Vragen van het lid Biskop (CDA) aan de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over het bericht «Twee miljoen voor ondernemende scholieren» (ingezonden 16 april 2012).

Vraag 1

Bent u bekend met het artikel «Twee miljoen voor ondernemende scholieren»?1

Vraag 2

Kunt u aangeven wat voor soort projecten hiermee worden gesubsideerd?

Vraag 3

Waarom hebt u ervoor gekozen om op deze wijze uitvoering te geven aan de desbetreffende passage in het regeerakkoord over meer ondernemerschap? Had het niet ingepast kunnen worden in de bestaande lesonderdelen en met name door rolmodellen in de klas te halen op het gebied van ondernemerschap? Veel ouders zijn immers zelf ondernemer en zijn meestal gaarne bereid om niet een verhaal in de klas te houden?

Vraag 4

Deelt u de mening dat het effect van dergelijke subsidies moeilijk te meten is, mede vanwege het kortlopende karakter van subsidies?

Vraag 5

Deelt u de mening dat er al heel veel projecten op het onderwijs afkomen en het wiel voor de zoveelste keer opnieuw wordt uitgevonden, nu door docenten, terwijl er goede bestaande voorbeelden zijn als BizWorld? Zo nee, waarom niet?


X Noot
1

Nu.nl, 3 april 2012.

Naar boven