nr. 3
VOORSTEL VAN WET
Wij Beatrix, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van
Oranje-Nassau, enz. enz. enz.
Allen, die deze zullen zien of horen lezen, saluut! doen te weten:
Alzo Wij in overweging genomen hebben, dat de noodzaak is gebleken van
een wijziging van de begrotingsstaat van het Infrastructuurfonds voor het
jaar 2005 en vastgesteld bij de wet van 28 april 2005, Stb. 272, laatstelijk
gewijzigd bij de wet van 2 februari 2006, Stb. ...;
Zo is het, dat Wij, met gemeen overleg der Staten-Generaal, hebben goedgevonden
en verstaan, gelijk Wij goedvinden en verstaan bij deze:
Artikel 1
De begrotingsstaat van het Infrastructuurfonds voor het jaar 2005 wordt
gewijzigd, zoals blijkt uit de desbetreffende bij deze wet behorende staat.
Artikel 2
De vaststelling van de in artikel 1 bedoelde begrotingsstaat geschiedt
in duizenden euro’s.
Artikel 3
Deze wet treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte
van het Staatsblad waarin zij wordt geplaatst en werkt terug tot en met 31 december
van het onderhavige begrotingsjaar.
Lasten en bevelen dat deze in het Staatsblad zal worden geplaatst en dat
alle ministeries, autoriteiten, colleges en ambtenaren wie zulks aangaat,
aan de nauwkeurige uitvoering de hand zullen houden.
Gegeven
De Minister van Verkeer en Waterstaat
Wijziging van de begrotingsstaat van het Infrastructuurfonds
voor het jaar 2005 (slotwet)
Suppletore begrotingsstaat (slotwet) behorende bij
de Wet van .........., Stb. ...
Begroting 2005
Infrastructuurfonds
Bedragen in € 1 000
| | | (1) | (2) | (3) | | (4) = (1) + (2) + (3) | (5) | (6) = (5) – (4) |
---|
Artikel | Omschrijving | Oorspronkelijk vastgestelde begroting | Mutaties (+ of –) 1e suppletore begroting | Mutaties (+ of –)
2e suppletore begroting | | Totaal geraamd | Realisatie | Slotwetmutaties
(+ of –) (+ = tekortschietend geraamd) |
| | | Verplich-tingen | Uitgaven | Ontvangsten | Verplich-tingen | Uitgaven | Ontvangsten | Verplich-tingen | Uitgaven | Ontvangsten | | Verplich-tingen | Uitgaven | Ontvangsten | Verplich-tingen | Uitgaven | Ontvangsten | Verplich-tingen | Uitgaven | Ontvangsten |
| TOTAAL | | | 5 774 582 | 5 644 244 | | 89 416 | 153 926 | | 388 779 | 388 779 | | 6 956 185 | 6 252 777 | 6 186 949 | | 6 075 361 | 6 306 541 | | – 177 416 | 119 592 |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
01 | | Droge Infrastructuur | | 3 613 447 | 35 451 | | | | | | | | | 3 861 197 | 42 661 | | | | | – 74 488 | 48 810 |
| 01 | Rijkswegen | 1 393 791 | 1 910 446 | 26 451 | 16 586 | 77 822 | 0 | 41 094 | – 285 627 | 0 | | 1 451 471 | 1 702 641 | 26 451 | 2 190 227 | 1 605 819 | 70 040 | 738 756 | – 96 822 | 43 589 |
| 02 | Railwegen | 2 257 621 | 1 541 059 | 9 000 | – 30 985 | 1 448 | – 704 | 1 436 849 | 273 177 | 7 914 | | 3 663 485 | 1 815 684 | 16 210 | 3 113 071 | 1 820 105 | 21 345 | – 550 414 | 4 421 | 5 135 |
| 03 | Regionale/Lokale
Infrastructuur | 74 582 | 161 942 | | 8 234 | 26 077 | | – 20 347 | 154 853 | 0 | | 62 469 | 342 872 | 0 | 12 319 | 360 785 | 86 | – 50 150 | 17 913 | 86 |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
02 | | Natte Infrastructuur | | 1 070 012 | 64 047 | | | | | | | | | 1 315 758 | 78 654 | | | | | – 107 474 | 8 005 |
| 01 | Waterkeren | 193 964 | 289 123 | 1 865 | 13 422 | 6 853 | 8 112 | 73 167 | 23 058 | | | 280 553 | 319 034 | 9 977 | 284 061 | 276 751 | 15 997 | 3 508 | – 42 283 | 6 020 |
| 02 | Waterbeheren
en vaarwegen | 570 944 | 780 889 | 62 182 | 47 265 | 1 066 | 3 610 | 306 180 | 214 769 | 2 885 | | 924 389 | 996 724 | 68 677 | 865 355 | 931 533 | 70 662 | – 59 034 | – 65 191 | 1 985 |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
03 | | Mega projecten | | 991 918 | 54 449 | | | | | | | | | 949 117 | 38 751 | | | | | – 71 902 | 10 301 |
| 01 | Westerscheldetunnel | | | | 7 300 | 7 785 | | | | | | 7 300 | 7 785 | | 228 | 238 | 2 | – 7 072 | – 7 547 | 2 |
| 02 | Betuweroute | 10 401 | 430 536 | 33 000 | | 17 458 | 4 085 | 63 764 | – 56 976 | – 10 000 | | 74 165 | 391 018 | 27 085 | 14 | 342 499 | 17 809 | – 74 151 | – 48 519 | – 9 276 |
| 03 | Hogesnelheidslijn | 224 314 | 550 515 | 21 449 | – 725 | – 63 672 | – 9 783 | 131 597 | 50 435 | | | 355 186 | 537 278 | 11 666 | 316 549 | 522 396 | 31 227 | – 38 637 | – 14 882 | 19 561 |
| 04 | Deltaplan
Grote Rivieren | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 05 | Anders
betalen voor mobiliteit | | | | 3 030 | | | 1 951 | 1 951 | | | 4 981 | 1 951 | | 1 679 | 2 480 | | – 3 302 | 529 | |
| 06 | Zuiderzeelijn | 8 000 | 8 000 | | | 3 453 | | – 5 958 | – 5 958 | | | 2 042 | 5 495 | | 6 503 | 4 279 | | 4 461 | – 1 216 | |
| 07 | Project
Mainportontwikkeling Rotterdam | 1 867 | 2 867 | | | 570 | | 3 180 | 2 153 | | | 5 047 | 5 590 | | 6 330 | 5 323 | 14 | 1 283 | – 267 | 14 |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
04 | | Algemene uitgaven | | 99 205 | 40 119 | | | | | | | | | 126 705 | 182 354 | | | | | 76 448 | 68 142 |
| 01 | Voordelig/Nadelig
saldo van de afgesloten rekeningen | Memorie | Memorie | | | | 142 235 | | | | | | | 142 235 | | | 142 235 | | | |
| 02 | Bodemsanering | | | | | | | | | | | | | | 0 | | | 0 | | |
| 03 | Intermodaal
vervoer | 6 364 | 7 153 | | – 2 269 | | | – 3 669 | – 5 119 | | | 426 | 2 034 | | 2 232 | 2 011 | | 1 806 | – 23 | |
| 04 | Overige
uitgaven/ontvangsten | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 05 | Garanties | Memorie | Memorie | Memorie | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 06 | Prijsbijstelling
uit het Fonds Economische Structuurversterking | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 07 | Regionale
Mobiliteitsfondsen | 51 933 | 51 933 | | 10 556 | 10 556 | | 22 063 | 22 063 | | | 84 552 | 84 552 | | 92 881 | 92 881 | | 8 329 | 8 329 | |
| 08 | Rail
Infrabeheer | 40 119 | 40 119 | 40 119 | | | | | | | | 40 119 | 40 119 | 40 119 | 42 970 | 108 261 | 108 261 | 2 851 | 68 142 | 68 142 |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
05 | | Bijdragen ten laste
van andere begrotingen van het Rijk | | | 5 450 178 | | | | | | | | | | 5 844 529 | | | | | | – 15 666 |
| 01 | Bijdragen
ten laste van de begroting van V&W | | | 3 963 986 | | | 36 234 | | | 378 980 | | | | 4 379 200 | | | 4 372 534 | | | – 6 666 |
| 04 | Bijdragen
ten laste van het Fonds Economische Structuurversterking | | | 1 486 192 | | | – 29 863 | | | 9 000 | | | | 1 465 329 | | | 1 456 329 | | | – 9 000 |
1 De gerealiseerde bedragen zijn steeds naar boven afgerond
(€ 1 000)
Mij bekend,
De Minister van Verkeer en Waterstaat,