Vragen van het lid Smits (SP) aan staatssecretaris Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over de kosten voor de promotiecampagne «6-daagse beroepsonderwijs» (ingezonden 7 oktober 2010).

Vraag 1

Wat zijn de totale kosten voor de promotiecampagne van het mbo genaamd «6-daagse beroepsonderwijs»? Hoe wordt deze campagne gefinancierd, wie betaalt welk deel?1

Vraag 2

Is een dergelijke omvangrijke campagne het juiste middel om het beroepsonderwijs «in het zonnetje te zetten» zoals voorzitter van de MBO Raad, de heer Van Zijl het stelt? Deelt u de mening dat het imago van het beroepsonderwijs veel meer gebaat is bij goed onderwijs door opgeleid personeel dat werkt met kleine klassen?2

Vraag 3

Hoe wordt het beroepsonderwijs inhoudelijk beter van zo’n grootschalige promotiecampagne? Wat gaat de leerling ervan merken wanneer de campagne voorbij is?


XNoot
1

Advertenties ondermeer op tal van websites en in tal van landelijke dagbladen.

XNoot
2

www.6dbo.nl

Naar boven