Niet-dossierstuk
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Nummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2021-2022 | 2022D21577 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Nummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2021-2022 | 2022D21577 |
De commissie voor de Rijksuitgaven heeft over een brief van de president van de Algemene Rekenkamer inzake het rapport Staat van de Rijksverantwoording 2021 (Kamerstuk 36 100, nr. 3) de navolgende vragen ter beantwoording aan de Algemene Rekenkamer voorgelegd.
De voorzitter van de commissie, Sneller
De griffier van de commissie, Schukkink
Nr |
Vraag |
1 |
Waarom neemt de Algemene Rekenkamer niet het hele Financieel Jaarverslag van het Rijk mee in haar beoordeling? |
2 |
Waarom heeft de Algemene Rekenkamer toch een verklaring van goedkeuring afgegeven, gelet op het gegeven dat de tolerantiegrens van één procent voor het derde jaar op een rij is overschreden? |
3 |
Wat moet er volgens de Algemene Rekenkamer gebeuren om geen verklaring van goedkeuring af te geven? |
4 |
Wanneer heeft de Algemene Rekenkamer voor het laatst geen verklaring van goedkeuring afgegeven? |
5 |
Wat verstaat de Algemene Rekenkamer precies onder geïntegreerde verslaggeving? |
6 |
Welke stappen zouden concreet gezet moeten worden om het door de Algemene Rekenkamer gewenste niveau van geïntegreerde verslaggeving te bereiken? |
7 |
Is het mogelijk om een schematisch overzicht te delen waarin per ministerie de staat van het financiële beheer beknopt wordt beschreven of met een score wordt aangeduid? |
8 |
Welke mogelijkheden ziet u vanuit Rijksbreed perspectief om de staat van het financiële beheer op de departementen te verbeteren? |
9 |
In hoeveel begrotingshoofdstukken werden tussen 2011 en 2021 jaarlijks de tolerantiegrenzen overschreden? |
10 |
Wat was in 2019, 2020 en 2021 de oorzaak van de overschrijding van de tolerantiegrenzen bij hoofdstuk IX Financiën en Nationale schuld? |
11 |
Wat was in 2019, 2020 en 2021 de oorzaak van de overschrijding van de tolerantiegrenzen bij hoofdstuk XVI Volksgezondheid, Welzijn en Sport? |
12 |
Wat was in 2019, 2020 en 2021 de oorzaak van de overschrijding van de tolerantiegrenzen bij hoofdstuk VII Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties? |
13 |
Wat was in 2019, 2020 en 2021 de oorzaak van de overschrijding van de tolerantiegrenzen bij hoofdstuk XIII Economische Zaken en Klimaat? |
14 |
Wat was in 2019, 2020 en 2021 de oorzaak van de overschrijding van de tolerantiegrenzen bij hoofdstuk XIV Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit? |
15 |
Waaruit bestaan de onzekerheden ten aanzien van de belastingontvangsten? |
16 |
Wat zijn voorbeelden van onzekerheden in de categorie «overig» bij de verplichtingen en uitgaven? |
17 |
Wat is het percentage onrechtmatige verplichtingen en uitgaven zonder de coronagerelateerde uitgaven? |
18 |
Bij welke begrotingshoofdstukken is ook zonder coronagerelateerde uitgaven en verplichtingen de tolerantiegrens van één procent overschreden? |
19 |
In hoeverre bleken de gerapporteerde bedragen voor de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL) bij nadere onderbouwing toch rechtmatig? |
20 |
Wat is de reden dat de Algemene Rekenkamer in tegenstelling tot de Auditdienst Rijk (ADR) niet de rechtmatigheid van de TVL-uitgaven en verplichtingen kon vaststellen? |
21 |
Waarvoor was de opdracht die direct is gegund en die tot een onrechtmatigheid in de verplichtingen van 2,4 miljard euro leidde? |
22 |
Welk kader voor Europese aanbestedingen hanteert de Algemene Rekenkamer precies bij het vaststellen van de rechtmatigheid van uitgaven en verplichtingen voor Defensie? |
23 |
Wat is het totaalbedrag aan ernstige onvolkomenheden en kunt u dit uitsplitsen naar verschillende departementen? |
24 |
Wat is op dit moment uw beeld over de staat van de IT en het inzicht in het IT-bezit van de rijksoverheid? Zijn er nieuwe bevindingen na de publicatie van het rapport Zicht op Rijksbezit in december 2021? |
25 |
Wat is de reden dat de informatiebeveiliging bij de ministeries van Infrastructuur en Waterstaat (IenW), Volksgezondheid Welzijn en Sport (VWS) en Onderwijs Cultuur en Wetenschap (OCW) nog steeds als onvoldoende wordt beoordeeld? |
26 |
Welke mogelijkheden heeft de Minister van VWS om eisen ten aanzien van de informatiebeveiliging op te leggen aan de GGD? |
27 |
In hoeverre betreffen de onvolkomenheden bij VWS (soortgelijke) taken die dit ministerie ook vóór de coronapandemie uitvoerde? |
28 |
Kunt u uw conclusie dat het toezicht op fiscale regelingen bij het Ministerie van Financiën achterblijft nader toelichten? |
29 |
Wat is precies de onvolkomenheid in het beleid voor misbruik en oneigenlijk gebruik bij de ministeries van OCW, VWS en Economische Zaken en Klimaat (EZK)? |
30 |
In hoeverre betrof het niet tijdig informeren van het parlement door de ministers van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK), IenW, EZK, VWS en Defensie maatregelen gerelateerd aan corona? |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/nds-tk-2022D21577.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.