Kamerstuk
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2014-2015 | 34085-VII nr. 2 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2014-2015 | 34085-VII nr. 2 |
Inhoudsopgave |
||
A. |
Artikelsgewijze toelichting bij het wetsvoorstel |
1 |
B. |
begrotingstoelichting |
3 |
1. |
Leeswijzer |
3 |
2. |
Het beleid |
3 |
2.1 |
Overzicht belangrijkste uitgavenmutaties |
3 |
2.2 |
De beleidsartikelen |
4 |
Artikel 1. Openbaar bestuur en democratie |
4 |
|
Artikel 2. Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst |
5 |
|
Artikel 6. Dienstverlenende en innovatieve overheid |
6 |
|
Artikel 7. Arbeidszaken overheid |
8 |
|
2.3 |
De niet-beleidsartikelen |
8 |
Artikel 11. Centraal apparaat |
8 |
|
Artikel 12. Algemeen |
10 |
|
Artikel 13. Nominaal en onvoorzien |
10 |
|
Artikel 14. VUT-fonds |
11 |
Wetsartikelen 1 tot en met 3
De begrotingsstaten die onderdeel zijn van de Rijksbegroting, worden op grond van artikel 1, derde lid, van de Comptabiliteitswet 2001 elk afzonderlijk bij de wet vastgesteld en derhalve ook gewijzigd. Het onderhavige wetsvoorstel strekt ertoe om voor het jaar 2014 wijzigingen aan te brengen in:
1. de departementale begrotingsstaat van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties;
2. de begrotingsstaten inzake de agentschappen van dit ministerie.
De in de begrotingsstaten opgenomen begrotingsartikelen worden in onderdeel B van deze memorie van toelichting toegelicht (de zgn. begrotingstoelichting).
De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, R.H.A. Plasterk
De tweede suppletoire begroting geeft een beeld van de uitvoering van de begroting 2014. De stand van de tweede suppletoire begroting wordt vanaf de stand van de ontwerp begroting 2014 opgebouwd.
Tabel budgettaire gevolgen van beleid
In de tabel budgettaire gevolgen van beleid is een inhoudelijke toelichting gegeven bij mutaties boven € 1 miljoen.
De gepresenteerde budgetflexibiliteit (juridisch verplicht) is de stand per 1 oktober 2014.
art. nr |
2014 |
|
---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2014 |
635.896 |
|
Mutaties 1e suppletoire begroting |
149.941 |
|
Nieuwe mutaties: |
46.736 |
|
Communicatie, kennisdeling en onderzoek |
1.1 |
9.845 |
Apparaat |
2.1 |
– 5.473 |
Bijdrage SSO’s |
11.1 |
159.955 |
Bijdrage aan baten-lastenagentschappen |
12.1 |
– 107.053 |
Onvoorzien |
13.3 |
– 10.538 |
Overige mutaties |
– 6.019 |
|
Stand 2e suppletoire 2014 |
826.554 |
art. nr |
2014 |
|
---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2014 |
383.524 |
|
Mutaties 1e suppletoire begroting |
10.515 |
|
Nieuwe mutaties: |
– 30.900 |
|
Apparaat |
11.1 |
17.071 |
VUT-fonds |
14.3 |
– 30.900 |
Overige mutaties |
36.021 |
|
Stand 2e suppletoire 2014 |
385.331 |
Uitgaven
Communicatie, kennisdeling en onderzoek
Deze mutatie betreft een overboeking naar het Gemeentefonds betreffende de bijdrage aan de VNG voor Voorzieningen In het Sociale Domein (VISD).
Apparaat
Betreft een technische mutatie ter invulling van de restanttaakstelling van de AIVD in de jaren 2017–2022.
Bijdrage SSO’s
Voor de betaling namens alle departementen van de egalisatievordering aan het Rijksvastgoedbedrijf worden de ontvangen bijdragen gerealloceerd naar het centraal apparaatsartikel.
Bijdrage aan baten-lastenagentschappen
Voor de betaling namens alle departementen van de egalisatievordering aan de RGD worden de eerdere ontvangen bijdragen gerealloceerd naar het centraal apparaatsartikel.
Onvoorzien
Het budget op onvoorzien wordt gerealloceerd voor de egalisatieschuld BZK.
Ontvangsten
Apparaat
De ontvangsten vallen dit jaar 2014 hoger uit doordat in de ramingen nog geen rekening is gehouden met de ontvangsten voor de huisvesting van de RGD.
De financiële verrekeningen van de dienstverleningsovereenkomsten tussen de diverse baten en lastenagentschappen van het departement en de middelen die Doc-direkt ontvangt ter dekking van de kosten, leiden tot een verhoging van de ontvangsten.
VUT-fonds
Voor 2014 gaat het VUT-fonds een lager beroep doen op de VUT-lening dan was geraamd. Hierdoor gaan ook de ontvangsten omlaag. Het verwachte verloop van de totale omvang van de leningen is op basis van de meest recente liquiditeitsprognose bijgesteld en licht gewijzigd ten opzichte van de actualisering in het voorjaar 2014.
Beleidsartikel 1 Openbaar bestuur en democratie
Stand vastgestelde begroting 2014 |
Stand 1e supple- toire begroting |
Mutaties 2e supple- toire begroting |
Stand 2e supple- toire begroting |
||
---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen: |
32.629 |
45.217 |
– 15.286 |
29.931 |
|
Uitgaven: |
32.629 |
45.217 |
– 15.286 |
29.931 |
|
Waarvan juridisch verplicht |
92% |
||||
1.1 |
Bestuurlijke en financiele verhouding |
11.938 |
20.426 |
– 11.081 |
9.345 |
Subsidies |
2.764 |
3.492 |
– 871 |
2.621 |
|
Communicatie, kennisdeling en onderzoek |
28 |
28 |
0 |
28 |
|
Diverse subsidies |
241 |
241 |
– 241 |
0 |
|
Oorlogsgravenstichting (OGS) |
2.495 |
3.223 |
– 630 |
2.593 |
|
Opdrachten |
8.776 |
16.549 |
– 9.845 |
6.704 |
|
Communicatie, kennisdeling en onderzoek |
8.776 |
16.549 |
– 9.845 |
6.704 |
|
Bijdragen aan (inter)nationale organisaties |
398 |
385 |
– 365 |
20 |
|
Bijdragen internationaal |
398 |
385 |
– 365 |
20 |
|
1.2 |
Participatie |
20.691 |
24.791 |
– 4.205 |
20.586 |
Subsidies |
17.521 |
18.021 |
– 1.069 |
16.952 |
|
Politieke partijen |
17.521 |
18.021 |
– 1.069 |
16.952 |
|
Opdrachten |
3.170 |
6.770 |
– 3.136 |
3.634 |
|
Kiesraad |
420 |
420 |
230 |
650 |
|
Verkiezingen |
2.750 |
6.350 |
– 3.366 |
2.984 |
|
Ontvangsten: |
24.865 |
24.865 |
0 |
24.865 |
1.1 Bestuurlijke en financiële verhouding
Opdrachten
Communicatie, kennisdeling en onderzoek
Deze mutatie betreft een overboeking naar het Gemeentefonds betreffende de bijdrage aan de VNG voor Voorzieningen In het Sociale Domein (VISD).
1.2 Participatie
Subsidies
Politieke Partijen
Dit betreft een budget neutrale herschikking om e-overheidsvoorzieningen van de Generieke Digitale Infrastructuur in 2014 beschikbaar te houden in2014.
Opdrachten
Verkiezingen
Dit betreft een budget neutrale herschikking om e-overheidsvoorzieningen van de Generieke Digitale Infrastructuur beschikbaar te houden voor 2014. De middelen voor vereenvoudiging van de procedures voor kiezers die stemmen vanuit het buitenland zou niet geheel tot besteding komen. Hierover bent u in mijn brief van 21 maart 2014 jl. geïnformeerd (Kamerstukken II, 2013–2014, 33 829 nr. 3).
Beleidsartikel 2 Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst
Stand vastgestelde begroting 2014 |
Stand 1e supple- toire begroting |
Mutaties 2e supple- toire begroting |
Stand 2e supple- toire begroting |
||
---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen: |
198.892 |
202.774 |
– 5.473 |
197.301 |
|
Uitgaven: |
198.892 |
202.774 |
– 5.474 |
197.300 |
|
Waarvan juridisch verplicht |
64% |
||||
2.1 |
Apparaat |
189.666 |
193.548 |
– 5.474 |
188.074 |
2.2 |
Geheim |
9.226 |
9.226 |
0 |
9.226 |
Ontvangsten: |
12.714 |
12.714 |
0 |
12.714 |
2.2 Apparaat
Betreft een technische mutatie ter invulling van de restanttaakstelling van de AIVD in de jaren 2017–2022.
Beleidsartikel 6 Dienstverlenende en innovatieve overheid
Stand vastgestelde begroting 2014 |
Stand 1e supple- toire begroting |
Mutaties 2e supple- toire begroting |
Stand 2e supple- toire begroting |
||
---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen: |
100.258 |
107.551 |
25.051 |
132.602 |
|
Uitgaven: |
100.258 |
107.551 |
25.051 |
132.602 |
|
Waarvan juridisch verplicht |
87% |
||||
6.1 |
Verminderen regeldruk |
2.500 |
2.100 |
– 116 |
1.984 |
Opdrachten |
2.500 |
1.940 |
– 85 |
1.855 |
|
Vermindering regeldruk en administratieve lasten |
2.500 |
1.940 |
– 85 |
1.855 |
|
Bijdragen aan baten-lastenagentschappen |
0 |
160 |
– 31 |
129 |
|
Vermindering regeldruk en administratieve lasten |
0 |
160 |
– 31 |
129 |
|
6.2 |
Informatiebeleid en ontwikkeling e-overheidsvoorzieningen |
25.983 |
33.284 |
5.113 |
38.397 |
Subsidies |
0 |
0 |
449 |
449 |
|
(door)ontwikkeling e-overheidvoorzieningen |
0 |
0 |
449 |
449 |
|
Opdrachten |
25.983 |
32.784 |
4.033 |
36.817 |
|
(door)ontwikkeling e-overheidvoorzieningen |
12.838 |
20.139 |
4.583 |
24.722 |
|
Aanpak fraudebestrijding |
4.100 |
3.600 |
– 550 |
3.050 |
|
Implementatie NUP (VNG) |
9.045 |
9.045 |
0 |
9.045 |
|
Bijdragen aan baten-lastenagentschappen |
0 |
500 |
631 |
1.131 |
|
Aanpak fraudebestrijding |
0 |
500 |
600 |
1.100 |
|
Baten-lastenagentschap Logius |
0 |
0 |
31 |
31 |
|
6.3 |
Betrouwbare levering van e-overheidsvoorzieningen |
45.391 |
47.839 |
16.909 |
64.748 |
Opdrachten |
3.107 |
3.607 |
– 1.535 |
2.072 |
|
Beheer e-overheidsvoorzieningen |
235 |
1.389 |
– 1.389 |
0 |
|
Officiële publicaties en wettenbank |
2.872 |
2.218 |
– 146 |
2.072 |
|
Bijdragen aan baten-lastenagentschappen |
42.284 |
44.232 |
18.444 |
62.676 |
|
Baten-lastenagentschap BPR |
3.490 |
6.812 |
6.872 |
13.684 |
|
Baten-lastenagentschap Logius |
34.725 |
32.151 |
10.839 |
42.990 |
|
Baten-lastenagentschap Werkmaatschappij |
4.069 |
5.269 |
733 |
6.002 |
|
6.4 |
Burgerschap |
5.106 |
5.526 |
142 |
5.668 |
Subsidies |
4.356 |
5.049 |
158 |
5.207 |
|
Comité 4/5 mei |
107 |
107 |
0 |
107 |
|
ProDemos |
4.249 |
4.792 |
75 |
4.867 |
|
Programma burgerschap |
0 |
150 |
83 |
233 |
|
Opdrachten |
750 |
477 |
– 16 |
461 |
|
Programma burgerschap |
750 |
477 |
– 16 |
461 |
|
6.5 |
Reisdocumenten en basisadministratie personen |
21.278 |
18.802 |
3.003 |
21.805 |
Subsidies |
0 |
0 |
10 |
10 |
|
Beleid GBA en reisdocumenten |
0 |
0 |
10 |
10 |
|
Opdrachten |
8.178 |
6.868 |
– 376 |
6.492 |
|
Beleid GBA en reisdocumenten |
6.873 |
2.602 |
– 2.460 |
142 |
|
Modernisering GBA |
1.305 |
4.266 |
2.084 |
6.350 |
|
Bijdragen aan baten-lastenagentschappen |
13.100 |
11.934 |
3.369 |
15.303 |
|
Baten-lastenagentschap BPR |
13.100 |
11.934 |
3.369 |
15.303 |
|
Ontvangsten: |
3.350 |
5.088 |
3.776 |
8.864 |
6.2 Informatiebeleid en ontwikkeling e-overheidsvoorzieningen
Opdrachten
(door)ontwikkeling e-overheidsvoorzieningen
Dit betreft een bijdrage van het Ministerie van Volkshuisvesting, Welzijn en Sport ten behoeve van de eID voor 2014. Daarnaast is er sprake van herschikking van budgetten om zorg te dragen dat e-overheidsvoorzieningen binnen de Generieke Digitale Infrastructuur in 2014 beschikbaar blijven.
6.3 Betrouwbare levering van e-overheidsvoorzieningen
Opdrachten
Beheer e-overheidsvoorzieningen
De ontvangsten van de PRIMA-gelden (Programma Implementatie Agenda ICT-beleid) worden ingezet voor de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI). Aanvullend is er sprake van herschikking van budgetten om zorg te dragen dat e-overheidsvoorzieningen binnen de Generieke Digitale Infrastructuur in 2014 beschikbaar blijven.
6.5 Reisdocumenten en basisadministratie personen
Opdrachten
Beleid GBA en reisdocumenten
In 2013 is het projectbudget voor Operatie Basisregistratie Personen (BRP) (voorheen modernisering GBA) opgehoogd (dit betreft meerjarige projectkosten, Kamerstukken II, 27 859, nr. 68). Het benodigde budget voor 2014 stond nog niet volledig onder de juiste regeling in de begroting.
Modernisering GBA
Zie toelichting bij de regeling Beleid GBA en reisdocumenten.
Bijdragen aan baten-lastenagentschappen
Baten-lastenagentschap BPR
Deze meerontvangsten (zie ook «ontvangsten») worden ingezet voor onder andere overlopende kosten reisdocumenten uit 2013.
Daarnaast ontvangt het agentschap BPR een bijdrage voor het treffen van voorbereidingen voor het in beheer nemen van operatie BRP. Verder ontvangt agentschap BPR aanvullende middelen voor het berichtenverkeer, welke hoger is dan verwacht.
Ontvangsten
Betreft een bijdrage van de PRIMA-gelden (Programma Implementatie Agenda ICT-beleid) voor RNI (Registratie Niet-Ingezetenen). Daarnaast zijn er meerontvangsten door extra spoedleges. Deze meerontvangsten worden ingezet voor onder andere overlopende kosten reisdocumenten uit 2013.
Beleidsartikel 7 Arbeidszaken overheid
Stand vastgestelde begroting 2014 |
Stand 1e supple- toire begroting |
Mutaties 2e supple- toire begroting |
Stand 2e supple- toire begroting |
||
---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen: |
37.897 |
37.136 |
– 412 |
36.724 |
|
Uitgaven: |
37.897 |
37.136 |
– 412 |
36.724 |
|
Waarvan juridisch verplicht |
93% |
||||
7.1 |
Overheid als werkgever |
12.471 |
12.198 |
88 |
12.286 |
Subsidies |
5.674 |
5.954 |
– 310 |
5.644 |
|
Diverse subsidies |
2.959 |
3.044 |
– 60 |
2.984 |
|
Programma Veilige Publieke Taak |
1.065 |
1.065 |
– 250 |
815 |
|
Subsidies Overlegstelsel |
1.650 |
1.660 |
0 |
1.660 |
|
Subsidies internationaal |
0 |
185 |
0 |
185 |
|
Opdrachten |
6.797 |
6.244 |
398 |
6.642 |
|
Arbeidsmarktbeleid |
4.543 |
4.458 |
723 |
5.181 |
|
Programma Veilige Publieke Taak |
400 |
400 |
– 175 |
225 |
|
Zorg voor politieke ambtsdragers |
1.854 |
1.386 |
– 150 |
1.236 |
|
7.2 |
Pensioenen, uitkeringen en benoemingsregelingen |
25.426 |
24.938 |
– 500 |
24.438 |
Inkomensoverdracht |
9.044 |
9.044 |
– 500 |
8.544 |
|
Pensioenen en uitkeringen Politieke ambtsdragers |
9.044 |
9.044 |
– 500 |
8.544 |
|
Bijdragen aan ZBO's / RWT's |
16.382 |
15.894 |
0 |
15.894 |
|
Regelingen voor Nederlandse ambtenaren uit de voormalige overzeese gebiedsdelen (SAIP) |
16.382 |
15.894 |
0 |
15.894 |
|
Ontvangsten: |
820 |
1.420 |
1.345 |
2.765 |
Ontvangsten
De niet bestede middelen voor de internetspiegel uit 2013 worden ingezet voor het continueren van de afspraken in het lopende jaar.
Beleidsartikel 11 Centraal apparaat
Stand vastgestelde begroting 2014 |
Stand 1e supple- toire begroting |
Mutaties 2e supple- toire begroting |
Stand 2e supple- toire begroting |
||
---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen: |
193.481 |
272.400 |
156.435 |
428.835 |
|
Uitgaven: |
192.827 |
271.746 |
156.435 |
428.181 |
|
Waarvan juridisch verplicht |
50% |
||||
11.1 |
Apparaat (excl. AIVD) |
192.827 |
271.746 |
156.435 |
428.181 |
Personele uitgaven |
134.799 |
157.901 |
– 6.025 |
151.876 |
|
Eigen personeel |
124.720 |
146.348 |
– 4.717 |
141.631 |
|
Externe inhuur |
6.545 |
7.404 |
– 1.893 |
5.511 |
|
Overig personeel |
3.534 |
4.149 |
585 |
4.734 |
|
Materiële uitgaven |
58.028 |
113.845 |
162.460 |
276.305 |
|
Bijdrage SSO`s |
40.993 |
79.024 |
159.955 |
238.979 |
|
ICT |
0 |
2.900 |
0 |
2.900 |
|
Overig materieel |
17.035 |
31.921 |
2.505 |
34.426 |
|
Ontvangsten: |
3.875 |
74.452 |
17.071 |
91.523 |
11.1 Apparaat
Personele uitgaven
Eigen personeel
Het kabinet heeft besloten tot een nieuwe vormgeving van het Rijkshuisvestingsstelsel per 1 januari 2016 (Kamerstukken II, 2011–2012, 31 490 nr. 75). Dit leidt er toe dat uiterlijk 31 januari 2015 de egalisatievordering afgebouwd dient te worden tot nul. De egalisatievordering bestaat uit nog te betalen huur door de departementen, oftewel een vordering van het Rijksvastgoedbedrijf i.o. (voorheen de Rijksgebouwendienst) op de departementen. De departementen lossen ieder de «eigen» egalisatieschuld voor kantoren af. De gebruikersvergoeding die vanaf 2016 zal worden gehanteerd is na aflossing dan geschoond van de egalisatievordering.
Departementen hebben middelen overgeboekt naar de begroting van BZK, ten behoeve van het inlossen van de egalisatievordering op de kantoren bij het Rijksvastgoedbedrijf.
Daarnaast zijn er middelen vanuit centraal apparaat gerealloceerd om het verwachte negatieve resultaat over 2014 bij de baten-lastenagentschap UBR te compenseren.
Externe inhuur
Dit betreft een herschikking van budgetten ten behoeve van hogere lasten van de Dienst van de Huurcommissie.
Materiële uitgaven
Bijdrage SSO’s
Voor de betaling namens alle departementen van de egalisatievordering aan het Rijksvastgoedbedrijf worden de ontvangen bijdragen gerealloceerd naar het centraal apparaatsartikel.
Overig materieel
Voor de uitvoering van werkzaamheden voor het Ministerie van Onderwijs Cultuur & Wetenschappen (OCW) ten behoeve van het ROC Leiden zijn middelen overgeboekt naar het centraal apparaatsartikel van BZK.
Ontvangsten
De ontvangsten vallen dit jaar 2014 hoger uit doordat in de ramingen nog geen rekening is gehouden met de ontvangsten voor de huisvesting van de RGD.
De financiële verrekeningen van de dienstverleningsovereenkomsten tussen de diverse baten en lastenagentschappen van het departement en de middelen die Doc-direkt ontvangt ter dekking van de kosten, leiden tot een verhoging van de ontvangsten.
Beleidsartikel 12 Algemeen
Stand vastgestelde begroting 2014 |
Stand 1e supple- toire begroting |
Mutaties 2e supple- toire begroting |
Stand 2e supple- toire begroting |
||
---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen: |
1.450 |
108.513 |
– 107.412 |
1.101 |
|
Uitgaven: |
2.164 |
109.227 |
– 107.412 |
1.815 |
|
Waarvan juridisch verplicht |
57% |
||||
12.1 |
Algemeen |
1.464 |
108.527 |
– 107.412 |
1.115 |
Subsidies |
177 |
427 |
0 |
427 |
|
Diverse subsidies |
0 |
250 |
0 |
250 |
|
Koninklijk Paleis Amsterdam |
177 |
177 |
0 |
177 |
|
Opdrachten |
1.287 |
1.047 |
– 359 |
688 |
|
Internationale Samenwerking |
470 |
374 |
0 |
374 |
|
Opdrachten |
817 |
673 |
– 359 |
314 |
|
Bijdragen aan baten-lastenagentschappen |
0 |
107.053 |
– 107.053 |
0 |
|
Apparaatsgeld bestemd voor Egalisatievordering Rijk IenM |
0 |
25.003 |
– 25.003 |
0 |
|
Apparaatsgeld bestemd voor Egalisatievordering Rijk FIN |
0 |
41.441 |
– 41.441 |
0 |
|
Apparaatsgeld bestemd voor Egalisatievordering Rijk SZW |
0 |
498 |
– 498 |
0 |
|
Apparaatsgeld bestemd voor Egalisatievordering Rijk VWS |
0 |
426 |
– 426 |
0 |
|
Apparaatsgeld bestemd voor Egalisatievordering Rijk VenJ |
0 |
39.685 |
– 39.685 |
0 |
|
12.2 |
Verzameluitkeringen |
700 |
700 |
0 |
700 |
Bijdragen aan medeoverheden |
0 |
0 |
700 |
700 |
|
IPSV en impulsbudget |
0 |
0 |
700 |
700 |
|
Bijdragen aan (inter)nationale organisaties |
700 |
700 |
– 700 |
0 |
|
IPSV en impulsbudget |
700 |
700 |
– 700 |
0 |
12.1 Algemeen
Bijdrage aan baten-lastenagentschappen
Voor de betaling namens alle departementen van de egalisatievordering aan de RGD worden de eerdere ontvangen bijdragen gerealloceerd naar het centraal apparaatsartikel.
Beleidsartikel 13 Nominaal en onvoorzien
Stand vastgestelde begroting 2014 |
Stand 1e supple- toire begroting |
Mutaties 2e supple- toire begroting |
Stand 2e supple- toire begroting |
||
---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen: |
1.229 |
12.186 |
– 12.186 |
0 |
|
Uitgaven: |
1.229 |
12.186 |
– 12.186 |
0 |
|
13.1 |
Loonbijstelling |
0 |
645 |
– 645 |
0 |
13.2 |
Prijsbijstelling |
0 |
1.003 |
– 1.003 |
0 |
13.3 |
Onvoorzien |
1.229 |
10.538 |
– 10.538 |
0 |
13.2 Prijsbijstelling
De ontvangen Prijsbijstelling 2014 wordt ingezet om e-overheidsvoorzieningen van de Generieke Digitale+ Infrastructuur dit jaar beschikbaar te houden.
13.3 Onvoorzien
Het budget op onvoorzien wordt gerealloceerd voor de egalisatieschuld BZK.
Beleidsartikel 14 VUT-fonds
Budgettaire gevolgen van beleid (bedragen x € 1.000)
Stand vastgestelde begroting 2014 |
Stand 1e supple- toire begroting |
Mutaties 2e supple- toire begroting |
Stand 2e supple- toire begroting |
||
---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen: |
70.000 |
0 |
0 |
0 |
|
Uitgaven: |
70.000 |
0 |
0 |
0 |
|
14.1 |
VUT-fonds |
70.000 |
0 |
0 |
0 |
Ontvangsten: |
337.900 |
275.500 |
– 30.900 |
244.600 |
Ontvangsten
Voor 2014 gaat het VUT-fonds een lager beroep doen op de VUT-lening dan was geraamd. Hierdoor gaan ook de ontvangsten omlaag. Het verwachte verloop van de totale omvang van de leningen is op basis van de meest recente liquiditeitsprognose bijgesteld en licht gewijzigd ten opzichte van de actualisering in het voorjaar 2014.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-34085-VII-2.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.