27 879 Versterking van de positie van de consument

Nr. 102 GEWIJZIGDE MOTIE VAN HET LID ZEEDIJK C.S. TER VERVANGING VAN DIE GEDRUKT ONDER NR. 100

Voorgesteld 18 juni 2024

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat een sterk en onafhankelijk maatschappelijk middenveld van cruciaal belang is voor een gezonde en goed functionerende samenleving en een sterke culturele en sportinfrastructuur;

constaterende dat de regering voornemens is om uitvoering te geven aan de consumentenagenda door een aantal generieke maatregelen op het vlak van telemarketing en colportage in te voeren;

overwegende dat een aantal van deze maatregelen een negatief effect heeft op ideële of charitatieve instellingen;

verzoekt de regering in het kader van de consumentenagenda ideële of charitatieve instellingen, kerken, uitgevers van kranten, weekbladen en tijdschriften alsmede loterijen die afdragen aan goede doelen, cultuur, welzijn, sport en samenleving uit te zonderen van een verplichte bedenktijd bij verkoop aan de deur en donateurwerving,

en gaat over tot de orde van de dag.

Zeedijk

Thijssen

Inge van Dijk

Naar boven