Vragen van het lid Kuiken (PvdA) aan de staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu over mogelijke onveiligheid in de luchtvaart (ingezonden 7 december 2012).

Vraag 1

Is het waar dat, in het geval van de vliegramp met Turkish Airlines op 25 februari 2009, er wel meerdere keren een melding is gedaan van een defect, maar er geen reparatie heeft plaatsgevonden van het desbetreffende defect?1

Vraag 2

Hoe kan het dat een melding van een defect niet automatisch leidt tot een reparatie van dit defect?

Vraag 3

Hoe controleert de Inspectie Leefomgeving en Transport  (ILT) op het melden van defecten en op de reparatie daarvan? Gaat het hier om onaangekondigde controles? Hoe hoog is de frequentie van de controles op defectenmelding en hoe groot is de kans (in percentages) voor een luchtvaartmaatschappij om hierop gecontroleerd te worden?

Vraag 4

Wat zijn de sancties die de ILT kan opleggen voor het niet melden van defecten dan wel het niet repareren van gemelde defecten? Zijn dit sancties gericht op de luchtvaartmaatschappijen of op personen?


X Noot
1

beantwoording van de vragen van het lid Kuiken (PvdA) over mogelijke onveiligheid in de luchtvaart op 6 december 2012

Naar boven