
Kunt u een overzicht geven van het aantal boekenonderzoeken en bedrijfsonderzoeken van de afgelopen jaren? Zijn het aantal onderzoeken bij grote ondernemingen en MKB op dit moment weer op peil? |
36 |
Wat is de stand van zaken met betrekking tot de uitvoering van het «actieplan»? |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/nds-tk-2022D21583.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.