Niet-dossierstuk
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Nummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2018-2019 | 2019D21507 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Nummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2018-2019 | 2019D21507 |
De vaste commissie voor Financiën heeft over de brief van de Algemene Rekenkamer van 15 mei 2019 inzake de Staat van de rijksverantwoording 2018 (Kamerstuk 35 200, nr. 3) de navolgende vragen ter beantwoording aan de Algemene Rekenkamer voorgelegd.
De voorzitter van de commissie, Anne Mulder
De adjunct-griffier van de commissie, Schukkink
Nr |
Vraag |
1 |
Welke invloed heeft de fout met de saldibalans op de goedkeurende verklaring van de Algemene Rekenkamer bij de jaarstukken 2018? |
2 |
In welke gevallen zijn bezuinigingen ingeboekt maar is de verwachte grotere doelmatigheid niet ontstaan? |
3 |
Is de Rekenkamer gestuit op hogere kosten doordat er, vanwege een lager budget, te laat bruggen, wegen, sluizen en IT-systemen zijn gerepareerd? Zo ja, welke? |
4 |
Welke reorganisaties hebben niet tot besparingen geleid? |
5 |
Kan worden gesteld dat de extra middelen voor de overheid of overheidsorganisaties de continuïteit ten goede zijn gekomen? |
6 |
In hoeverre leidt een zich terugtrekkende overheid tot veranderingen in de welvaart en het welzijn van Nederlanders? |
7 |
Welke beleidsmatige slotwetmutaties zijn op geen enkele manier aan het parlement gemeld? |
8 |
In hoeverre had een contracyclisch begrotingsbeleid de personeelstekorten kunnen voorkomen? Had een contracyclisch begrotingsbeleid de huidige tekorten beïnvloed? |
9 |
Heeft de Rekenkamer zicht op de oorzaken van specifieke personeelstekorten, in het bijzonder ICT’ers? In hoeverre spelen hierbij primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden een rol? Speelt de Wet normering topinkomens een rol bij het werven van leidinggevende ICT’ers? |
10 |
In hoeverre worden risico's verkleind wanneer het IT-beheer binnen de rijksoverheid helemaal op orde is? |
11 |
Kunnen de problemen bij ICT-beveiliging nader worden geduid? In hoeveel gevallen konden bijvoorbeeld onbevoegden toegang krijgen tot privacygevoelige informatie? In hoeveel gevallen kon informatie onbedoeld publiek worden? |
12 |
Zijn de tekortkomingen in het beheer van spoor- auto- en vaarwegen en vastgoed ontstaan vanwege bezuinigingen sinds 2010? |
13 |
Klopt het dat er ongeveer 5 miljard euro is uitgetrokken aan intensiveringen, en dat dit later tot ongeveer 4 miljard euro is bijgesteld? Wat is de oorzaak van deze bijstelling? |
14 |
Hoeveel van de 4 miljard euro aan intensiveringen is niet uitgegeven? Hoeveel van de niet uitgegeven middelen blijven beschikbaar voor volgend jaar? |
15 |
Om welke reden telt de Rekenkamer, in tegenstelling tot de regering, aspirant-agenten niet mee? |
16 |
Welke rol speelt de salariëring en de werkdruk bij het aantrekken van mensen voor politie, onderwijs en verpleeghuiszorg? |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/nds-tk-2019D21507.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.