31 839 Jeugdzorg

Nr. 866 MOTIE VAN DE LEDEN CEDER EN PETERS

Voorgesteld 6 juli 2022

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat het onderzoek «consequenties overheveling zorg voor ernstige enkelvoudige dyslexie naar het onderwijs» redeneert vanuit het bestaande stelsel en van daaruit adviseert niet over te gaan tot een volledige overheveling van dyslexiezorg naar het onderwijs;

overwegende dat de principiële keuze om ondersteuning rond dyslexie als onderwijstaak te beschouwen is gemaakt in de aangenomen motie-Peters c.s. (35 570 XVI, nr. 60);

overwegende dat het genoemde onderzoek goede handvatten biedt om de overheveling zorgvuldig te realiseren;

verzoekt de regering de randvoorwaarden van het overhevelen van dyslexiezorg naar het onderwijs te identificeren en deze beleidsreactie voor de besluitvorming over de hervormingsagenda aan de Kamer toe te zenden,

en gaat over tot de orde van de dag.

Ceder

Peters

Naar boven