Kenmerk: 237738
Burgemeester en Wethouders van Den Helder;
Gelet op de Wegenwet, de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW 1994), het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (hierna: RVV 1990), het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: BABW) en de Uitvoeringsvoorschriften van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: Uitvoeringsvoorschriften BABW). Krachtens de “mandaatregeling gemeente Den Helder 2023”, vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders d.d. 5 mei 2023.
Overwegingen ten aanzien van het besluit
Overwegende dat:
Het college vooruitlopend op een concrete aanvraag voor een parkeerplaats op de Malzwin twee parkeerplaatsen voor het opladen van elektrische voertuigen wilde realiseren. Er in de Malzwin alleen woningen zijn die de beschikking hebben over een eigen oprit waarop geparkeerd kan worden. Hierdoor de behoefte voor twee openbare parkeerplaatsen voor het opladen van elektrische voertuigen nu niet urgent is. Het college om deze reden op dit moment af ziet van de realisatie van twee parkeerplaatsen voor het opladen van elektrische voertuigen op deze locatie.
Mededelingen
Bezwaar- of beroepsclausule
Wanneer u naar aanleiding van het hierboven vermelde besluit vragen mocht hebben, dan kunt u ons altijd voor een verdere toelichting bellen. Ons telefoonnummer is 14 0223.
Als u belang heeft bij dit besluit kunt u bezwaar maken. Dit moet binnen zes weken na deze publicatie.
Bezwaar maken kan op twee manieren.
Online:
Dit doet u via www.denhelder.nl. (https//www.denhelder.nl/contact/bezwaar_maken of Bezwaar maken - Gemeente Den Helder). U heeft daarvoor uw DigiD nodig.
Per brief:
U kunt uw bezwaarschrift gericht tegen een besluit van het college van Burgemeester en Wethouders, de burgemeester of de gemeenteraad richten aan:
Secretariaat van de Commissie voor de bezwaarschriften, Postbus 36, 1780 AA Den Helder.
Of u levert het bezwaarschrift in bij de receptie van het stadhuis, Willemsoord 66 in Den Helder. De
balie is open op maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.
In het bezwaarschrift moet het volgende staan:
- uw contactgegevens zoals uw naam en adres (graag ook telefoonnummer en e-mailadres );
- de datum waarop u het bezwaar schrijft en verstuurt;
- een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt. U kunt ook een kopie
meesturen of een kenmerk van het besluit doorgeven;
- de reden(en) waarom u bezwaar indient en wat het besluit volgens u moet zijn;
- uw handtekening.
Het indienen van een bezwaarschrift schort niet de werking van het hierboven vermelde besluit op. Dat betekent dat het besluit blijft gelden in de tijd dat uw bezwaarschrift in behandeling is. Kunt u vanwege de spoedeisendheid van de betrokken belangen een beslissing op uw bezwaarschrift niet afwachten? Dan kunt u gelijktijdig met of na de indiening van uw bezwaarschrift de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Holland, Postbus 1621, 2003 BR Haarlem, vragen een voorlopige voorziening te treffen om de werking van het besluit voor de duur van uw bezwaarschriftprocedure te schorsen. Houdt u er rekening mee dat de rechtbank hiervoor kosten in rekening brengt. Zie ook: www.rechtspraak.nl