KENNISGEVING ANTERIEURE OVEREENKOMST SCHUITWEG (ONGENUMMERD) TE ’S-GRAVENPOLDER PERCEEL W1657

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Borsele maken bekend dat zij op 19 februari 2025 een anterieure overeenkomst op basis van artikel 13.13 van de Omgevingswet hebben gesloten.

 

Inhoud overeenkomst

De anterieure overeenkomst heeft betrekking op een perceel gelegen aan de Schuitweg (ongenummerd) te ’s-Gravenpolder, kadastraal bekend gemeente Borsele, sectie W, nummer 1657, groot 871 m2. De gemeente is bereid medewerking te verlenen aan het bouw- en inrichtingsplan voor het bouwen van één vrijstaande woning. Dit door middel van het voeren van een omgevingsvergunningprocedure voor een buitenplanse omgevingsplanactiviteit. De anterieure overeenkomst bevat voorwaarden op basis waarvan de gemeente vanuit haar publiekrechtelijke taken en bevoegdheden bereid is medewerking te verlenen aan het voeren van een procedure tot het verlenen van een omgevingsvergunning en de realisatie van initiatiefnemers bouw- en inrichtingsplan. Daarnaast bevat de overeenkomst afspraken over de manier waarop de gemeente en initiatiefnemer samenwerken en bevat de overeenkomst afspraken over de taakverdeling van de gemeente en initiatiefnemer. Tevens bevat de anterieure overeenkomstafspraken over kostenverdeling en risicoverdeling.

 

Wettelijk verplicht kostenverhaal

De gemeente is op basis van Titel 13.6 van de Omgevingswet verplicht kosten te verhalen die zij maakt voor het realiseren van een nieuw toegedeelde functie. Het gaat om kosten die betrekking hebben op werken, werkzaamheden en maatregelen die daartoe zijn aangewezen in het Omgevingsbesluit. Met het sluiten van een anterieure overeenkomst gaat de gemeente onder meer een overeenkomst aan waarin het wettelijk verplicht kostenverhaal privaatrechtelijk wordt afgedekt. De anterieure overeenkomst geeft ook aan hoe wordt omgegaan met het bouwverbod van artikel 13.12 van de Omgevingswet.

 

Geen bezwaar en beroep

Tegen een gesloten anterieure overeenkomst en/of de zakelijke beschrijving van de inhoud van de overeenkomst kunnen geen zienswijzen of bezwaren worden ingediend.

 

Inzage

Conform artikel 16.138 van de Ow en artikel 12 van de Bekendmakingswet ligt vanaf 24 februari 2025 een zakelijke beschrijving van de inhoud van deze overeenkomst gedurende een termijn van zes weken ter inzage in het gemeentehuis, Stenevate 10 te 4451 KB Heinkenszand. Het gemeentehuis is voor het inzien van stukken geopend van maandag t/m donderdag van 08:30 – 12:00 uur en van 13:00 – 15:30 uur en vrijdagochtend van 08:30 – 12:00 uur. Wij vragen u om voor het inzien van stukken van tevoren telefonisch een afspraak te maken wanneer u de stukken in wilt zien, zodat deze alvast voor u kunnen worden klaargelegd. U kunt daarvoor contact opnemen met de afdeling Informatiebeheer en Ondersteuning via het algemene telefoonnummer 0113-238383. Daarnaast is de zakelijke beschrijving als externe bijlage bij deze publicatie gevoegd. Voor meer informatie over deze overeenkomst kunt u contact opnemen met Team Grond & Economie via telefoonnummer 0113-288383.

 

Heinkenszand, 24 februari 2025

 

Naar boven