31 356
Vaststelling van een nieuwe Mediawet (Mediawet 20..)

nr. 12
AMENDEMENT VAN HET LID JASPER VAN DIJK

Ontvangen 24 juni 2008

De ondergetekende stelt het volgende amendement voor:

I

In artikel 2.94, tweede lid, onderdeel c, wordt de zinsnede «tussen 06.00 uur en 21.00 uur» vervangen door: tussen 06.00 uur en 23.00 uur.

II

In artikel 3.7, tweede lid, onderdeel c, wordt de zinsnede «tussen 06.00 uur en 21.00 uur» vervangen door: tussen 06.00 uur en 23.00 uur.

III

In artikel 3.16, vierde lid, wordt de zinsnede «tussen 06.00 uur en 21.00 uur» vervangen door: tussen 06.00 uur en 23.00 uur.

Toelichting

Het doel van dit amendement is om reclame- en telewinkelboodschappen voor alcoholhoudende dranken te verbieden tot 23:00 uur.

Uit onderzoek in opdracht van de Stichting Alcoholpreventie (STAP) blijkt dat 43% van de jongeren tussen de 12–17 na 21:00 uur in aanraking komt met reclames voor alcoholhoudende dranken. STAP beveelt daarom een reclamebeperking aan tot 23:00 uur.

Jasper van Dijk

Naar boven