Dorpsstraat Hazerswoude-Dorp
2025-00004871
Wet geluidshinder
Datum ter inzage: 12 maart 2025
Burgemeester en wethouders van Gemeente Alphen aan den Rijn hebben besloten, hogere geluidswaarden vast te stellen voor het nieuwe woongebouw aan de Dorpsstraat in Hazerswoude-Dorp
ter inzage
De documenten liggen niet formeel ter inzage. U kunt het besluit en de daarbij behorende documenten op afspraak inzien bij Gemeente Alphen aan den Rijn.
Bent u het niet eens met dit besluit?
Als u het niet eens bent met dit besluit, neem dan contact met ons op voor meer informatie of om uw vragen te stellen. U kunt bellen met 088-54 50 000. In het algemeen blijkt dat met een telefoontje veel kan worden verduidelijkt. Komen we er dan toch niet uit, dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Dit kan als u belanghebbende bent. Dit mag overigens ook direct, zonder eerst te bellen. Een bezwaarschrift kunt u indienen binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is toegezonden of uitgereikt. Het besluit blijft ook bij het indienen van een bezwaarschrift gewoon geldig. Uw bezwaarschrift kunt u bij voorkeur digitaal indienen via de website van de gemeente:
www.alphenaandenrijn.nl/bezwaar. U heeft hiervoor uw elektronische handtekening (DigiD of eHerkenning) nodig. U kunt uw bezwaarschrift ook per e-mail indienen via gemeente@alphenaandenrijn.nl of per post sturen naar College van burgmeester en wethouders van Alphen aan den Rijn, t.a.v. bezwaarschriftencommissie, postbus 13, 2400 AA Alphen aan den Rijn. Zet in elk geval in uw bezwaarschrift:
- 1.
uw naam, adres en handtekening;
- 2.
de datum waarop u het bezwaarschrift verstuurt;
- 3.
een omschrijving en het kenmerk (nummer) van het besluit waartegen u bezwaar maakt;
- 4.
de redenen waarom u bezwaar maakt;
- 5.
indien mogelijk het telefoonnummer en e-mailadres waarop u bereikbaar bent.
Om u sneller van dienst te kunnen zijn, is het handig als u een kopie meestuurt van het besluit waartegen u bezwaar maakt.
Wilt u het besluit met spoed laten tegenhouden?
Als u het besluit met spoed wilt laten tegenhouden, dan kunt u hier bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State om vragen. Dit heet een ‘voorlopige voorziening’ vragen. U kunt dit doen als u een bezwaarschrift heeft ingediend. En wanneer u denkt dat uw belangen zo zwaar wegen dat u de beslissing op uw bezwaren niet kunt afwachten. U kunt op twee manieren om een voorlopige voorziening vragen:
- 1.
per post aan de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (postbus 20019, 2500 EA Den Haag).
- 2.
digitaal, daar heeft u een elektronische handtekening voor nodig (DigiD). Kijk op de website loket.raadvanstate.nl/digitaal-loket/ voor het digitaal indienen van een verzoek om voorlopige voorziening.
U maakt wel kosten als u een voorlopige voorziening vraagt.