Kamerstuk
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2011-2012 | 33090-IV nr. 2 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2011-2012 | 33090-IV nr. 2 |
INHOUDSOPGAVE
A. Artikelsgewijze toelichting bij het wetsvoorstel |
2 |
|
B. Begrotingstoelichting |
3 |
|
1. |
Leeswijzer |
3 |
2. |
Het beleid |
3 |
2.1 |
Overzicht belangrijkste uitgaven- en ontvangstenmutaties |
3 |
2.2 |
De beleidsartikelen |
4 |
2.3 |
De niet-beleidsartikelen |
6 |
Wetsartikel 1
De begrotingsstaten die onderdeel uitmaken van de Rijksbegroting, worden op grond van artikel 1, derde lid, van de Comptabiliteitswet 2001 elk afzonderlijk bij de wet vastgesteld en derhalve ook gewijzigd. Het onderhavige wetsvoorstel strekt ertoe om voor het jaar 2011 wijzigingen aan te brengen in de begrotingsstaat van Koninkrijksrelaties.
De in de begrotingsstaat opgenomen begrotingsartikelen worden in onderdeel B van deze memorie van toelichting toegelicht (de zgn. begrotingstoelichting).
De minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties,
J. P. H. Donner
Deze 2e suppletoire begroting geeft een geactualiseerd beeld van de uitvoering van de begroting 2011. De suppletoire begroting 2011 hangt samen met de Najaarsnota 2011.
In de begrotingstoelichting worden de majeure beleidsmatig relevante mutaties in de overzichtstabel gepresenteerd en toegelicht. In de tabel budgettaire gevolgen van beleid worden alle mutaties opgenomen, zowel beleidsmatige als technische.
De stand van de 2e suppletoire begroting (Najaarsnotastand) wordt opgebouwd door middel van de mutaties vanaf de stand van de 1e suppletoire begroting.
Art. nr. |
Uitgaven 2011 |
||
---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2011 |
134 142 |
||
Stand 1e suppletoire begroting 2011 |
401 933 |
||
Belangrijkste suppletoire mutaties |
|||
a. |
Grensbewaking Koninklijke Marechaussee |
1.1 |
6 100 |
b. |
Grensbewaking Koninklijke Marechaussee |
2.2 |
– 6 100 |
c. |
Buffertekort Pensioenfonds Caribisch Nederland |
1.1 |
– 3 000 |
d. |
Buffertekort Pensioenfonds Caribisch Nederland |
2.2 |
22 000 |
e. |
Buffertekort Pensioenfonds Caribisch Nederland |
2.3 |
– 300 |
f. |
Buffertekort Pensioenfonds Caribisch Nederland |
2.4 |
– 4 300 |
g. |
Betalingsachterstanden |
2.4 |
30 000 |
Overige mutaties |
– 423 |
||
Stand 2e suppletoire begroting 2011 |
445 910 |
Art. nr. |
Ontvangsten 2011 |
||
---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2011 |
8 470 |
||
Stand 1e suppletoire begroting 2011 |
34 054 |
||
Belangrijkste suppletoire mutaties |
|||
h. |
Betalingsachterstanden |
2 |
30 000 |
Stand 2e suppletoire begroting 2011 |
|
64 054 |
Toelichtingen
Ad. a, b Grensbewaking Koninklijke Marechaussee
De middelen ten behoeve van de grenscontrolebewaking door de Koninklijke Marechaussee horen op het algemene doel van de waarborgfunctie thuis, niet op het operationele doel bevorderen autonomie Koninkrijkspartners. Hiermee worden de middelen voor de Koninklijke Marechaussee bij het juiste operationele doel verantwoord.
Ad. c, d, e, f Buffertekort Pensioenfonds Caribisch Nederland
Ter dekking van de problematiek bij het Pensioenfonds Caribisch Nederland wordt € 22 mln. ingezet en daarvoor binnen de begroting van Koninkrijksrelaties gerealloceerd. Een deel van het benodigde bedrag wordt uit latere jaren naar voren gehaald. De € 22 mln. maakt deel uit van de storting aan het Pensioenfonds Caribisch Nederland in het kader van de verplichtingen samenhangende met de duurtetoeslag.
Ad. g, h Betalingsachterstanden
Het restant van de begrotingsreserve bestemd voor de sanering van betalingsachterstanden wordt toegevoegd aan de begroting om in 2011 de laatste achterstanden voor Curaçao, Sint Maarten en Caribisch Nederland te kunnen saneren, voor zover die binnen de overeengekomen uitzonderingsgronden vallen.
Artikel 1. Waarborgfunctie
Stand vastgestelde begroting 2011 |
Stand suppletoire begroting VJN |
Mutaties suppletoire begroting NJN |
Stand suppletoire begroting NJN |
||
---|---|---|---|---|---|
(1) |
(2) |
(3) |
(4)=(2+3) |
||
Verplichtingen |
57 575 |
58 575 |
3 100 |
61 675 |
|
Uitgaven: |
57 575 |
58 575 |
3 100 |
61 675 |
|
1.1 |
Rechtelijke macht en samenwerkingsmiddelen kustwacht |
57 575 |
58 575 |
3 100 |
61 675 |
a. |
Grensbewaking Koninklijke Marechaussee |
6 100 |
|||
b. |
Buffertekort Pensioenfonds Caribisch Nederland |
– 3 000 |
|||
Ontvangsten |
4 857 |
4 857 |
0 |
4 857 |
Toelichtingen
Ad. a Grensbewaking Koninklijke Marechaussee
De middelen ten behoeve van de grenscontrolebewaking door de Koninklijke Marechaussee horen op het algemene doel van de waarborgfunctie thuis, niet op het operationele doel bevorderen autonomie Koninkrijkspartners. Hiermee worden de middelen voor de Koninklijke Marechaussee bij het juiste operationele doel verantwoord.
Ad. b Buffertekort Pensioenfonds Caribisch Nederland
Ter dekking van de problematiek bij het Pensioenfonds Caribisch Nederland wordt € 3 mln. van het algemene doel waarborgfunctie ingezet.
Artikel 2. Bevorderen autonomie Koninkrijkspartners
Stand vastgestelde begroting 2011 |
Stand suppletoire begroting VJN |
Mutaties suppletoire begroting NJN |
Stand suppletoire begroting NJN |
||
---|---|---|---|---|---|
(1) |
(2) |
(3) |
(4)=(2+3) |
||
Verplichtingen |
65 277 |
83 346 |
69 745 |
153 091 |
|
Uitgaven: |
75 118 |
341 108 |
41 245 |
382 353 |
|
2.1 |
Apparaat |
9 216 |
10 532 |
268 |
10 800 |
a. |
Bijdrage viering 200-jarig Koninkrijk |
– 100 |
|||
b. |
Apparaat vertegenwoordiging |
368 |
|||
2.2 |
Duurzame economische ontwikkeling |
65 387 |
80 640 |
15 577 |
96 217 |
c. |
Buffertekort Pensioenfonds Caribisch Nederland |
22 000 |
|||
d. |
Grensbewaking Koninklijke Marechaussee |
– 6 100 |
|||
e. |
Mid term review onderzoek (Overboeking naar BZK) |
– 323 |
|||
2.3 |
Raden en commissie |
515 |
1 015 |
– 300 |
715 |
f. |
Buffertekort Pensioenfonds Caribisch Nederland |
– 300 |
|||
2.4 |
Schuldsanering Nederlandse Antillen |
0 |
248 921 |
25 700 |
274 621 |
g. |
Betalingsachterstanden |
30 000 |
|||
h. |
Buffertekort Pensioenfonds Caribisch Nederland |
– 4 300 |
|||
Ontvangsten |
3 613 |
29 197 |
30 000 |
59 197 |
|
i. |
Betalingsachterstanden |
30 000 |
Toelichtingen
Ad. c, f, h Buffertekort Pensioenfonds Caribisch Nederland
Ter dekking van de problematiek bij het Pensioenfonds Caribisch Nederland wordt € 22 mln. ingezet en daarvoor binnen de begroting van Koninkrijksrelaties gerealloceerd. Een deel van het benodigde bedrag wordt uit latere jaren naar voren gehaald. De € 22 mln. maakt deel uit van de storting aan het Pensioenfonds Caribisch Nederland in het kader van de verplichtingen samenhangende met de duurtetoeslag.
Ad. d Grensbewaking Koninklijke Marechaussee
De middelen ten behoeve van de grenscontrolebewaking door de Koninklijke Marechaussee horen op het algemene doel van de waarborgfunctie thuis, niet op het operationele doel bevorderen autonomie Koninkrijkspartners. Hiermee worden de middelen voor de Koninklijke Marechaussee bij het juiste operationele doel verantwoord.
Ad. g, i Betalingsachterstanden
Het restant van de begrotingsreserve bestemd voor de sanering van betalingsachterstanden wordt toegevoegd aan de begroting om in 2011 de laatste achterstanden voor Curaçao, Sint Maarten en Caribisch Nederland te kunnen saneren, voor zover die binnen de overeengekomen uitzonderingsgronden vallen.
Artikel 3 Nominaal en onvoorzien
Stand vastgestelde begroting 2011 |
Stand suppletoire begroting VJN |
Mutaties suppletoire begroting NJN |
Stand suppletoire begroting NJN |
||
---|---|---|---|---|---|
(1) |
(2) |
(3) |
(4)=(2+3) |
||
Verplichtingen |
1 449 |
2 250 |
– 368 |
1 882 |
|
Uitgaven: |
1 449 |
2 250 |
– 368 |
1 882 |
|
3.1 |
Loonbijstelling |
0 |
0 |
0 |
|
3.2 |
Prijsbijstelling |
889 |
889 |
0 |
889 |
3.3 |
Onvoorzien |
560 |
1 361 |
– 368 |
993 |
a. |
Apparaat vertegenwoordiging |
– 368 |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33090-IV-2.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.