Vragen van het lid Kooiman (SP) aan de Minister van Veiligheid en Justitie over het bericht dat het 112 alarmnummer slecht bereikbaar is voor doven en slechthorenden (ingezonden 5 juni 2014).

Vraag 1

Wat is uw reactie op het bericht dat het alarmnummer 112 slecht bereikbaar is voor doven en slechthorenden?1

Vraag 2

Hoe vaak komt het voor dat een verbinding traag of met onderbrekingen tot stand komt?

Vraag 3

Is het waar dat de meldkamer de naam en het adres van de dove of slechthorende beller niet automatisch kan vaststellen? Kunt u uw antwoord toelichten? Deelt u de mening dat dit een onwenselijke situatie is?

Vraag 4

Is het waar dat 112 uitsluitend te bereiken is met het netwerk van de eigen internetprovider? Kunt u uw antwoord toelichten?

Vraag 5

Is het waar dat bellen ook niet lukt als er geen tegoed meer is op de databundel? Kunt u uw antwoord toelichten? Deelt u de mening dat dit een onwenselijke situatie is?

Vraag 6

Hoe reageert u op de constatering van Tolknet dat de meldkamer de digitale oproepen via de software niet goed kan verwerken en dat de overheid daar tot nu toe weinig aan doet?

Vraag 7

Hoe lang bestaat de situatie al dat 112 slecht bereikbaar is voor doven en slechthorenden?

Vraag 8

Hebben zich incidenten voorgedaan die schade hebben veroorzaakt aan personen als gevolg van de slechte bereikbaarheid van 112 voor doven en slechthorenden? Zo ja, hoeveel en om wat voor schade gaat het?

Vraag 9

Wat gaat u ondernemen om de bereikbaarheidsproblemen op korte termijn op te lossen?


X Noot
1

Doven klagen over slechte bereikbaarheid 112, NU.nl, 3 juni 2014 (http://www.nu.nl/binnenland/3792194/doven-klagen-slechte-bereikbaarheid-112.html)

Naar boven