nr. 14
AMENDEMENTEN VAN HET LID DE KONING
Ontvangen 31 januari 1995
De ondergetekende stelt de volgende amendementen voor:
I
In artikel I, onderdeel G, wordt artikel 52b als volgt gewijzigd:
A. In het eerste lid wordt de zinsnede «aan het begin en desgewenst
aan het einde» vervangen door: «aan het begin of aan het einde».
B. Het tweede lid wordt vervangen door:
2. Met betrekking tot een gesponsord programma-onderdeel voor televisie
duurt de vermelding van de sponsors in totaal ten hoogste vijf seconden.
De vermelding van sponsors gebeurt door middel van naam, handelsmerk,
logo of beeldmerk. De vermelding bestaat uitsluitend uit stilstaande beelden,
zal niet beeldvullend zijn en zal herkenbaar zijn als zijnde uitgezonden door
een instelling die zendtijd heeft gekregen voor landelijke omroep.
II
In artikel I, onderdeel L, wordt in artikel 56a, vijfde lid, onderdeel
c, de zinsnede «namen of handelsmerken» vervangen door: namen,
handelsmerken, logo's of beeldmerken. Tevens wordt de zinsnede «de naam
of het handelsmerk» vervangen door: de naam, het handelsmerk, het logo
of het beeldmerk.
III
In artikel I wordt na onderdeel L een nieuw onderdeel La ingevoegd:
La
Aan artikel 61 wordt, onder plaatsing van de aanduiding «1.»
vóór de tekst, een nieuw lid toegevoegd:
2. Onverminderd artikel 56a, kan de Stichting Etherreclame ten behoeve
van de instellingen die zendtijd hebben verkregen voor landelijke omroep,
werkzaamheden verrichten die verband houden met het sponsoren van de door
hen verzorgde programma-onderdelen.
Toelichting
De indiener beoogt de toepassing minder rigide te maken.
Het sponsoren wordt aantrekkelijker gemaakt door het geven van grotere
naamsbekendheid.
Het betrekken van de Stichting Etherreclame geschiedt op vrijwillige basis.
Het spreekt vanzelf dat de sponsoropbrengsten ten gunste blijven komen van
de omroeporganisaties.
De Koning