Tractatenblad van het Koninkrijk der Nederlanden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum totstandkoming |
---|---|---|---|---|
Ministerie van Buitenlandse Zaken | Tractatenblad 1996, 71 | Verdrag |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek | Datum totstandkoming |
---|---|---|---|---|
Ministerie van Buitenlandse Zaken | Tractatenblad 1996, 71 | Verdrag |
Overeenkomst ter uitvoering van de tussen het Koninkrijk der Nederlanden, het Koninkrijk België, de Bondsrepubliek Duitsland, de Franse Republiek en het Groothertogdom Luxemburg op 14 juni 1985 te Schengen gesloten Akkoord betreffende geleidelijke afschaffing van de controles aan de gemeenschappelijke grenzen;
Schengen, 19 juni 1990
De tekst van de Overeenkomst is geplaatst in Trb. 1990, 145.
Zie Trb. 1993, 115.
Zie Trb. 1993, 115, Trb. 1994, 39 en Trb. 1995, 5 en 234.
Zie Trb. 1994, 155.
Zie Trb. 1993, 115, Trb. 1994, 39 en Trb. 1995, 75.
Zie Trb. 1990, 145, Trb. 1993, 115, Trb. 1994, 39, 155 en 217 en Trb. 1995, 5, 75 en 234.
Verwijzingen
Voor het op 3 februari 1958 te 's-Gravenhage tot stand gekomen Verdrag tot instelling van de Benelux Economische Unie zie ook, laatstelijk, Trb. 1992, 166.
Voor het op 18 april 1951 te Parijs tot stand gekomen Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal zie ook, laatstelijk, Trb. 1995, 76.
Voor het op 25 maart 1957 te Rome tot stand gekomen Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap zie ook, laatstelijk, Trb. 1995, 76.
Voor het op 25 maart 1957 te Rome tot stand gekomen Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie zie ook, laatstelijk, Trb. 1995, 78.
Voor de op 28 februari 1986 te 's-Gravenhage tot stand gekomen Europese Akte zie ook, laatstelijk, Trb. 1995, 79.
Voor het op 28 juli 1958 te Genève tot stand gekomen Verdrag betreffende de status van vluchtelingen zie ook, laatstelijk, Trb. 1995, 136.
Voor het op 31 januari 1967 te New York tot stand gekomen Protocol betreffende de status van vluchtelingen zie ook, laatstelijk, Trb. 1995, 138.
Voor het op 27 juni 1962 te Brussel tot stand gekomen Verdrag tussen het Koninkrijk der Nederlanden, het Koninkrijk België en het Groothertogdom Luxemburg aangaande uitlevering en de rechtshulp in strafzaken zie ook, laatstelijk, Trb. 1995, 66.
Voor het op 13 december 1957 te Parijs tot stand gekomen Verdrag betreffende de uitlevering zie ook, laatstelijk, Trb. 1995, 266.
Voor het op 21 maart 1983 te Straatsburg tot stand gekomen Verdrag inzake de overbrenging van gevonniste personen zie ook, laatstelijk, Trb. 1995, 193.
Voor het op 30 maart 1961 te New York tot stand gekomen Enkelvoudig Verdrag inzake verdovende middelen zie ook, laatstelijk, Trb. 1995, 165.
Voor het op 25 maart 1972 te Genève tot stand gekomen Verdrag tot wijziging van het Enkelvoudig Verdrag inzake verdovende middelen zie ook, laatstelijk, Trb. 1995, 166.
Voor het op 21 februari 1971 te Wenen tot stand gekomen Verdrag inzake psychotrope stoffen zie ook, laatstelijk, Trb. 1995, 178.
Voor het op 20 december 1988 te Wenen tot stand gekomen Verdrag van de Verenigde Naties tegen de sluikhandel in verdovende middelen en psychotrope stoffen zie ook, laatstelijk, Trb. 1995, 179.
Besluiten
Het Uitvoerend Comité heeft op 20 december 1995 een aantal besluiten genomen. De Nederlandse tekst van de volgende besluiten is hierna afgedrukt:
– inzake de procedure voor toepassing van artikel 2, lid 2, van de onderhavige Overeenkomst;
– inzake de uitwisseling tussen de Schengen-Staten van statistische en concrete gegevens welke een eventuele dysfunctionaliteit aan de buitengrenzen releveren;
– houdende herziene versies van bijlage 3 van de Gemeenschappelijke Visuminstructie en bijlage 5a van het Gemeenschappelijke Handboek1
– inzake de begroting inzake de uitgaven van het Secretariaat-Generaal van de Benelux Economische Unie voor het beheer van Akkoord en de Uitvoeringsovereenkomst van Schengen;
– inzake de goedkeuring van de Schengen-rekeningen 1994;
– inzake de voorbegroting 1996 voor het SIRENE-netwerk fase II;
– inzake de begroting 1996 voor de uitgaven van de beheereenheid (drie personen) en de bijdrage van elk der Overeenkomstsluitende Partijen;
– inzake het overzicht inzake vertegenwoordiging inzake afgifte van Schengen-visa in derde Staten waar niet alle Schengen-Staten zijn vertegenwoordigd.
Besluit van het uitvoerend comité
Het Uitvoerend Comité,
Gelet op artikel 132 van de Overeenkomst ter uitvoering van het Akkoord van Schengen,
Gelet op artikel 2 van deze Overeenkomst,
Besluit:
Document SCH/I (95) 40, 6e herz. betreffende de procedure voor toepassing van artikel 2, lid 2, van de Overeenkomst wordt vastgesteld. De daarin omschreven beginselen en procedures dienen in acht te worden genomen door enige Overeenkomstsluitende Partij die de in artikel 2, lid 2, van de Overeenkomst opgenomen uitzonderingsbepaling wenst toe te passen en tijdelijk opnieuw controles aan haar binnengrenzen wenst in te voeren.
Oostende, 20 december 1995
De Voorzitter,
(w.g.) J. VANDE LANOTTE
Procedure voor toepassing van art. 2, lid 2, van de overeenkomst
„Artikel 2
Lid 1: De binnengrenzen mogen op iedere plaats, zonder dat grenscontrole wordt uitgeoefend, worden overschreden.
Lid 2: Wanneer evenwel de openbare orde of de nationale veiligheid daartoe noopt, kan een Overeenkomstsluitende Partij, na raadpleging van de overige Overeenkomstsluitende Partijen, besluiten dat gedurende een beperkte periode aan de binnengrenzen aan de situatie aangepaste nationale grenscontroles worden uitgeoefend. Vergen de openbare orde of de nationale veiligheid dat onverwijld wordt opgetreden, dan treft de betrokken Overeenkomstsluitende Partij de nodige maatregelen, en stelt zij de overige Overeenkomstsluitende Partijen hiervan zo spoedig mogelijk in kennis."
De in de Schengen-Uitvoeringsovereenkomst opgenomen maatregelen hebben algemeen tot doel te vermijden dat een beroep wordt gedaan op artikel 2, lid 2, van de Overeenkomst. Herinvoering van grenscontroles dient een uitzonderlijke maatregel te blijven.
1. Procedure bij voorafgaande raadpleging (artikel 2, lid 2, eerste volzin, UO):
Een Staat die overweegt op korte termijn opnieuw binnengrenscontroles in te voeren, dient aan de overige Staten een kennisgeving te doen toekomen, welke de volgende informatie bevat:
a. Gronden voor de overwogen herinvoering: De Staat dient aan te geven welke gebeurtenissen een bedreiging voor zijn openbare orde of nationale veiligheid vormen.
b. Omvang van de overwogen herinvoering: De Staat dient aan te geven of herinvoering van de controles aan alle grenzen dan wel slechts in bepaalde zones zal plaatsvinden.
c. Duur van de overwogen herinvoering: De Staat dient aan te geven wanneer aan het besluit tot herinvoering uitvoering zal worden gegeven (nadat de raadpleging heeft plaatsgevonden) en wat de voorziene duur van de maatregel zal zijn.
d. Verzoek om raadpleging: De Staat dient aan te geven welke maatregelen hij van bepaalde dan wel van alle Staten verwacht om herinvoering van de controles te vermijden of, wanneer de controles opnieuw zijn ingevoerd, om de door de verzoekende Staat getroffen maatregelen aan te vullen.
Kenbaarmaking van het overwogen besluit tot herinvoering dient te geschieden aan: de leden van het Uitvoerend Comité en van de Centrale Groep, alsmede het Secretariaat-Generaal.
Overeenkomstig het bepaalde in artikel 131, lid 2, UO organiseert het Voorzitterschap met spoed een bijeenkomst van het Uitvoerend Comité, eventueel voorafgegaan door een vergadering van de Centrale Groep in uitgebreide dan wel beperkte samenstelling, ten einde onderlinge raadpleging tussen de Staten mogelijk te maken. Indien evenwel op korte termijn reeds een bijeenkomst van het Uitvoerend Comité is gepland, hoeft geen afzonderlijke vergadering te worden georganiseerd. In dat geval wordt de voor deze bijeenkomst of vergadering voorziene agenda dienovereenkomstig aangepast.
Ingeval het besluit tot herinvoering van de controles na de raadplegingsfase wordt gehandhaafd, dient de verzoekende Staat bovenvermelde betrokkenen op de hoogte te brengen van de datum van en de voorwaarden voor toepassing van de aan het bepaalde in artikel 2, lid 2, UO gerelateerde maatregelen.
In het kader van de overeenkomsten inzake grensoverschrijdende politiële samenwerking dienen de grensbewakingsautoriteiten van de verzoekende Staat eveneens de grensbewakingsautoriteiten van de betrokken Staten op de hoogte stellen, opdat een eventuele reactie in het veld wordt versneld.
2. Procedure bij besluit tot „onverwijld optreden" (art. 2, lid 2, tweede volzin, UO)
Indien een Staat oordeelt dat onmiddellijke herinvoering noodzakelijk is om de openbare orde te handhaven dan wel de nationale veiligheid te waarborgen, dient deze Staat aan de overige Staten een kennisgeving te doen toekomen, waarvan de inhoud gelijk is aan die van de onder punt 1. omschreven kennisgeving: gronden, omvang en duur van het besluit.
De onder punt 1. voorziene vereisten zijn eveneens van toepassing (bepaling van de betrokkenen die in kennis dienen te worden gesteld, bilaterale contacten, etc.).
De Staat dient aan te geven of hij de overige Staten verzoekt ondersteunende en samenwerkingsmaatregelen te treffen.
Naar gelang van de omstandigheden wordt na de kennisgeving van het besluit zo spoedig mogelijk een bijeenkomst van het Uitvoerend Comité georganiseerd.
3. Procedure voor verlenging dan wel terugkeer naar een normale situatie
De Staat die van de procedure voor toepassing van artikel 2, lid 2, UO gebruik heeft gemaakt, bevestigt de datum van opheffing van de controles en legt op dat tijdstip dan wel op korte termijn, een verslag betreffende de toepassing van het besluit neer.
Indien de Staat evenwel van oordeel is dat de periode van toepassing van het aanvankelijke besluit dient te worden verlengd, geeft hij hiervan kennis, conform de onder punt 1 of 2 vermelde procedures.
Besluit van het uitvoerend comité
Het Uitvoerend Comité,
Gelet op artikel 132 van de Overeenkomst ter Uitvoering van het Akkoord van Schengen,
Gelet op artikel 7 en 131 van deze Overeenkomst,
Besluit:
De Schengen-Staten dienen zo spoedig mogelijk statistische en concrete gegevens uit te wisselen welke een eventuele dysfunctionaliteit aan de buitengrenzen releveren.
De Partnerstaten zijn verplicht de concrete gegevens waarvan ze kennis hebben mede te delen aan het voorzitterschap via het Secretariaat-Generaal.
De subgroep „Grenzen" dient ter gelegenheid van elke vergadering deze gegevens te onderzoeken en concrete oplossingen voor te stellen.
Oostende, 20 december 1995
De Voorzitter,
(w.g.) J. VANDE LANOTTE
Besluit van het uitvoerend comité
Het Uitvoerend Comité,
Gelet op artikel 132 van de Overeenkomst ter uitvoering van het Akkoord van Schengen,
Gelet op de artikelen 9 en 17 van deze Overeenkomst,
Besluit:
Bijlage 3 van de Gemeenschappelijke Visuminstructie (doc. SCH/II-Visa (93) 11, 7e herz.) alsmede bijlage 5a van het Gemeenschappelijk Handboek (doc. SCH/Gem-Handb (91) 10, 18e herz.) zijn herzien; de herziene versies van beide documenten zijn als bijlage opgenomen.
Dit besluit treedt in werking nadat alle Staten die Partij zijn bij de Overeenkomst hebben medegedeeld dat de door hun rechtsstelsel ver- eiste procedures, waardoor deze bepalingen op hun grondgebied rechtskracht hebben, zijn voltooid.
Oostende, 20 december 1995
De Voorzitter,
(w.g.) J. VANDE LANOTTE
Lijst van Staten wier onderdanen of houders van door deze Staten afgegeven reisdocumenten aan de transitvisumplicht voor luchthavens zijn onderworpen.
De Schengen-Staten verbinden zich ertoe bijlage 3, Deel I, niet te wijzigen zonder voorafgaande instemming van de overige Partnerstaten.
Indien een Partnerstaat Deel II van deze bijlage wenst te wijzigen, verbindt hij zich ertoe de Partners op de hoogte te brengen en rekening te houden met hun belangen.
Deel I: gemeenschappelijke lijst van Staten wier onderdanen of houders van door deze Staten afgegeven reisdocumenten door alle Schengen-Staten1 aan de transitvisumplicht voor luchthavens zijn onderworpen.
Afghanistan
Bangladesh
Ethiopië
Ghana
Irak
Iran
Nigeria
Pakistan2
Somalië
Sri Lanka
Zaire
Deel II: lijst van Staten wier onderdanen of houders van door deze Staten afgegeven reisdocumenten door sommige Schengen-Staten aan de transitvisumplicht voor luchthavens zijn onderworpen.
BNL1) | D | E2) | F3) | GR | I4) | P | AU | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Albanië | X | X | ||||||
Algerije | X | |||||||
Angola | X | X | X | X | X | |||
Bulgarije | X | |||||||
Gambia | X | X | ||||||
Guinee-Bissau | X | |||||||
Haïti | X | |||||||
India | X | X5) | X | X | X | |||
Ivoorkust | X | X | ||||||
Jordanië | X | |||||||
Libanon | X | X | X | |||||
Liberia | X | X | X | X | ||||
Libië | X | X | X | |||||
Mali | X | X | ||||||
Roemenië | X | X | ||||||
Senegal | X | X | X | |||||
Sierra Leone | X | X | X | |||||
Soedan | X | |||||||
Syrië | X | X | X | |||||
Togo | X | X | ||||||
Turkije | X | X5) | X |
1) Alleen indien de onderdanen niet over een geldige verblijfstitel voor één van de EER-Staten, Canada of de Verenigde Staten beschikken. Houders van een diplomatiek, dienst- of bijzonder paspoort zijn eveneens hiervan vrijgesteld.
2) Een transitvisum voor luchtvaartpassagiers (TVL) wordt niet verlangd van houders van diplomatieke, officiële of dienstpaspoorten. Een dergelijk visum wordt evenmin verlangd van houders van een gewoon paspoort die ingezetene zijn van dan wel houder zijn van een geldig inreisvisum voor een Staat die partij is bij de Overeenkomst inzake de EER, de Verenigde Staten van Noord-Amerika of Canada.
3) Een TVL wordt verlangd van houders van diplomatieke en dienstpaspoorten.
4) Alleen indien de onderdanen niet over een geldige verbijfstitel voor de EER-Staten, Canada en de Verenigde Staten beschikken.
5) Alleen indien de onderdanen niet over een geldig visum voor de EER-Staten, Zwitserland, Canada en de Verenigde Staten beschikken.
Besluit van het uitvoerend comité
Het Uitvoerend Comité,
Gelet op artikel 132 van de Overeenkomst ter Uitvoering van het Akkoord van Schengen,
Gelet op de op 14 december 1993 vastgestelde financiële regeling,
Besluit:
1. De begroting inzake de uitgaven van het Secretariaat-Generaal van de Benelux Economische Unie voor het beheer van het Akkoord en de Uitvoeringsovereenkomst van Schengen wordt voor 1996 op een bedrag van 191.062.036 BEF vastgesteld.
2. De bijdrage van elk der Overeenkomstsluitende Partijen wordt vastgesteld op één achtste van dit bedrag, zijnde 23.882.755 BEF.
Oostende, 20 december 1995
De Voorzitter,
(w.g.) J. VANDE LANOTTE
Besluit van het uitvoerend comité
Het Uitvoerend Comité,
Gelet op artikel 132 van de Overeenkomst ter Uitvoering van het Akkoord van Schengen,
Gelet op de op 14 december 1993 vastgestelde financiële regeling,
Besluit:
De Schengen-rekeningen 1994 worden goedgekeurd; hiervoor wordt decharge aan het Secretariaat-Generaal van de Benelux Economische Unie verleend.
Oostende, 20 december 1995
De Voorzitter,
(w.g.) J. VANDE LANOTTE
Besluit van het uitvoerend comité
Het Uitvoerend Comité,
Gelet op artikel 132 van de Overeenkomst ter Uitvoering van het Akkoord van Schengen,
Gelet op artikel 119 van bovengenoemde Overeenkomst,
Gelet op de op 14 december 1993 vastgestelde financiële regeling,
Besluit:
1. De voorbegroting 1996 voor het SIRENE-netwerk fase II wordt op een bedrag van 60.321.225 BF vastgesteld.
2. De bijdragen van de Overeenkomstsluitende Partijen worden op grond van de SIS-verdeelsleutel berekend.
Oostende, 20 december 1995
De Voorzitter,
(w.g.) J. VANDE LANOTTE
Besluit van het uitvoerend comité
Het Uitvoerend Comité,
Gelet op artikel 132 van de Overeenkomst ter uitvoering van het Akkoord van Schengen,
Gelet op het op 14 december 1993 vastgestelde financieel reglement,
Besluit:
1. De begroting 1996 voor de uitgaven van de beheereenheid (drie personen) wordt op een bedrag van 15.304.737 BEF vastgesteld.
2. [De bijdrage van elk der Overeenkomstsluitende Partijen wordt vastgesteld op één achtste van dit bedrag, zijnde: 1.913.092 BEF.]1)
Oostende, 20 december 1995
De Voorzitter,
(w.g.) J. VANDE LANOTTE
Besluit van het uitvoerend comité
Het Uitvoerend Comité,
Gelet op artikel 132 van de Overeenkomst ter uitvoering van het Akkoord van Schengen,
Gelet op de artikelen 9 en 17 van deze Overeenkomst,
Besluit:
Het overzicht inzake vertegenwoordiging inzake afgifte van Schengen-visa in derde Staten waar niet alle Schengen-Staten zijn vertegenwoordigd (doc. SCH/II (95) 16, 7e herz.) wordt als bijlage 15 opgenomen bij de Gemeenschappelijke Visuminstructie van 22 december 1994 (doc. SCH/II-Visa (93) 11, 7e herz.).
Oostende, 20 december 1995
De Voorzitter,
(w.g.) J. VANDE LANOTTE
Tabel betreffende vertegenwoordiging inzake afgifte van Schengen-visa in derde Staten waar niet alle Schengen-Staten vertegenwoordigd zijn
B | D | GR | E | F | I | L | NL | P | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
AFGHANISTAN | |||||||||
Kaboel | x* | x* | x | ||||||
ALBANIË | |||||||||
Tirana | D | x | x | F | x | x | D | D | F |
Gjirokaster | x | ||||||||
ALGERIJE | |||||||||
Algiers | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
Annaba | x | x | |||||||
Oran | x | x | x | ||||||
ANDORRA | |||||||||
Andorra la Vella | F | F | x | x | F | F | E | ||
ANGOLA | |||||||||
Luanda | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Benguela | x | ||||||||
ARGENTINIË | |||||||||
Buenos Aires | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
Bahia Blanca | x | x | |||||||
Cordoba | x | x | |||||||
Mendoza | x | x | |||||||
Rosario – Santa Fé | x | x | |||||||
La Plata | x | ||||||||
Mar del Plata | x | ||||||||
ARMENIË | |||||||||
Eriwan | F | x | x | D | x | F | F | F | |
AUSTRALIË | |||||||||
Canberra | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
Adelaide | x | x | |||||||
Brisbane | x | ||||||||
Melbourne | NL | x | x | x | x | x | NL | x | |
Perth | x | x | |||||||
Sydney | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
AZERBEIDJAN | |||||||||
Bakoe | x | x | x |
* Vertegenwoordiging momenteel gesloten.
B | D | GR | E | F | I | L | NL | P | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
BAHAMA'S | ||||||||||
Nassau | NL | NL | NL | NL | NL | x | NL | |||
BAHREIN | ||||||||||
Manama | NL | x | F | F | x | NL | x | F | ||
BANGLADESH | ||||||||||
Dakka | x | x | F | x | x | B | x | F | ||
BELARUS | ||||||||||
Minsk | D | x | F | x | D | D | F | |||
BENIN | ||||||||||
Cotonou | D | x | F | x | D | x | F | |||
BOLIVIË | ||||||||||
La Paz | x | x | F | x | x | x | B | x | F | |
BOSNIË-HERZEGOVINA | ||||||||||
Serajevo | x | x | ||||||||
BOTSWANA | ||||||||||
Gaborone | F | x | F | x | F | F | D | |||
BRAZILIË | ||||||||||
Brasilia | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Belém | x | x | ||||||||
Belo Horizonte | x | x | ||||||||
Curitiba | x | x | x | |||||||
Porto Alegre | x | x | x | x | ||||||
Recife | x | x | x | x | ||||||
Rio de Janeiro | x | x | x | x | x | x | ||||
Salvador-Bahia | x | x | ||||||||
Santos | x | |||||||||
Sao Paulo | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
BRUNEI | ||||||||||
Bandar Seri Begawan | F | x | D | x | F | F | D | |||
BULGARIJE | ||||||||||
Sofia | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Plovdiv | x | |||||||||
BURKINA FASO | ||||||||||
Ouagadougou | NL | x | F | x | NL | x | F | |||
BURUNDI | ||||||||||
Bujumbara | x | x | D | x | B | B | F | |||
CAMBODJA | ||||||||||
Phnom Penh | D | x | F | x | D | D | F | |||
CANADA | ||||||||||
Ottawa | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Edmonton | x | x | x | |||||||
Hamilton | x | |||||||||
Moncton-Halifax | x | |||||||||
Montreal | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Quebec | x | |||||||||
Toronto | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Vancouver | NL | x | x | x | x | NL | x | x | ||
CENTRAALAFRIKAANSE REPUBLIEK | ||||||||||
Bangui | D | x | F | x | D | D | F | |||
CHILI | ||||||||||
Santiago de Chile | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
CHINA (VR) | ||||||||||
Peking | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |
Canton | x | |||||||||
Sjanghai | NL | x | x | x | NL | x | ||||
COLOMBIA | ||||||||||
Bogota | x | x | x | x | x | B | x | x | ||
COMOREN | ||||||||||
Moroni | F | F | F | x | F | F | F | |||
CONGO | ||||||||||
Brazzaville | x | x | B | x | x | B | B | F | ||
Pointe-Noire | x | |||||||||
COSTA RICA | ||||||||||
San José | x | x | x | x | x | B | x | E | ||
CUBA | ||||||||||
Havanna | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
CYPRUS | ||||||||||
Nicosia | D | x | x | F | x | x | D | D | F | |
DENEMARKEN | ||||||||||
Kopenhagen | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |
Apenrade (Abenra) | x | |||||||||
DJIBOUTI | ||||||||||
Djibouti | F | F | F | x | F | F | F | |||
DOMINICAANSE REPUBLIEK | ||||||||||
Santa Domingo | NL | x | x | x | x | NL | x | E | ||
ECUADOR | ||||||||||
Quito | x | x | x | x | x | B | x | E | ||
EGYPTE | ||||||||||
Caïro | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Alexandria | x | x | x | x | ||||||
EL SALVADOR | ||||||||||
San Salvador | E | x | x | x | x | E | E | F | ||
EQUATORIAAL GUINEA | ||||||||||
Malabo | F | E | x | x | F | F | E | |||
Bata | x | |||||||||
ERITREA | ||||||||||
Asmara | x | x | ||||||||
ESTLAND | ||||||||||
Tallin | D | x | D | x | x | D | D | F | ||
ETHIOPIË | ||||||||||
Addis Abeba | x | x | x | x | x | x | B | x | E | |
Massaua | x | |||||||||
FIJI | ||||||||||
Suva | F | F | F | x | F | F | F | |||
FILIPPIJNEN | ||||||||||
Manilla | x | x | x | x | x | B | x | E | ||
FINLAND | ||||||||||
Helsinki | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
GABON | ||||||||||
Libreville | x | x | x | x | x | B | B | E | ||
Port Gentil | x | |||||||||
GEORGIË | ||||||||||
Tbilisi | F | x | D | x | F | F | D | |||
GHANA | ||||||||||
Accra | NL | x | x | x | x | NL | x | E | ||
GUATEMALA | ||||||||||
Guatemala-City | E | x | x | x | x | E | E | E | ||
GUINEA | ||||||||||
Conakry | x | x | F | x | x | B | B | D | ||
GUINEE-BISSAU | ||||||||||
Bissau | F | F | P | x | F | F | x | |||
HAÏTI | ||||||||||
Port-au-Prince | F | x | x | x | F | F | E | |||
HONDURAS | ||||||||||
Tegucigalpa | E | x | x | x | x | E | E | E | ||
HONGARIJE | ||||||||||
Boedapest | x | x | x | x | x | >.x | x | B | x | x |
IERLAND | ||||||||||
Dublin | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
IJSLAND | ||||||||||
Reykjavik | D | x | F | x | D | D | F | |||
INDIË | ||||||||||
New Delhi | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Bombay | x | x | x | x | B | x | ||||
Calcutta | x | x | x | |||||||
Goa | x | |||||||||
Madras | x | |||||||||
Pondicherry | x | |||||||||
INDONESIË | ||||||||||
Jakarta | x | x | x | x | x | B | x | NL | ||
IRAK | ||||||||||
Bagdad | x* | x* | x* | x* | x | x | B* | x* | x* | |
IRAN | ||||||||||
Teheran | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
ISRAEL | ||||||||||
Tel Aviv | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Jerusalem | x | x | x | B | B | |||||
Haifa | x |
* Vertegenwoordiging momenteel gesloten.
B | D | GR | E | F | I | L | NL | P | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
IVOORKUST | |||||||||
Abidjan | x | x | x | x | x | B | x | x | |
JAMAICA | |||||||||
Kingston | NL | x | x | x | x | NL | x | E | |
JAPAN | |||||||||
Tokio | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Osaka-Kobe | x | x | x | x | B | x | |||
JEMEN | |||||||||
Sanaa | NL | x | F | x | x | NL | x | D | |
Aden | x* | F | x | ||||||
(JOEGOSLAVIË) | |||||||||
Belgrado | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
JORDANIË | |||||||||
Amman | x | x | x | x | x | x | B | B | E |
KAAPVERDIË | |||||||||
Praia | F | F | P | x | F | F | x | ||
KAMEROEN | |||||||||
Yaoundé | x | x | x | x | x | x | B | x | E |
Duala | x | x | |||||||
Garoua | x | ||||||||
KAZACHSTAN | |||||||||
Almaty | NL | x | D | x | x | NL | x | F | |
KENIA | |||||||||
Nairobi | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
KIRGIZIË | |||||||||
Bisjkek | D | x | D | D | D | D | D | ||
KOEWEIT | |||||||||
Al Koeweit | x | x | x | x | x | x | B | x | E |
KOREA (Zuid-) | |||||||||
Seoul | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
KROATIË | |||||||||
Zagreb | x | x | x | x | x | x | B | x | F |
Split | x | ||||||||
Rijeka (Fiume) | x |
* Vertegenwoordiging momenteel gesloten.
B | D | GR | E | F | I | L | NL | P | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
LAOS | |||||||||
Vientiane | F | x | D | x | F | F | D | ||
LESOTHO | |||||||||
Maseru | x* | ||||||||
LETLAND | |||||||||
Riga | D | x | D | x | x | D | D | F | |
LIBANON | |||||||||
Beiroet | x | x | x | x | x | x | B | B | E |
LIBERIA | |||||||||
Monrovia | x** | x** | x** | x** | |||||
LIBIE | |||||||||
Tripoli | x | x | x | x | x | x | B | x | E |
Bengasi | x | x | |||||||
LITOUWEN | |||||||||
Vilnius | D | x | D | x | x | D | D | F | |
MADAGASCAR | |||||||||
Antananarivo | D | x | F | x | x | D | D | F | |
Diego-Suarez | F | x | |||||||
Tamatave | F | x | |||||||
Majuaga | F | x | |||||||
MALAWI | |||||||||
Lilongwe | D | x | F | x | D | D | F | ||
MALEISIË | |||||||||
Kuala Lumpur | x | x | x | x | x | B | x | E | |
MALI | |||||||||
Bamako | F | x | F | x | F | x | F | ||
MALTA | |||||||||
Valletta | F | x | x | x | x | F | F | E |
* Enkel diplomatieke en dienstpaspoorten. Het beginsel volgens hetwelk indien slechts één Schengen-Staat ter plekke is vertegenwoordigd, deze Staat de vertegenwoordiging van de overige Schengen-Staten op zich neemt, kan voor Lesotho slechts voorlopig toepassing vinden.
** Vertegenwoordiging momenteel gesloten.
B | D | GR | E | F | I | L | NL | P | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
MAROKKO | |||||||||
Rabat* | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Agadir | x | x | |||||||
Casablanca* | x | x | x | x | x | x | x | x | |
Fez | x | ||||||||
Marrakech | x | ||||||||
Nador | x | ||||||||
Tanger | x | x | x | x | |||||
Tetouan | x | ||||||||
MAURETANIË | |||||||||
Nouakchott | F | x | x | x | F | F | E | ||
Nouadhibou | x | ||||||||
MAURITIUS | |||||||||
Port Louis | F | F | F | x | F | F | F | ||
MEXICO | |||||||||
Mexico-City | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
Guadalajara | x | ||||||||
MOLDAVIË | |||||||||
Kischinjow (Chisinau) | D | x | D | D | D | D | D | ||
MONACO | |||||||||
Monaco | F | F | F | x | x | F | F | F | |
MONGOLIË | |||||||||
Oulan-Bator | D | x | D | D | D | D | D | ||
MOZAMBIQUE | |||||||||
Maputo | NL | x | x | x | x | NL | x | x | |
Beira | x | ||||||||
MYANMAR (BIRMA) | |||||||||
Rangoen | D | x | F | x | x | D | D | F | |
NAMIBIË | |||||||||
Windhoek | NL | x | x | x | x | NL | x | x | |
NEPAL | |||||||||
Katmandoe | D | x | F | x | x | D | D | F | |
NICARAGUA | |||||||||
Managua | NL | x | x | x | x | NL | x | E | |
NIEUW-ZEELAND | |||||||||
Wellington | x | x | x | D | x | x | B | x | F |
* Visumbureaus van de Benelux-Staten.
B | D | GR | E | F | I | L | NL | P | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
NIGER | ||||||||||
Niamey | x | x | F | x | B | B | F | |||
NIGERIA | ||||||||||
Lagos | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Abuja | x | |||||||||
NOORWEGEN | ||||||||||
Oslo | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
OEGANDA | ||||||||||
Kampala | D | x | F | x | x | D | D | F | ||
OEKRAÏNE | ||||||||||
Kiev | x | x | x | x | x | x | B | x | D | |
Odessa | x | |||||||||
OEZBEKISTAN | ||||||||||
Taschkent | F | x | D | x | x | F | F | F | ||
OMAN | ||||||||||
Masqat | NL | x | F | x | x | NL | x | F | ||
OOSTENRIJK | ||||||||||
Wenen | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |
Bregenz | x | |||||||||
Graz | x | |||||||||
Innsbruck | x | x | ||||||||
Klagenfurt | x | x | ||||||||
Linz | x | |||||||||
Salzburg | x | |||||||||
PAKISTAN | ||||||||||
Islamabad | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Karachi | NL | x | x | x | NL | x | ||||
PANAMA | ||||||||||
Panama | E | x | x | x | x | E | E | E | ||
PAPOEA-NIEUW-GUINEA | ||||||||||
Port Moresby | D | x | F | x | D | D | F | |||
PARAGUAY | ||||||||||
Asuncion | E | x | x | x | x | E | E | E | ||
PERU | ||||||||||
Lima | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
POLEN | ||||||||||
Warschau | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Wroclaw (Breslau) | x | |||||||||
Gdansk | x | |||||||||
Krakow | x | x | ||||||||
Szczecin | x | |||||||||
QATAR | ||||||||||
Doha | D | x | F | x | x | D | D | F | ||
ROEMENIË | ||||||||||
Boekarest | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Sibiu | x | |||||||||
Timisoara | x | |||||||||
RUSLAND | ||||||||||
Moskou | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |
Novosibirsk | x | |||||||||
Saratov | x | |||||||||
St. Petersburg | NL | x | x | x | NL | x | ||||
RWANDA | ||||||||||
Kigali | x | x | D | x | B | B | F | |||
SAN MARINO | ||||||||||
San Marino | x | |||||||||
SANTA LUCIA | ||||||||||
Castries | F | F | F | x | F | F | F | |||
SAO TOMÉ EN PRINCIPE | ||||||||||
Sao Tomé | F | P | P | x | F | F | x | |||
SAOEDI-ARABIË | ||||||||||
Riad | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Djedda | x | x | x | x | x | B | x | |||
SENEGAL | ||||||||||
Dakar | x | x | x | x | x | B | x | x | ||
St. Louis | x | |||||||||
SEYCHELLEN | ||||||||||
Victoria | F | F | F | x | F | F | F | |||
SIERRA LEONE | ||||||||||
Freetown | D | x | F | x | x | D | D | F | ||
SINGAPORE | ||||||||||
Singapore | x | x | F | x | x | B | x | D | ||
SLOVENIË | ||||||||||
Ljubljana | D | x | x | F | x | x | D | D | F | |
Capo d'Istria | x | |||||||||
SLOWAKIJE | ||||||||||
Bratislava | x | x | x | x | B | x | D | |||
SOEDAN | ||||||||||
Khartoum | NL | x | x | F | x | x | NL | x | F | |
SOMALIË | ||||||||||
Mogadiscio | x* | x* | x* | |||||||
SRI LANKA | ||||||||||
Colombo | NL | x | F | x | x | NL | x | F | ||
SURINAME | ||||||||||
Paramaribo | NL | NL | NL | x | NL | x | NL | |||
SYRIË | ||||||||||
Damascus | x | x | x | x | x | x | B | x | F | |
Aleppo | x | |||||||||
TADZJIKISTAN | ||||||||||
Doesjanbe | D | x | D | D | D | D | D | |||
TANZANIA | ||||||||||
Dar-es-salaam | x | x | x | x | x | B | x | E | ||
THAILAND | ||||||||||
Bangkok | x | x | x | x | x | x | B | x | x | |
TOGO | ||||||||||
Lomé | F | x | F | x | F | F | F | |||
TRINIDAD EN TOBAGO | ||||||||||
Port-of-Spain | NL | x | F | x | NL | x | D | |||
TSJAAD | ||||||||||
N'Djamena | F | x | F | x | F | F | D | |||
TSJECHISCHE REPUBLIEK | ||||||||||
Praag | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
* Vertegenwoordiging momenteel gesloten.
B | D | GR | E | F | I | L | NL | P | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
TUNESIË | |||||||||
Tunis | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
Sfax | x | x | |||||||
TURKIJE | |||||||||
Ankara | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
Edirne | x | ||||||||
Istanbul | x | x | x | x | x | x | B | x | |
Izmir | x | x | x | ||||||
TURKMENISTAN | |||||||||
Asjchabad | D | x | D | D | D | D | D | ||
URUGUAY | |||||||||
Montevideo | NL | x | x | x | x | x | NL | x | x |
VANUATU | |||||||||
Port Vila | F | F | F | x | F | F | F | ||
VATIKAAN | |||||||||
Vatikaanstad (Rome) | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
VENEZUELA | |||||||||
Caracas | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
Valencia | x | ||||||||
Maracaibo | x | ||||||||
VERENIGD KONINKRIJK | |||||||||
Londen | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Bedford | x | ||||||||
Edinburgh-Glasgow | x | x | x | x | |||||
Hamilton (Bermuda) | x | ||||||||
Hong Kong | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Manchester | x | x | x | ||||||
VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA (U.S.A.) | |||||||||
Washington | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Atlanta | x | x | x | x | B | B | |||
Boston | x | x | x | x | x | x | |||
Chicago | x | x | x | x | x | x | B | x | |
Detroit | x | x | |||||||
Honolulu | x | ||||||||
Houston | NL | x | x | x | x | x | NL | x | |
Los Angeles | x | x | x | x | x | x | B | x | |
Miami | x | x | x | x | |||||
Newark | x | x | |||||||
New Bedford | x | ||||||||
New Orleans | x | x | x | x | |||||
New York | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Philadelphia | x | ||||||||
San Francisco | L | x | x | x | x | x | x | L | x |
Seattle | x | ||||||||
Providence | x | ||||||||
San Juan (Puerto Rico) | x | x | |||||||
VERENIGDE ARABISCHE EMIRATEN | |||||||||
Abu Dhabi | x | x | x | x | x | x | B | x | E |
Dubai | NL | x | x | x | NL | x | |||
VIETNAM | |||||||||
Hanoi | x | x | F | x | x | B | x | D | |
Ho-Chi Minh-Stad (Saigon) | x | F | x | ||||||
VOORMALIG JOEGOSLAVISCHE REPUBLIEK MACEDONIË | |||||||||
Skopje | D | x | F | x | D | D | F | ||
ZAIRE | |||||||||
Kinshasa | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
Lubumbashi | x* | x | |||||||
Matadi | x* | ||||||||
ZAMBIA | |||||||||
Lusaka | x | x | F | x | x | B | x | x | |
ZIMBABWE | |||||||||
Harare | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
ZUID-AFRIKA | |||||||||
Pretoria | x | x | x | x | x | B | x | x | |
Durban | x | x | x | ||||||
Johannesburg | x | x | x | x | x | B | B | x | |
Kaapstad | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
ZWEDEN | |||||||||
Stockholm | x | x | x | x | x | x | B | x | x |
Göteborg | x | x |
* Vertegenwoordiging momenteel gesloten.
B | D | GR | E | F | I | L | NL | P | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ZWITSERLAND | |||||||||
Bern | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Genève | x | x | x | x | x | x | x | x | x |
Zürich | NL | x | x | x | x | NL | x | x | |
Basel | NL | x | x | NL | x | ||||
Lugano | x | ||||||||
Lausanne | x | x | |||||||
St. Gallen | x | ||||||||
Neuchatel | x | ||||||||
Chur | x | ||||||||
Wettingen | x | ||||||||
Locarno | x | ||||||||
Chiasso | x | ||||||||
Sion | x | ||||||||
La Chaux de Fonds | x | ||||||||
Freiburg | x | ||||||||
Schaffhausen | x | ||||||||
Glarus | x | ||||||||
Winterthur | x | ||||||||
Solothurn | x | ||||||||
Biel | x | ||||||||
Luzern | x |
Uit de tabel blijkt dat
1. in onderstaande Staten geen Schengen-Staten zijn vertegenwoordigd:
ANTIGUA EN
BARBUDA
BARBADOS
BELIZE
BHUTAN
DOMINICA
GAMBIA ST. VINCENT EN GRENADINEN
GRENADA
GUYANA
KIRIBATI
LIECHTENSTEIN
MALEDIVEN
MARSHALLEILANDEN
MICRONESIE
NAURU
NOORD-KOREA
SALOMONSEILANDEN
ST. CHRISTOPHER EN NEVIS
SWAZILAND
TONGA
TRUST TERRITORIES OF THE PACIFIC ISLANDS
TUVALU
WEST-SOMOA
2. voorlopig de vertegenwoordiging niet of slechts gedeeltelijk is geregeld in onderstaande Staten waar één of meerdere Schengen-Staten een diplomatieke of consulaire post hebben:
AFGHANISTAN
AZERBEIDJAN
BOSNIË-HERZEGOVINA
ERITREA
IRAK
LESOTHO
LIBERIA
SAN MARINO
SOMALIË
Voor de Benelux:
Alleen indien de onderdanen niet over een geldige verblijfstitel voor één van de EER-Staten, Canada of de Verenigde Staten beschikken. Houders van een diplomatiek, dienst- of bijzonder paspoort zijn eveneens hiervan vrijgesteld.
Voor Frankrijk:
Een transitvisum voor luchtvaartpassagiers (TVL) wordt niet verlangd van houders van diplomatieke en dienstpaspoorten.
Voor Spanje:
Een TVL wordt niet verlangd van houders van diplomatieke, officiële of dienstpaspoorten. Een dergelijk visum wordt evenmin verlangd van houders van een gewoon paspoort die ingezetene zijn van dan wel houder zijn van een geldig inreisvisum voor een Staat die partij is bij de Overeenkomst inzake de EER, de Verenigde Staten van Noord-Amerika of Canada.
Voor Italië:
Alleen indien de onderdanen niet over een geldige verblijfstitel voor de EER-Staten, Canada of de Verenigde Staten beschikken.
Voor Duitsland:
Alleen indien de Pakistaanse onderdanen niet over een geldig visum voor de EER-Staten, Zwitserland, Canada of de Verenigde Staten beschikken.
Alternatieve tekst:
„De bijdragen van de Overeenkomstsluitende Partijen worden op grond van de SIS-verdeelsleutel berekend."
Dit voorstel wordt gesteund door Portugal, Spanje en Griekenland. Frankrijk, Italië en België spreken geen voorkeur uit.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-1996-71.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.