Kamerstuk
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2012-2013 | 33640-IIA nr. 2 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2012-2013 | 33640-IIA nr. 2 |
INHOUDSOPGAVE
A. |
ARTIKELSGEWIJZE TOELICHTING BIJ HET VOORSTEL |
1 |
|
B. |
BEGROTINGSTOELICHTING |
2 |
|
1. |
Leeswijzer |
2 |
|
2.1 |
De beleidsartikelen |
2 |
|
1. |
Wetgeving en Controle Eerste Kamer |
2 |
|
2. |
Uitgaven ten behoeve van leden en oud-leden Tweede Kamer alsmede leden van het Europees parlement |
2 |
|
3. |
Wetgeving en controle Tweede Kamer |
3 |
|
4. |
Wetgeving en controle Eerste en Tweede Kamer |
3 |
|
2.2 |
Niet-beleidsartikelen |
4 |
|
10. |
Nominaal en onvoorzien |
4 |
Wetsartikel 1
De begrotingsstaten die onderdeel uitmaken van de Rijksbegroting, worden op grond van artikel 1, derde lid, van de Comptabiliteitswet 2001 elk afzonderlijk bij de wet vastgesteld en derhalve ook gewijzigd. Het onderhavige wetsvoorstel strekt ertoe om voor het jaar 2012 wijzigingen aan te brengen in de begrotingsstaat van de Staten-Generaal
De in de begrotingsstaat opgenomen begrotingsartikelen worden in onderdeel B van deze memorie van toelichting toegelicht (de zgn. begrotingstoelichting).
De minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, R.H.A. Plasterk
Deze eerste suppletoire begroting geeft een geactualiseerd beeld van de uitvoering van de begroting 2013. In de begrotingstoelichting worden de mutaties die groter zijn dan € 0,5 mln. en/of opvallende beleidsmatige mutaties gepresenteerd en toegelicht. In de tabel budgettaire gevolgen van beleid worden alle mutaties, zowel beleidsmatige als technische opgenomen.
De stand van de eerste suppletoire begroting (Voorjaarsnotastand) wordt opgebouwd door middel van de mutaties vanaf de stand van de ontwerpbegroting 2013.
In de tabel budgettaire gevolgen van beleid is voor de Staten-Generaal geen regel met juridisch verplicht opgenomen. Met juridisch verplicht wordt beoogd om inzichtelijk te maken welk deel van programmagelden juridisch verplicht is. Bij de Staten-Generaal zijn echter de verschillende budgetten te duiden als apparaatskosten.
Beleidsartikelen
Beleidsartikel 1 Wetgeving en controle EK
Stand ontwerp begroting 2013 |
Mutaties via Nota van Wijziging |
Mutaties 1e suppletoire begroting |
Stand 1e suppletoire begroting |
Mutatie 2014 |
Mutatie 2015 |
Mutatie 2016 |
Mutatie 2017 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
(4)= (1+2+3) |
||||||
Verplichtingen |
11.434 |
0 |
108 |
11.542 |
– 15 |
– 12 |
– 9 |
– 9 |
|
Uitgaven: |
11.434 |
0 |
108 |
11.542 |
– 15 |
– 12 |
– 9 |
– 9 |
|
Waarvan juridisch verplicht (percentage) |
27 |
||||||||
1.1 |
Apparaat EK |
7.020 |
0 |
108 |
7.128 |
– 15 |
– 12 |
– 9 |
– 9 |
1.2 |
Vergoeding voorzitter/leden EK |
4.345 |
0 |
0 |
4.345 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1.3 |
Verenigde vergadering |
69 |
0 |
0 |
69 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ontvangsten |
79 |
0 |
0 |
79 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Beleidsartikel 2 Uitgaven tbv van (oud) leden Tweede Kamer en leden EP
Stand ontwerp begroting 2013 |
Mutaties via Nota van Wijziging |
Mutaties 1e suppletoire begroting |
Stand 1e suppletoire begroting |
Mutatie 2014 |
Mutatie 2015 |
Mutatie 2016 |
Mutatie 2017 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
(4)= (1+2+3) |
||||||
Verplichtingen |
31.915 |
0 |
0 |
31.915 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Uitgaven: |
31.915 |
0 |
0 |
31.915 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Waarvan juridisch verplicht (percentage) |
57 |
||||||||
2.1 |
Schadeloosstelling |
22.017 |
0 |
0 |
22.017 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2.2 |
Pensioenen en wachtgelden |
9.679 |
0 |
0 |
9.679 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2.3 |
Schadeloosstelling Europarlementariers incl teg ziektekosten |
219 |
0 |
0 |
219 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Ontvangsten |
86 |
0 |
0 |
86 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Beleidsartikel 3 Wetgeving/controle TK
Stand ontwerp begroting 2013 |
Mutaties via Nota van Wijziging |
Mutaties 1e suppletoire begroting |
Stand 1e suppletoire begroting |
Mutatie 2014 |
Mutatie 2015 |
Mutatie 2016 |
Mutatie 2017 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
(4)= (1+2+3) |
||||||
Verplichtingen |
93.784 |
0 |
1.124 |
94.908 |
– 1.817 |
– 2.301 |
– 2.301 |
||
Uitgaven: |
93.784 |
0 |
1.124 |
94.908 |
– 1.554 |
– 2.231 |
– 2.301 |
– 2.301 |
|
Waarvan juridisch verplicht (percentage) |
42 |
||||||||
3.1 |
Apparaat TK |
63.526 |
0 |
2.483 |
66.009 |
282 |
– 623 |
– 416 |
– 416 |
3.2 |
Onderzoeksbudget |
2.534 |
0 |
– 33 |
2.501 |
– 49 |
– 66 |
– 66 |
– 66 |
3.3 |
Drukwerk |
3.165 |
0 |
– 1.005 |
2.160 |
– 1.005 |
– 1.000 |
– 1.000 |
– 1.000 |
3.4 |
Fractiekosten |
24.105 |
0 |
– 308 |
23.797 |
– 762 |
– 516 |
– 793 |
– 793 |
3.5 |
Uitzending leden |
454 |
0 |
– 13 |
441 |
– 20 |
– 26 |
– 26 |
– 26 |
Ontvangsten |
2.766 |
0 |
2.200 |
4.966 |
2.200 |
2.200 |
2.200 |
2.200 |
Toelichting
Artikel 3.1 Apparaat TK
Het betreft incidentele uitgaven voor audiovisuele faciliteiten en meerontvangsten (zie ontvangstenartikel) voor dienstverleningen aan andere Hoge Colleges van Staat en detacheringen. De meerjarige inspanningsverplichting voor de taakstelling Rutte I is ingevuld.
Beleidsartikel 4 Wetgeving/controle EK en TK
Stand ontwerp begroting 2013 |
Mutaties via Nota van Wijziging |
Mutaties 1e suppletoire begroting |
Stand 1e suppletoire begroting |
Mutatie 2014 |
Mutatie 2015 |
Mutatie 2016 |
Mutatie 2017 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
(4)= (1+2+3) |
||||||
Verplichtingen |
1.561 |
0 |
– 46 |
1.515 |
– 69 |
– 92 |
– 92 |
– 92 |
|
Uitgaven: |
1.561 |
0 |
– 46 |
1.515 |
– 69 |
– 92 |
– 92 |
– 92 |
|
Waarvan juridisch verplicht (percentage) |
113 |
||||||||
4.3 |
Interparlementaire betrekkingen |
1.561 |
0 |
– 46 |
1.515 |
– 69 |
– 92 |
– 92 |
– 92 |
Ontvangsten |
23 |
0 |
0 |
23 |
0 |
0 |
0 |
0 |
NIET BELEIDSARTIKEL
Beleidsartikel 10 Nominaal en onvoorzien
Stand ontwerp begroting 2013 |
Mutaties via Nota van Wijziging |
Mutaties 1e suppletoire begroting |
Stand 1e suppletoire begroting |
Mutatie 2014 |
Mutatie 2015 |
Mutatie 2016 |
Mutatie 2017 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
2 |
3 |
(4)= (1+2+3) |
||||||
Verplichtingen |
– 2.800 |
0 |
3.513 |
713 |
4.908 |
5.618 |
4.768 |
3.629 |
|
Uitgaven: |
– 2.800 |
0 |
3.513 |
713 |
4.908 |
5.618 |
4.768 |
3.629 |
|
Waarvan juridisch verplicht (percentage) |
0 |
||||||||
10.1 |
Loonbijstelling |
0 |
0 |
170 |
170 |
170 |
177 |
177 |
170 |
10.2 |
Prijsbijstelling |
0 |
0 |
1.143 |
1.143 |
1.138 |
1.141 |
1.140 |
1.134 |
10.1 |
Onvoorzien |
– 2.800 |
0 |
2.200 |
– 600 |
3.600 |
4.300 |
3.451 |
2.325 |
Toelichting
Artikel 10 Nominaal en onvoorzien
De loon- en prijsbijstelling 2013 is meerjarig uitgedeeld.
Er wordt nog een meerjarige inspanningsverplichting voor de taakstelling taakstelling Rutte II ingevuld en van Rutte I resteert de reeks van de taakstelling artikel 2 nog, welke niet kon worden ingevuld.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33640-IIA-2.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.