Gemeenteblad van Voorschoten
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Voorschoten | Gemeenteblad 2025, 86958 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Voorschoten | Gemeenteblad 2025, 86958 | ander besluit van algemene strekking |
Budgethoudersregeling gemeente Voorschoten 2025
Hoofdstuk 2. Aanwijzing en vervanging
In aanvulling op artikel 3 lid 3 wordt de teamleider projecten aangewezen als de projectbudgethouder voor de projecten binnen het sociaal en ruimtelijk domein, waarbij de teamleider projecten het beheer van (een deel van) deze budgetten kan mandateren aan een medewerker. Deze medewerker wordt daarmee projectsubbudgethouder. De budgetverantwoordelijkheid voor de overige projecten ligt bij de hoofdbudgethouder. Daarnaast kan de teamleider projecten worden aangewezen als teambudgethouder voor overige budgetten.
Iedere (hoofd/afdelings/team/project(sub))budgethouder wijst voor hun (investerings/project)budget één (of meerdere) prestatie akkoord verklaarder(s) aan. Bij het aanwijzen van (afdelings/team/project(sub))budgethouders en prestatie akkoord verklaarders en hun vervangers wordt te allen tijde het vierogenprincipe in acht genomen. De financiële administratie heeft de controlerende functie.
Hoofdstuk 3. Verantwoordelijkheden, bevoegdheden en taken
Artikel 5. Verantwoordelijkheden
De hoofdbudgethouder is eindverantwoordelijk voor het beheer van de (investerings)budgetten binnen de kaders van de begroting en draagt zorg voor een adequate organisatie van processen en activiteiten die nodig zijn voor de realisatie van de doelstellingen binnen de daarvoor beschikbaar gestelde middelen.
De (hoofd/afdelings)budgethouder is ieder voor diens budgetten verantwoordelijk voor het afleggen van verantwoording aan het college over de inhoudelijke en financiële uitvoering van de taken uit deze regeling. Deze verantwoording vindt plaats binnen de kaders van de relevante wet- en regelgeving, de vastgestelde planning, (werk)afspraken en kwaliteit in het kader van de planning- & controlcyclus. Dat zijn onder andere de actuele Financiële Verordening en het geldende inkoopbeleid.
In het verlengde van de verantwoordelijkheden gelden de volgende bevoegdheden:
Artikel 8. Bijzondere budgetten
Voor bepaalde lasten ontvangst de gemeente Voorschoten centraal facturen, die betrekking kunnen hebben op verschillende budgetten van mogelijk meerdere (typen) budgethouders. Dit betreft kosten voor publiekrechtelijke heffingen, verzekeringen en motorrijtuigenbelasting. Deze lasten worden centraal berekend en geboekt.
Hoofdstuk 4. Overige bepalingen
De functie van (hoofd/afdelings/team/project(sub))budgethouder en prestatie akkoord verklaarder kunnen niet door medewerkers worden uitgevoerd die een registrerende of bewarende functie hebben. Uitvoerende functionarissen van de financiële administratie kunnen daardoor geen budgethouder of prestatie akkoord verklaarder zijn.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2025-86958.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.