Niet-dossierstuk
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Nummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2018-2019 | 2019D12905 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Nummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2018-2019 | 2019D12905 |
De vaste commissie voor Financiën heeft over de brief van de Staatssecretaris van Financiën van 27 februari 2019 over de voorbereiding van de aangiftecampagne inkomstenbelasting (Kamerstuk 31 066, nr. 461) op 28 maart 2019 de navolgende vragen ter beantwoording aan de Staatssecretaris voorgelegd.
De voorzitter van de commissie, Anne Mulder
De adjunct-griffier van de commissie, Freriks
Nr |
Vraag |
1. |
Hoeveel aangiften heeft de Belastingdienst ontvangen in 2018? |
2. |
Hoe ziet het verloop van het aantal steunpunten eruit de afgelopen jaren? |
3. |
Hoeveel belastingplichtigen maakten de afgelopen jaren gebruik van de steunpunten? |
4. |
Hoeveel balies en steunpunten zijn er? |
5. |
Zijn de steunpunten verdeeld over de provincies? |
6. |
Beschreven wordt dat het Kennisnetwerk bedoeld is voor helpende partijen en burgers, het Kennisnetwerk zal onder «helpende partijen» zeker bekend zijn, maar hoe weten «burgers die bijvoorbeeld een familielid bijstaan» af van het online Kennisnetwerk van de Belastingdienst? |
7. |
Op welke wijze heeft de Belastingdienst «deze helpende partijen» ondersteund in de vorm van kennis en informatie? |
8. |
Is het mogelijk bij de Belastingtelefoon een machtigingscode aan te vragen die zowel geldt voor de belastingaangifte als voor toeslagen? |
9. |
Waaraan moet gedacht worden bij de «digitale ondersteuning» van maatschappelijk intermediairs? |
10. |
Hoeveel «sessies op locatie» zijn er georganiseerd en welke organisaties waren daarbij aanwezig? |
11. |
Is er al bekend wanneer de online omgeving waarin de daadwerkelijke aangifte wordt gedaan geschikt is voor smartphones en tablets? |
12. |
Kan de app ook ondersteuning bieden? Zo nee, waarom niet? |
13. |
Wat wordt er verstaan onder digitale ondersteuning van maatschappelijke intermediairs? |
14. |
Wat zijn de ervaringen bij de Belastingtelefoon in relatie tot onzekerheid rondom de Brexit? |
15. |
Worden de meldingen en vragen bijgehouden? Zo nee, waarom niet? Zo ja, wat voor meldingen worden er gedaan? |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/nds-tk-2019D12905.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.