1
|
Kunt u uiteenzetten waarom bij de kasschuif rijksbrede beeld de investeringsbudgetten
voor de periode 2020–2024 met in totaal € 1,36 miljard worden verlaagd, terwijl de
Kamer heeft gevraagd om met extra overprogrammering te zorgen dat de investeringsbudgetten
voor infrastructuur worden benut?
|
2
|
Kunt u toelichten waarom geen extra projecten in uitvoering genomen worden om de beschikbare
middelen in de komende vijf jaar te benutten?
|
3
|
Kunt u uiteenzetten waarom het achterstallige en uitgestelde onderhoud niet wordt
versneld met de beschikbare middelen voor 2020–2024 die nu met een kasschuif naar
2025 en verder worden geschoven?
|
4
|
Waarom worden de meevallers op de investeringsbudgetten voor aanleg van hoofdwegen
(in totaal € 1,27 miljard in de periode 2020–2024) niet ingezet voor extra projecten
of onderhoud?
|
5
|
Verwacht u dat meer uitgaven zullen moeten worden gedaan voor Corona-maatregelen op
de IenW-begrotingen dan de garantstellingen en lening in het «Overzicht Coronamaatregelen»
en de recente incidentele suppletoire begroting? Zo ja, kunt u toelichten waarom deze
niet zijn opgenomen in deze 1e suppletoire begrotingen?
|
6
|
Hoe groot acht u de kans dat de garantstellingen die nu zijn gedaan tot begrotingsuitgaven
zullen leiden?
|
7
|
Kunt u toelichten waarom de 0,2 miljoen voor ondersteuning in de milieueffectrapportage-procedure
inzake het luchthavenbesluit niet uit het budget luchtvaart komt?
|
8
|
Waarom wordt in de toelichting op artikel 13 gesproken over een verhoging van € 116,9
miljoen, terwijl in de budgettaire tabel een verlaging van – € 116,9 miljoen is opgenomen?
|
9
|
Bent u bereid de mutaties voor het European Rail Traffic Management System (ERTMS)
en het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) in de periode 2020–2024 nader toelichten?
|