26 643 Informatie- en communicatietechnologie (ICT)

Nr. 318 MOTIE VAN DE LEDEN DUISENBERG EN JADNANANSING

Voorgesteld 3 juli 2014

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat, in lijn met de EU BTW-Richtlijn, op conventionele schoolboeken het lage btw-tarief van toepassing is en op digitale leermiddelen het hoge btw-tarief;

overwegende dat digitalisering van het onderwijs een enorme innovatie kan brengen in lesmethoden en meer differentiatie voor kind, leerling en student;

van mening dat het verschil in btw-tarief, welke door scholen niet kan worden teruggevorderd, leidt tot een ongelijk speelveld in het nadeel van digitale leermiddelen en dat dit verschil in lijn met de motie Peters in EU-verband structureel moet worden opgelost;

verzoekt de regering, de mogelijkheden te verkennen voor een Nederlandse oplossing voor het ongelijk btw-speelveld voor digitale leermiddelen, en deze ook te betrekken bij haar overwegingen over een nieuw belastingstelsel;

verzoekt de regering tevens, parallel hieraan, conform de motie Peters uit 2012, dit ongelijke btw-speelveld ook in EU-verband te blijven agenderen en een oplossing te vinden,

en gaat over tot de orde van de dag.

Duisenberg

Jadnanansing

Naar boven