35 727 Initiatiefnota van het lid Alkaya over «Van «neutrale» arbiter naar consumentenwaakhond: Voorstellen ter verbetering van het doel en de structuur van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening»

Nr. 8 GEWIJZIGDE MOTIE VAN HET LID VAN WEYENBERG TER VERVANGING VAN DIE GEDRUKT ONDER NR. 6

Voorgesteld 4 oktober 2022

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat het KiFid de ADR-norm van 90-kalenderdagen voor behandeling van een klacht lang niet altijd haalt;

overwegende dat de wachttijden van het KiFid aangepakt kunnen worden door het vergroten van de capaciteit;

overwegende dat de capaciteit moet worden vergroot door meer financiering vanuit de financiële sector;

verzoekt de regering om bij het beoordelen van de begroting van het KiFid te sturen op het verkorten van de doorlooptijd, zodat klachten zoveel als mogelijk binnen 90 kalenderdagen worden behandeld, en de Kamer over de beoordeling van deze begroting te informeren;

en gaat over tot de orde van de dag.

Van Weyenberg

Naar boven