Bestemmingsplan Plesmanweg 1-6 geamendeerd en gewijzigd vastgesteld, verleende omgevingsvergunningen en beschikking Wet geluidhinder – hogere grenswaarde(n) geluid

Gemeentelijke coördinatieregeling

Burgemeester en wethouders van Den Haag maken bekend, dat op grond van de gemeentelijke coördinatieregeling (artikel 3.8 en artikel 3.32 Wet ruimtelijke ordening (Wro) en afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht) de volgende besluiten met ingang van 7 januari 2025 gedurende zes weken gelijktijdig voor eenieder ter inzage worden gelegd:

1. het door de gemeenteraad op 28 november 2024 geamendeerd en gewijzigd vastgestelde bestemmingsplan Plesmanweg 1-6;

2. de door het college van burgemeester en wethouders verleende omgevingsvergunning voor het bouwen van 3 appartementengebouwen met parkeergarages bij het kantoorgebouw met woningen Plesmanweg 1-6, het slopen van de Saxofoon en het realiseren van een in- of uitrit (Plesmanduin), kenmerk 202121030/9003396;

3. de door het college van burgemeester en wethouders verleende omgevingsvergunning voor het kappen van 72 bomen, staande langs de percelen Plesmanweg 1-6, kenmerk 202213827/9004585;

4. de door het college van burgemeester en wethouders vastgestelde beschikking Wet geluidhinder - hogere grenswaarde(n) geluid Plesmanweg 1-6, zaaknummer: 01049928.

Op de besluiten is de Coördinatieverordening Den Haag 2018 (RIS300137) van toepassing. Vanwege de coördinatie worden de besluiten gelijktijdig voor beroep ter inzage gelegd.

Terinzagelegging vastgestelde besluiten

Het bestemmingsplan Plesmanweg 1-6, de omgevingsvergunningen, de beschikking hogere grenswaarden en alle bijbehorende stukken zijn met ingang van 7 januari 2025 gedurende zes weken digitaal en op papier in te zien bij het Den Haag Informatiecentrum, Spui 70 (maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 16.30 uur op afspraak via telefoonnummer 14070 of online via Den Haag - Den Haag Informatiecentrum).

Bestemmingsplan Plesmanweg 1-6

Het vastgestelde bestemmingsplan Plesmanweg 1-6 met bijbehorende stukken is tevens digitaal raadpleegbaar op de website: https://omgevingswet.overheid.nl/regels-op-de-kaart/ waar het bestemmingsplan Plesmanweg 1-6 te vinden is onder de identificatiecode: NL.IMRO.0518.BP0352DPlesmanweg-50VA. De wijzigingen in het bestemmingsplan zijn terug te vinden in het onderdeel ‘Staat van wijzigingen’ van het raadsvoorstel/-besluit ‘Geamendeerd voorstel van het college inzake vaststelling bestemmingsplan Plesmanweg 1-6’ (RIS 319781).

Omgevingsvergunning Plesmanweg 1-6, kenmerk 202121030/9003396

De verleende omgevingsvergunning met bijbehorende stukken is tevens digitaal raadpleegbaar via het platform ‘digitale inzage’: https://www.digitale-inzage.nl/Den%20Haag/dossier/S9b8VjU09UiB6WoOu2FFjQ

De omgevingsvergunning is ook op de website: https://omgevingswet.overheid.nl/regels-op-de-kaart/ geplaatst en te vinden onder de identificatiecode: NL.IMRO.0518.OV202121030-50VA.

Omgevingsvergunning Plesmanweg 1-6, kenmerk 202213827/9004585

De verleende omgevingsvergunning met bijbehorende stukken is tevens digitaal raadpleegbaar via het platform ‘digitale inzage’: https://www.digitale-inzage.nl/Den%20Haag/dossier/UfCYx9JbPkmyU6B_Crqtpw

De omgevingsvergunning is ook op de website: https://omgevingswet.overheid.nl/regels-op-de-kaart/ geplaatst en te vinden onder de identificatiecode:NL.IMRO.0518.OV202213827-50VA.

Beschikking Wet geluidhinder Plesmanweg 1-6, zaaknummer 01049928

De beschikking Wet geluidhinder - hogere grenswaarde(n) geluid Plesmanweg 1-6 met bijbehorende stukken ligt ter inzage bij het Den Haag - Den Haag Informatiecentrum.

De kennisgeving over de terinzagelegging van de beschikking hogere grenswaarde(n) geluid Plesmanweg 1-6 met zaaknummer 01049928, wordt door de omgevingsdienst Haaglanden bekendgemaakt in het Gemeenteblad van 6 januari 2025 op www.overheid.nl.

Beroepsmogelijkheid

Volgens de artikelen 3.30 en 8.3 Wro worden de verschillende besluiten als één besluit voor beroep aangemerkt. Belanghebbenden kunnen tijdens de beroepstermijn, te weten van 8 januari tot en met 18 februari 2025, tegen de gecoördineerde besluiten beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. De gecoördineerde besluiten treden in werking met ingang van de dag na de dag waarop de beroepstermijn afloopt, tenzij gedurende bovengenoemde termijn naast het indienen van een beroep een verzoek om voorlopige voorziening wordt gedaan bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Als dat het geval is, treden de besluiten niet in werking voordat op dat verzoek is beslist.

Crisis- en herstelwet

Op deze besluiten is afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat u in het beroepschrift moet aangeven welke beroepsgronden u aanvoert tegen het besluit. Het beroep wordt niet-ontvankelijk verklaard indien binnen de beroepstermijn geen gronden zijn ingediend. Na afloop van de termijn van zes weken kunnen geen nieuwe beroepsgronden meer worden aangevoerd. Vermeld in het beroepschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Heeft u naar aanleiding van deze publicatie een vraag, dan kunt u contact opnemen met de heer W. de Jongh via telefoonnummer: 06-24727368.

Naar boven