Overwegende,
dat zich in de woonplaats Nijmegen tussen de Nassausingel en de Marialaan de Tunnelweg bevindt;
dat de verbinding van de Tunnelweg tussen beide straten onder de spoorlijnen van Station Nijmegen (Nijmegen Centraal) doorloopt;
dat er momenteel wordt gewerkt aan de bouw van een nieuwe ingang van het station aan de westzijde ter hoogte van het oude UWV-gebouw;
dat in verband met deze werkzaamheden bij besluit van 27 januari 2025 nr. D250105913 tijdelijke verkeersmaatregelen zijn getroffen om de (bouw)werkzaamheden in dit deel van het stationsgebied op een veilige en efficiënte manier kunnen worden uitgevoerd en er bovendien wordt bijgedragen aan een veilige afwikkeling van het verkeer tijdens de uitvoering van de werkzaamheden;
dat er een nieuwe tijdelijke fietsenstalling wordt aangelegd in de meest zuidelijke tunnelbuis van de Tunnelweg;
dat in verband daarmee de rijrichting stadinwaarts is opgeschoven en deze samen met de rijrichting staduitwaarts in de naastgelegen tunnelbuis is ondergebracht;
dat hiertoe het aantal rijstroken voor gemotoriseerd verkeer op een deel van de Tunnelweg terug is gegaan van 2x2 naar 2x1;
dat de verkeersmaatregelen verder bestaan uit het instellen van een maximumsnelheid van 30 km/uur, een geslotenverklaring voor voertuigen breder dan 3 meter en het verplaatsen van en bushalte in stadinwaartse richting;
dat is vastgesteld dat het gewenst is om op de rijstroken stadinwaarts en staduitwaarts die op de Tunnelweg naast elkaar liggen een inhaalverbod in te stellen;
dat er tussen beide rijstroken een doorgetrokken streep is aangebracht, maar deze nog niet is benoemd in het eerder aangehaalde verkeersbesluit;
dat middels dit verkeersbesluit wordt bekrachtigd dat er op dit weggedeelte een inhaalverbod geldt;
dat daartoe verkeersbesluit Tunnelweg; verleggen rijstroken, 30 km/uur, bushalte d.d. 27 januari 2025 nr. D250105913 zodanig wordt aangevuld dat op het gedeelte van de Tunnelweg tussen de aansluiting Burg. Hustinxstraat (oostzijde tunnel) en het punt ca. 50 meter ten westen van de tunnel in de Tunnelweg een inhaalverbod wordt ingesteld;
dat met deze aanvulling wordt beoogd dat de (bouw)werkzaamheden in dit deel van het stationsgebied op een veilige en efficiënte manier kunnen worden uitgevoerd;
dat bovendien wordt bijgedragen aan een veilige afwikkeling van het verkeer tijdens de uitvoering van de werkzaamheden;
dat de bovenvermelde maatregelen worden genomen op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren en om weggebruikers en passagiers te beschermen;
dat in het onderhavige geval een groter belang wordt toegekend aan een veilige uitvoering van de werkzaamheden, aan een veilige afwikkeling van het (werk)verkeer en aan het behouden van voldoende stallingsmogelijkheden voor fietsen, dan aan het achterwege laten van de verkeersmaatregelen op de betreffende weggedeelten;
dat het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;
dat terzake overleg met de verkeersadviseur en tevens de gemachtigde van de korpschef van de politie-eenheid Oost-Nederland heeft plaatsgevonden;
dat, gelet op het bepaalde in het Mandaatbesluit gemeente Nijmegen 2019, onderdeel mandaatregister Stadsbeheer, aan de concernmanager afdeling Stadsbeheer en aan de manager bureau Dienstverlening, (onder voorwaarden) mandaat is verleend tot het nemen van tijdelijke en definitieve verkeersbesluiten op basis van de Wegenverkeerswet 1994;
gelet op de artikelen 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en artikel 37 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;