Kamerstuk
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2010-2011 | 32609-XVIII nr. 2 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2010-2011 | 32609-XVIII nr. 2 |
INHOUDSOPGAVE
Pag | |
A. Artikelsgewijze toelichting bij het wetsvoorstel | 1 |
B. Begrotingstoelichting | 4 |
1. Leeswijzer | 4 |
2. De beleidsartikelen | 4 |
Artikel 1. Stimuleren krachtige steden, vitale wijken en voldoende woningbouw | 4 |
Artikel 2. Stimuleren van een duurzame kwaliteit van woningen, gebouwen en bouwwerken | 5 |
Artikel 3. Garanderen van keuzemogelijkheden en betaalbaarheid op de woningmarkt | 6 |
Artikel 4. Integratie niet-westerse migranten | 8 |
Artikel 5. Kennis en ordening wonen, wijken en integratie | 8 |
Artikel 6. Rijkshuisvesting | 9 |
2.3. De niet-beleidsartikelen | 11 |
Artikel 95. Algemeen | 11 |
Artikel 96. Onverdeeld | 11 |
Wetsartikel 1
De begrotingsstaten, die onderdeel zijn van de Rijksbegroting, worden op grond van artikel 1, derde lid, van de Comptabiliteitswet 2001 elk afzonderlijk bij de wet vastgesteld en derhalve ook gewijzigd. Het onderhavige wetsvoorstel strekt ertoe om voor het jaar 2011 wijzigingen aan te brengen in de begrotingsstaat van Wonen, Wijken en Integratie en in de begrotingsstaat inzake de baten-lastendiensten van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties voor zover deze diensten samenhangen met het beleidsterrein van Wonen, Wijken en integratie als gevolg van de in het kader van het Regeerakkoord doorgevoerde departementale herindelingen.
De begrotingsartikelen van Wonen, Wijken en Integratie, inclusief de daarbij behorende budgetten, worden toegevoegd aan andere begrotingen binnen de Rijksbegroting. In onderdeel B van deze memorie van toelichting (de zgn. begrotingstoelichting) wordt een en ander nader toegelicht.
Wetsartikel 4
Lid 1
Het kabinet heeft bij zijn aantreden op 14 oktober 2010 besloten om geen Minister voor Wonen, Wijken en Integratie te laten benoemen. De taken van Wonen, Wijken en Integratie zijn toegedeeld aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Door het niet benoemen van een Minister voor Wonen, Wijken en Integratie is zonder nadere wettelijke voorziening onduidelijk welke minister verantwoordelijk is voor het beheer van de begroting van Wonen, Wijken en Integratie, omdat voor dat beheer op grond van artikel 19a van de Comptabiliteitswet 2001 de Minister voor Wonen, Wijken en Integratie verantwoordelijk is. Die onduidelijkheid wordt voor het jaar 2011 in het onderhavige artikellid weggenomen.
Feitelijk is het voeren van het beheer over deze begroting voor 2011 beperkt, omdat deze begroting door middel van de onderhavige incidentele suppletoire begroting tot een zogenoemde nul-begroting wordt teruggebracht. Het beheer beperkt zich dus tot het zorgdragen voor een juiste overdracht van de budgetten naar de begroting van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Lid 2
Door middel van de onderhavige incidentele suppletoire begroting wordt de begroting 2011 van Wonen, Wijken en Integratie tot een zogenoemde nul-begroting teruggebracht. Dat is indirect het gevolg van het besluit van het kabinet om geen programmaministers met een eigen programmabegroting te benoemen. Het opmaken van een jaarverslag met betrekking tot een nul-begroting is niet zinvol, omdat er geen sprake kan zijn van het voeren van financieel beheer; er kunnen immers met betrekking tot zo’n begroting in 2011 geen verplichtingen worden aangegaan, geen uitgaven worden verricht en geen ontvangsten worden gerealiseerd. Ook het opstellen van een saldibalans op enig moment in 2011 is in zo’n situatie niet zinvol. De saldibalans per 31 december 2010 wordt daarmee de eind(saldi)balans van Wonen, Wijken en Integratie. Over het jaar 2011 vindt er dus geen verantwoording plaats aan de hand van financiële jaarstukken van Wonen, Wijken en Integratie. Om die reden wordt in dit wetsartikel bepaald dat, in afwijking van hetgeen de Comptabiliteitswet 2001 voor going-concern-situaties voorschrijft, voor het jaar 2011 geen jaarverslag en saldibalans worden opgemaakt.
Naast de (begrotings)overdracht van de budgetten die bij de wet tot vaststelling van de begrotingsstaat van Wonen, Wijken en Integratie voor het jaar 2011 door de Staten-Generaal zijn gevoteerd, welke overdracht bij de onderhavige incidentele suppletoire begroting plaatsvindt, zullen administratief de posten op de saldibalans per 31 december 2010 (moeten) worden overgedragen naar de financiële administratie van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Met het oog op een juiste overdracht en de controle daarop is het noodzakelijk dat uit de administratie van Wonen, Wijken en Integratie inzichtelijk kan worden afgeleid welke posten en welke bijbehorende bedragen aan de administratie van BZK zijn overgedragen. De Rijksauditdienst (RAD) en de Algemene Rekenkamer kunnen in het kader van het onderzoek 2011 van het financieel beheer en van het jaarverslag van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties vaststellen of de overdracht van die saldibalansposten op een juiste wijze is uitgevoerd.
De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties,
J. P. H. Donner
In deze incidentele suppletoire begroting worden in aanvulling op de nota van wijziging (Kamerstukken II, 2010–2011, 32 500 VXIII, nr xxx) de begrotingsaanpassingen voor 2011 voorvloeiend uit het Regeerakkoord met betrekking tot de beleidsherverkavelingen doorgevoerd.
Conform het Koninklijk Besluit van 14 oktober 2010 wordt de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) belast met de behartiging van de aangelegenheden op het terrein van Wonen, Wijken en Integratie (WWI). Als gevolg hiervan worden de budgetten op de begroting van WWI overgeboekt naar de begroting van het Ministerie van BZK.
Dit betreft de beleidsartikelen 1 tot en met 6 en de niet beleidsartikelen 95 en 96.
In de artikelsgewijze toelichting worden in de tabel «Budgettaire gevolgen van beleid en traceerbaarheid herverkaveld beleid» voor het begrotingsjaar 2011 en de meerjarenramingen 2012–2015 de overboekingen per begrotingsartikel zichtbaar gemaakt en waar nodig toegelicht. Voor de uitgaven worden de overboekingen per operationele doelstelling gespecificeerd.
In samenhang met de beleidsherverkaveling wordt in deze incidentele suppletoire begroting ook de begrotingsstaat van de baten-lasten diensten Rijksgebouwendienst en Huurcommissie gewijzigd. Daarbij worden de onderhavige ramingen van baten en lasten, en van kapitaaluitgaven en -ontvangsten echter niet gewijzigd. Derhalve wordt dit niet nader toegelicht in de artikelsgewijze toelichting.
Artikel 1. Stimuleren krachtige steden, vitale wijken en voldoende woningbouw
Mutaties ISB | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
van WWI: | Oorspronkelijk vastgestelde begroting | Mutatie ISB 2011 | Stand ISB 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | naar BZK artikel | ||||
Verplichtingen: | 4 289 | – 4 289 | 0 | – 3 438 | – 13 438 | – 13 438 | – 13 438 | 44 | ||||
Uitgaven: | 4 539 | – 4 539 | 0 | – 3 738 | – 13 888 | – 13 438 | – 13 438 | 44 | ||||
Programma: | 4 539 | – 4 539 | 0 | – 3 738 | – 13 888 | – 13 438 | – 13 438 | 44 | ||||
Stimuleren krachtige steden | 1 951 | – 1 951 | 0 | – 1 919 | – 1 919 | – 1 469 | – 1 469 | 44.1 | ||||
BDU-Fysiek Investeringen Stedelijke Vernieuwing | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||
Leefbaarheid-/(preventieve) veiligheidsmiddelen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||
Faciliteren grotestedenbeleid | 1 469 | – 1 469 | 0 | – 1 437 | – 1 437 | – 987 | – 987 | 44.1 | ||||
Onderzoek en kennisoverdracht | 482 | – 482 | 0 | – 482 | – 482 | – 482 | – 482 | 44.1 | ||||
Vitale wijken tot stand brengen | 1 740 | – 1 740 | 0 | – 971 | – 11 121 | – 11 121 | – 11 121 | 44.2 | ||||
Bewonersinitiatieven | 512 | – 512 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 44.2 | ||||
Stimuleren wijkaanpak/Wijkverpleegkundigen | 0 | 0 | 0 | 0 | – 10 000 | – 10 000 | – 10 000 | 44.2 | ||||
Maatschappelijke sectoren en ICT (FES) | 307 | – 307 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 44.2 | ||||
Onderzoek en kennisoverdracht | 921 | – 921 | 0 | – 971 | – 1 121 | – 1 121 | – 1 121 | 44.2 | ||||
Voldoende woningproductie | 848 | – 848 | 0 | – 848 | – 848 | – 848 | – 848 | 44.3 | ||||
Budget BLS | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 44.3 | ||||
Bijdragen stimulering woningproductie | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 44.3 | ||||
Onderzoek en kennisoverdracht | 848 | – 848 | 0 | – 848 | – 848 | – 848 | – 848 | 44.3 | ||||
Overige programmabudgetten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||
Ontvangsten: | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 44 |
ISB = Incidentele suppletoire begroting
Toelichting
De budgetten van artikel 1 worden integraal overgeboekt naar het nieuwe artikel 44 van de begroting van BZK.
Artikel 2. Stimuleren van een duurzame kwaliteit van woningen, gebouwen en bouwwerken
Mutaties ISB | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
van WWI: | Oorspronkelijk vastgestelde begroting | Mutatie ISB 2011 | Stand ISB 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | naar BZK artikel | ||
Verplichtingen: | 57 988 | – 57 988 | 0 | – 40 896 | – 28 574 | – 26 044 | – 23 809 | 45 | ||
Uitgaven: | 84 850 | – 84 850 | 0 | – 40 278 | – 28 574 | – 26 044 | – 23 809 | 45 | ||
Programma: | 84 850 | – 84 850 | 0 | – 40 278 | – 28 574 | – 26 044 | – 23 809 | 45 | ||
Borgen en bevorderen bouw- en gebruikstechnische kwaliteit | 1 298 | – 1 298 | 0 | – 1 405 | – 1 527 | – 1 527 | – 1 527 | 45.2 | ||
Onderzoek en kennisoverdracht | 1 298 | – 1 298 | 0 | – 1 405 | – 1 527 | – 1 527 | – 1 527 | 45.2 | ||
Realisatie CO2 reductiedoelstellingen in de gebouwde omgeving | 83 332 | – 83 332 | 0 | – 38 649 | – 26 819 | – 24 289 | – 22 054 | 45.1 | ||
Programma energiebudgetten | 8 895 | – 8 895 | 0 | – 9 218 | – 9 994 | – 9 994 | – 9 994 | 45.1 | ||
Subsidies energiebesparing gebouwde omgeving | 54 321 | – 54 321 | 0 | – 10 214 | – 10 287 | – 10 757 | – 9 522 | 45.1 | ||
Subsidies innovatie energiebesparing gebouwde omgeving (o.a. FES) | 18 386 | – 18 386 | 0 | – 17 000 | – 4 000 | – 1 000 | 45.1 | |||
Kosten uitvoeringsorganisaties | 1 069 | – 1 069 | 0 | – 1 556 | – 1 877 | – 1 877 | – 1 877 | 45.1 | ||
Onderzoek en kennisoverdracht | 661 | – 661 | 0 | – 661 | – 661 | – 661 | – 661 | 45.1 | ||
Overige programmabudgetten | 220 | – 220 | 0 | – 224 | – 228 | – 228 | – 228 | 45.3 | ||
Nader aan te wijzen | 220 | – 220 | 0 | – 224 | – 228 | – 228 | – 228 | 45.3 | ||
Ontvangsten: | 91 | – 91 | 0 | – 91 | – 91 | – 91 | – 91 | 45 |
ISB = Incidentele suppletoire begroting
Toelichting
De budgetten van artikel 2 worden integraal overgeboekt naar het nieuwe artikel 45 van de begroting van BZK.
Artikel 3. Garanderen van keuzemogelijkheden en betaalbaarheid op de woningmarkt
Mutaties ISB | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
van WWI: | Oorspronkelijk vastgestelde begroting | Mutatie ISB 2011 | Stand ISB 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | naar BZK artikel | ||
Verplichtingen: | 2 612 253 | – 2 612 253 | 0 | – 2 695 230 | – 2 724 561 | – 2 760 747 | – 2 766 231 | 46 | ||
Uitgaven: | 2 629 450 | – 2 629 450 | 0 | – 2 629 413 | – 2 648 896 | – 2 686 852 | – 2 718 920 | 46 | ||
Programma: | 2 629 450 | – 2 629 450 | 0 | – 2 629 413 | – 2 648 896 | – 2 686 852 | – 2 718 920 | 46 | ||
Regelgeving ter bevordering van een evenwichtige verdeling van de woningvoorraad | 250 | – 250 | 0 | – 250 | – 250 | – 240 | – 240 | 46.1 | ||
Onderzoek en kennisoverdracht | 250 | – 250 | 0 | – 250 | – 250 | – 240 | – 240 | 46.1 | ||
Garanderen van de betaalbaarheid van voldoende huurwoningen | 242 | – 242 | 0 | – 242 | – 242 | – 300 | – 300 | 46.2 | ||
Onderzoek en kennisoverdracht | 242 | – 242 | 0 | – 242 | – 242 | – 300 | – 300 | 46.2 | ||
Garanderen van de betaalbaarheid van het wonen voor lage inkomensgroepen (vraaggericht) | 2 608 132 | – 2 608 132 | 0 | – 2 614 332 | – 2 636 943 | – 2 674 889 | – 2 706 957 | 46.3 | ||
Huursubsidie en huurtoeslag | 2 573 836 | – 2 573 836 | 0 | – 2 579 218 | – 2 604 676 | – 2 647 862 | – 2 682 362 | 46.3 | ||
Bevorderen eigenwoningbezit | 32 924 | – 32 924 | 0 | – 33 082 | – 30 226 | – 24 996 | – 22 564 | 46.3 | ||
Kosten uitvoeringsorganisaties | 1 322 | – 1 322 | 0 | – 1 982 | – 1 991 | – 1 991 | – 1 991 | 46.3 | ||
Onderzoek en kennisoverdracht | 50 | – 50 | 0 | – 50 | – 50 | – 40 | – 40 | 46.3 | ||
Garanderen van een laagdrempelige geschillenbeslechting | 20 136 | – 20 136 | 0 | – 14 164 | – 11 036 | – 11 036 | – 11 036 | 46.4 | ||
Bekostiging Huurcommissie | 20 136 | – 20 136 | 0 | – 14 164 | – 11 036 | – 11 036 | – 11 036 | 46.4 | ||
Verruiming van het aanbod van geschikte woningen voor bijzondere aandachtsgroepen, alsmede het bestrijden van onrechtmatige bewoning | 690 | – 690 | 0 | – 425 | – 425 | – 387 | – 387 | 46.5 | ||
Onderzoek en kennisoverdracht | 690 | – 690 | 0 | – 425 | – 425 | – 387 | – 387 | 46.5 | ||
Ontvangsten: | 377 569 | – 377 569 | 0 | – 419 640 | – 438 433 | – 1 184 718 | – 1 185 218 | 46 |
ISB = Incidentele suppletoire begroting
Toelichting
De budgetten van artikel 3 worden integraal overgeboekt naar het nieuwe artikel 46 van de begroting van BZK.
Artikel 4. Integratie niet-westerse migranten
Mutaties ISB | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
van WWI: | Oorspronkelijk vastgestelde begroting | Mutatie ISB 2011 | Stand ISB 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | naar BZK artikel | ||
Verplichtingen: | 345 548 | – 345 548 | 0 | – 282 365 | – 182 600 | – 96 098 | – 90 857 | 47 | ||
Uitgaven: | 351 548 | – 351 548 | 0 | – 288 365 | – 188 600 | – 96 098 | – 90 857 | 47 | ||
Programma: | 351 548 | – 351 548 | 0 | – 288 365 | – 188 600 | – 96 098 | – 90 857 | 47 | ||
Bewerkstellingen dat oud- en nieuwkomers hun inburgeringsexamen halen | 288 559 | – 288 559 | 0 | – 235 119 | – 136 279 | – 39 292 | – 44 552 | 47.1 | ||
Facilitering inburgering | 288 559 | – 288 559 | 0 | – 235 119 | – 136 279 | – 39 292 | – 44 552 | 47.1 | ||
Het versterken van de maatschappelijke emancipatie en het vergroten van de sociale integratie van niet-westerse migranten | 62 989 | – 62 989 | 0 | – 53 246 | – 52 321 | – 56 806 | – 46 305 | 47.2 | ||
Facilitering remigratie | 37 503 | – 37 503 | 0 | – 37 503 | – 37 504 | – 37 504 | – 37 003 | 47.2 | ||
Overige instrumenten | 25 486 | – 25 486 | 0 | – 15 743 | – 14 817 | – 19 302 | – 9 302 | 47.2 | ||
Ontvangsten: | 58 937 | – 58 937 | 0 | – 32 425 | – 4 425 | – 4 425 | – 4 425 | 47 |
ISB = Incidentele suppletoire begroting
Toelichting
De budgetten van artikel 4 worden integraal overgeboekt naar het nieuwe artikel 47 van de begroting van BZK.
Artikel 5. Kennis en ordening wonen, wijken en integratie
Mutaties ISB | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
van WWI: | Oorspronkelijk vastgestelde begroting | Mutatie ISB 2011 | Stand ISB 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | naar BZK artikel | ||
Verplichtingen: | 15 911 | – 15 911 | 0 | – 8 372 | – 6 774 | – 9 559 | – 8 788 | 48 | ||
Uitgaven: | 12 212 | – 12 212 | 0 | – 9 554 | – 6 725 | – 8 788 | – 8 788 | 48 | ||
Programma: | 12 212 | – 12 212 | 0 | – 9 554 | – 6 725 | – 8 788 | – 8 788 | 48 | ||
Tijdig inspelen op maatschappelijke veranderingen | 3 253 | – 3 253 | 0 | – 2 173 | – 286 | – 405 | – 405 | 48.1 | ||
Onderzoek, experimenten en kennisoverdracht | 361 | – 361 | 0 | – 766 | – 286 | – 405 | – 405 | 48.1 | ||
FES NICIS | 2 892 | – 2 892 | 0 | – 1 407 | 0 | 0 | 0 | 48.1 | ||
Ontsluiten van kennis en onderzoekscoördinatie | 7 293 | – 7 293 | 0 | – 5 715 | – 4 773 | – 6 717 | – 6 717 | 48.2 | ||
Onderzoek, experimenten en kennisoverdracht | 7 293 | – 7 293 | 0 | – 5 715 | – 4 773 | – 6 717 | – 6 717 | 48.2 | ||
Bevorderen maximale maatschappelijke prestaties van woningcorporaties | 255 | – 255 | 0 | – 255 | – 255 | – 255 | – 255 | 48.3 | ||
Onderzoek, experimenten en kennisoverdracht | 255 | – 255 | 0 | – 255 | – 255 | – 255 | – 255 | 48.3 | ||
Versterken van de positie van de woonconsument | 1 411 | – 1 411 | 0 | – 1 411 | – 1 411 | – 1 411 | – 1 411 | 48.4 | ||
Subsidies woonconsumentenorganisaties | 1 361 | – 1 361 | 0 | – 1 361 | – 1 361 | – 1 361 | – 1 361 | 48.4 | ||
Onderzoek, experimenten en kennisoverdracht | 50 | – 50 | 0 | – 50 | – 50 | – 50 | – 50 | 48.4 | ||
Ontvangsten: | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 48 |
ISB = Incidentele suppletoire begroting
Toelichting
De budgetten van artikel 5 worden integraal overgeboekt naar het nieuwe artikel 48 van de begroting van BZK.
Artikel 6. Rijkshuisvesting
Mutaties ISB | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
van WWI: | Oorspronkelijk vastgestelde begroting | Mutatie ISB 2011 | Stand ISB 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | naar BZK artikel | ||
Verplichtingen: | 44 625 | – 44 625 | 0 | – 43 864 | – 45 203 | – 44 922 | – 45 029 | 49 | ||
Uitgaven: | 44 625 | – 44 625 | 0 | – 43 864 | – 45 203 | – 44 922 | – 45 029 | 49 | ||
Programma: | 44 625 | – 44 625 | 0 | – 43 864 | – 45 203 | – 44 922 | – 45 029 | 49 | ||
Vanuit de uitvoeringspraktijk van de rijkshuisvesting bijdragen aan rijksdoelen | 6 964 | – 6 964 | 0 | – 8 221 | – 9 321 | – 8 740 | – 8 547 | 49.1 | ||
Beleidsondersteuning (mede) van toepassing op de rijkshuisvesting en de doelmatige werking van het rijkshuisvestingsstelsel | 2 910 | – 2 910 | 0 | – 2 919 | – 2 920 | – 2 925 | – 2 925 | 49.1 | ||
Onderzoek Rgd | 598 | – 598 | 0 | – 598 | – 598 | – 598 | – 598 | 49.1 | ||
Coördinatie rijksopdrachtgeverschap in de bouw | 1 209 | – 1 209 | 0 | – 1 209 | – 1 209 | – 1 209 | – 1 209 | 49.1 | ||
Energiebesparing rijkshuisvesting | 2 247 | – 2 247 | 0 | – 3 495 | – 4 594 | – 4 008 | – 3 815 | 49.1 | ||
Monumenten beheren | 10 088 | – 10 088 | 0 | – 10 130 | – 10 130 | – 10 130 | – 10 130 | 49.2 | ||
Beheer monumenten in rijksbezit | 10 088 | – 10 088 | 0 | – 10 130 | – 10 130 | – 10 130 | – 10 130 | 49.2 | ||
Huisvesten van het Koninklijk Huis, de Hoge Colleges van Staat en het ministerie van Algemene Zaken: | 27 573 | – 27 573 | 0 | – 25 513 | – 25 752 | – 26 052 | – 26 352 | 49.3 | ||
Huisvestingskosten Hoge Colleges van Staat/Algemene Zaken | 18 195 | – 18 195 | 0 | – 16 135 | –16 374 | – 16 674 | – 16 974 | 49.3 | ||
Huisvestingskosten Paleizen | 9 378 | – 9 378 | 0 | – 9 378 | – 9 378 | – 9 378 | – 9 378 | 49.3 | ||
Ontvangsten: | 357 | – 357 | 0 | – 357 | – 357 | – 357 | – 357 | 49 |
ISB = Incidentele suppletoire begroting
Toelichting
De budgetten van artikel 6 worden integraal overgeboekt naar het nieuwe artikel 49 van de begroting van BZK.
2.3. De niet-beleidsartikelen
Artikel 95. Algemeen
Mutaties ISB | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
van WWI: | Oorspronkelijk vastgestelde begroting | Mutatie ISB 2011 | Stand ISB 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | naar BZK artikel | ||
Verplichtingen: | 772 | – 772 | 0 | – 792 | – 792 | – 792 | – 792 | 39 | ||
Uitgaven: | 22 336 | – 22 336 | 0 | – 18 985 | – 9 327 | – 7 873 | – 9 587 | 39 | ||
Programma: | 9 481 | – 9 481 | 0 | – 6 381 | – 6 381 | – 7 173 | – 7 230 | 39.8 | ||
Betaalbare woonkeuze koop- en huursector | 7 712 | – 7 712 | 0 | – 5 812 | – 6 212 | – 6 212 | – 6 212 | 39.8 | ||
Budget BWS 1992–1994 | 1 769 | – 1 769 | 0 | – 569 | – 169 | – 169 | – 169 | 39.8 | ||
Huisvesting gehandicapten en woonzorg | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | – 57 | 39.8 | ||
Werkgelegenheidsimpuls ’94 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | – 792 | – 792 | 39.8 | ||
Verzameluitkering | 12 855 | – 12 855 | 0 | – 12 604 | – 2 946 | – 700 | – 2 357 | 39.10 | ||
Verzameluitkering | 12 855 | – 12 855 | 0 | – 12 604 | – 2 946 | – 700 | – 2 357 | 39.10 | ||
Ontvangsten: | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 39 |
ISB = Incidentele suppletoire begroting
Toelichting
De budgetten van artikel 95 worden integraal overgeboekt naar artikel 39 «Algemeen» van de begroting van BZK.
Artikel 96. Onverdeeld
Mutaties ISB | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
van WWI: | Oorspronkelijk vastgestelde begroting | Mutatie ISB 2011 | Stand ISB 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | naar BZK artikel | ||
Verplichtingen: | – 434 | 434 | 0 | – 3 605 | 8 780 | 8 829 | 659 | |||
Uitgaven: | 4 166 | – 4 166 | 0 | – 205 | 180 | 229 | 659 | |||
Programma: | 4 166 | – 4 166 | 0 | – 205 | 180 | 229 | 659 | |||
Prijsbijstelling | 7 034 | – 7 034 | 0 | – 5 464 | – 5 076 | – 5 052 | – 5 080 | |||
Prijsbijstelling | 7 034 | – 7 034 | 0 | – 5 464 | – 5 076 | – 5 052 | – 5 080 | |||
waarvan: | ||||||||||
Prijsbijstelling remigratie | 414 | – 414 | 0 | – 414 | – 414 | – 414 | – 414 | 47.2 | ||
Prijsbijstelling huisvestingskosten Paleizen, HCvS en AZ | 640 | – 640 | 0 | – 640 | – 640 | – 640 | – 640 | 49.3 | ||
Restant budget ISV | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | – 489 | 41.3 | ||
Budgetten AgentschapNL | 2 868 | – 2 868 | 0 | – 3 606 | – 2 818 | – 3 501 | – 3 537 | 41.3 | ||
Apparaat WWI | 264 | – 264 | 0 | – 804 | – 1 204 | – 497 | 0 | 39.7 | ||
Restant prijsbijstelling | 2 848 | – 2 848 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 41.2 | ||
Nog te verdelen | – 2 868 | 2 868 | 0 | 5 259 | 5 256 | 5 281 | 5 739 | 41.3 | ||
Nog te verdelen overig | – 2 868 | 2 868 | 0 | 5 259 | 5 256 | 5 281 | 5 739 | 41.3 | ||
Ontvangsten: | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
|
ISB = Incidentele suppletoire begroting
Toelichting
De op artikel 96 «Onverdeeld» van de WWI-begroting gestalde prijsbijstelling was gereserveerd en wordt bij de herverkaveling aangewend voor:
– De «verplicht» uit te keren prijsbijstelling op het gebied van remigratie en de huisvestingskosten Paleizen, Hoge Colleges van Staat en Algemene Zaken,
– De tijdelijk op het instrument «Nog te verdelen» gestalde herziening van de budgetten voor ISV en AgentschapNL
– De apparaatsbudgetten van WWI.
De daarna resterende prijsbijstelling (€ 2,8 mln in 2011) wordt overgeboekt naar artikel 41 «Nominaal en onvoorzien» op de begroting van BZK.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-32609-XVIII-2.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.