Kamerstuk
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2010-2011 | 32264 nr. 20 |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Vergaderjaar | Dossier- en ondernummer |
---|---|---|---|
Tweede Kamer der Staten-Generaal | 2010-2011 | 32264 nr. 20 |
Ontvangen 9 september 2011
De ondergetekenden stellen het volgende amendement voor:
In artikel I, onderdeel C, wordt artikel 4a als volgt gewijzigd:
1. Na het tweede lid wordt een lid 2a ingevoegd, luidende:
2a. Onder zorgvuldige en evenwichtige wervings- en reclameactiviteiten als bedoeld in het tweede lid wordt in ieder geval verstaan dat:
a. wervings- en reclameactiviteiten niet zijn gericht op individuele personen, tenzij die hiermee zelf eerder schriftelijk hebben ingestemd, en
b. bij de wervings- of reclameactiviteiten wordt gewezen op de risico’s van onmatige deelneming aan kansspelen.
2. In het derde lid wordt de zinsnede «kunnen regels worden gesteld» vervangen door «worden regels gesteld» en wordt «eerste en tweede lid» vervangen door: eerste lid, tweede lid en lid 2a.
3. Het vierde lid, aanhef, komt te luiden:
4. De regels, bedoeld in het derde lid, hebben onder meer betrekking op:.
4. In het vierde lid, onderdeel c, wordt de zinsnede «en de tijdsduur» vervangen door: , de tijdsduur en het tijdstip.
Dit amendement strekt ertoe enige verduidelijking aan te brengen in het voorgestelde artikel 4a met betrekking tot reclame afkomstig van vergunninghouders voor kansspelen. Indiener meent dat dit artikel te vrijblijvend is geformuleerd en stelt om die reden voor de kan-bepalingen uit het derde en vierde lid te schrappen. Op deze wijze wordt de regering verplicht tot het stellen van regels met betrekking tot dit onderwerp.
Het amendement ziet voorts op een nadere duiding van het begrip zorgvuldige en evenwichtige wervings- en reclameactiviteiten. Indieners zijn van mening dat persoonlijk gerichte reclame per post, per sms of e-mail afhankelijk wordt gemaakt van de voorafgaande toestemming van de adressaat. Ongeadresseerde reclame dient niet te worden opgevat als een reclameactiviteit die is gericht op individuele personen. Dergelijke reclame is gericht op een groep van personen. Derhalve is de bepaling dat wervings- en reclameactiviteiten niet mogen worden gericht op individuele personen, tenzij die hiermee zelf eerder schriftelijk hebben ingestemd, niet van toepassing voor ongeadresseerde reclame. Daarnaast zijn de indieners van mening dat het subject van de reclame moet worden gewezen op de risico’s en gevaren van kansspelen, zoals verslaving.
Bouwmeester
Van Gent
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-32264-20.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.