Amsterdam stadsdeel Centrum, verkeersbesluit voor diverse verkeersmaatregelen Jan Evertsenstraat (tussen Marco Polostraat en de Admiraal de Ruijterweg), Admiraal de Ruijterweg (tussen Jan Evertsenstraat en De Clercqstraat) en De Clercqstraat

 

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam,

 

g elet op:

 

  • de Wegenverkeerswet (WVW 1994);

  • het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990);

  • de bepalingen en de uitvoeringsvoorschriften van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (BABW);

  • de Algemene wet bestuursrecht (Awb);

  • de Verordening stadsdelen en stadsgebied Amsterdam 2022;

  • de ondermandaatbesluiten van de stadsdelen en stadsgebied.

  •  

 

Overwegende dat:

 

  • de wegen genoemd in dit besluit gelegen zijn binnen de bebouwde kom van Amsterdam en in beheer zijn bij de gemeente Amsterdam;

  • de wegen, genoemd in dit besluit, wegen zijn als bedoeld in artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994;

  • de gemeente Amsterdam vanuit het programma Oranje Loper inzet op de vernieuwing van diverse straten en bruggen, waarbij het doel is om meer ruimte te creëren voor voetgangers, fietsers, groen en openbaar vervoer en waarbij er minder ruimte voor auto’s overblijft;

  • op 13 maart 2023 het college van B&W heeft ingestemd met de nieuwe opgave voor de realisatie van de Oranje Loper;

  • op 24 april 2023 de gemeenteraad akkoord is gegaan met de nieuwe opgave voor het project Raadhuisstraat-Mercatorplein van het programma Oranje Loper;

  • het College op 11 juli 2023 opdracht heeft gegeven tot het uitwerken van de nieuwe scope;

  • deze nieuwe opgave het gevolg is van een aantal ontwikkelingen;

  • door de hoge inflatie en tegenvallende kosten voor de herinrichting van de straten scherpe keuzes moesten worden gemaakt;

  • oorspronkelijk het plan was de straten van gevel tot gevel opnieuw in te richten doch in de nieuwe aanpak de werkzaamheden minder ingrijpend zullen zijn;

  • om financiële redenen en door voortschrijdend inzicht ten aanzien van het renoveren van bruggen de oorspronkelijke plannen voor de herinrichting van de straten op de corridor Raadhuisstraat-Mercatorplein in 2023 zijn herzien;

  • er nu voor is gekozen om een aantal maatregelen uit te voeren om de (verkeers-, constructieve en spoor-) veiligheid te verbeteren;

  • met de nieuwe scope de Oranje Loper een doorstart maakt;

  • de uitgangspunten hetzelfde blijven: zorgen voor meer ruimte voor voetgangers, fiets, openbaar vervoer en groen door onder andere fietsstraten in de Admiraal de Ruijterweg aan te leggen;

  • het College het noodzakelijk acht meer gewicht toe te kennen aan de balans tussen de verblijfsfunctie en de verkeersfunctie, waarbij de veiligheid op deze straten gewaarborgd blijft;

  • het College middels een separaat verkeersbesluit heeft besloten tot het instellen van een maximumsnelheid van 30 km/u op de in dit verkeersbesluit genoemde wegen;

  • met de thans in te stellen maatregelen de omstandigheden waar nodig op zodanige manier worden aangepast dat de maximumsnelheid van 30 km/u redelijkerwijs voortvloeit uit de aard en de inrichting van de betrokken wegen en van hun omgeving;

  • het programma Oranje Loper is uitgewerkt in meerdere deelprojecten, waaronder de herinrichting van de corridor Jan Evertsenstraat, Admiraal de Ruijterweg, De Clercqstraat, Rozengracht, Westermarkt en Raadhuisstraat en de Marnixstraat;

  • gevaarlijke kruispunten (blackspots) op de route worden aangepakt en op verschillende plekken het verouderde tramspoor wordt vervangen;

  • het tramspoor is gelegen in een heringerichte, en als zodanig aangeduide lijnbusbaan zoals bedoeld in artikel 1 van het RVV 1990;

  • blijkens artikel 81 RVV 1990 deze lijnbusbanen slechts gebruikt mogen worden door bestuurders van een lijnbus of een tram;

  • diverse middelen zijn ingezet en verschillende bijeenkomsten zijn georganiseerd om bewoners en ondernemers hierover te informeren en te consulteren;

  • op 18 en 20 september 2023 informatiebijeenkomsten hebben plaatsgevonden in West en het Centrum;

  • op 21 september 2023 er een digitale informatiebijeenkomst heeft plaatsgevonden;

  • de gemeente op 23 september 2023 heeft deelgenomen aan de Blend Market Mercatorplein;

  • er diverse bijeenkomsten zijn georganiseerd met de BIZ en stakeholders als de Fietsersbond en het Comité Westelijke Grachtengordel;

  • iedere woensdag in september er de mogelijkheid was om tijdens inloopspreekuren vragen te stellen over de nieuwe scope in het Bezoekerscentrum Bruggen en Kademuren;

  • op de projectpagina mensen online konden reageren op de nieuwe scope;

  • overleg met de verkeerscommissie en het Toetsteam Openbare Ruimte & Mobiliteit heeft plaatsgevonden en zij op het plan hebben geadviseerd;

  • de Jan Evertsenstraat, Admiraal de Ruijterweg en De Clercqstraat overzichtelijker en veiliger gemaakt worden, met meer ruimte voor voetgangers, fiets, openbaar vervoer en groen, onder meer door:

    • Aanbrengen van verkeersdrempels op de Jan Evertsenstraat en Admiraal de Ruijterweg, zowel stad-in als stad-uit, ter verbetering van de verkeersveiligheid en in lijn met de ingevoerde 30 km/h;

    • Van gevel tot gevel herinrichten van blackspot kruispunt Jan Evertsenstraat / Admiraal de Ruijterweg / Witte de Withstraat, ter verbetering van de verkeersveiligheid, de fietsverbinding en de ov-toegankelijkheid:

      • Verkeersveilig inrichten van het kruispunt met meer ruimte voor de fiets;

      • Behouden van verkeerslichten voor voetgangers, verwijderen van verkeerslichten voor gemotoriseerd verkeer en realiseren uitritconstructie bij de Witte de Withstraat;

      • Toegankelijk maken van de halte Admiraal de Ruijterweg;

      • Realiseren van een rijbaan met rijstrook en fietsstrook (beiden in rood asfalt) ten noorden van de halte en een fietsstraat ten zuiden van de halte;

    • Aanbrengen doorgetrokken thermoplastische markering en verbreding rijbaan stad-uit door het opheffen van autoparkeerplekken, ter verbetering van de ov-doorstroming;

    • Verwijderen van de slinger in het spoor tussen de Wiegbrug en de Agatha Dekenstraat en versmalling van de verlate halte, ter verbetering van de ov-doorstroming en rijcomfort;

    • Realiseren van een fietsstraat stad-in op de De Clercqstraat tussen de Elisabeth Wolffstraat en brug 135 en een vrijliggende trambaan door middel van het aanleggen van een scheidingsband aan de zuidzijde van het spoor, ter verbetering van de fietsverbinding en de doorstroming van het ov;

    • Realiseren van een fietsstraat stad-in op de De Clercqstraat tussen brug 135 en de Bilderdijkstraat en het toegankelijk maken van de tramhalte, ter verbetering van de fietsverbinding en de ov-toegankelijkheid;

    • Realiseren van een fietsstraat stad-in op de De Clercqstraat tussen de Bilderdijkstraat en Nassaukade, een knip voor autoverkeer stad-in op brug 108, het aanpassen van opstelvakken op brug 167 en een vrijliggende trambaan door middel van het aanleggen van een scheidingsband aan de zuidzijde van het spoor, ter verbetering van de fietsverbinding en de doorstroming van het ov;

      • Daarbij het optimaliseren van de VRI’s op de kruispunten Marnixstraat/Rozengracht en Nassaukade/Rozengracht/De Clercqstraat gericht op het borgen van de doorstroming van het ov in verband met het opstelvak op de trambaan op brug 167;

    • Verleggen van kabels en leidingen en aanpassen van o.a. bovenleidingmasten, VRI’s, openbare verlichting, GVB-installaties en overige installaties zoals camera’s en laadpalen als gevolg van bovenstaande aanpassingen;

  • het voorliggend verkeersbesluit de besluitplichtige plaatsing of verwijdering omschrijft van verkeersmaatregelen als gevolg van de herinrichting in het deelgebied 1 van dit project, dat de Jan Evertsenstraat (tussen Marco Polostraat en de Admiraal de Ruijterweg), Admiraal de Ruijterweg (tussen Jan Evertsenstraat en De Clercqstraat) en De Clercqstraat omvat;

  • separaat aan dit verkeersbesluit door het college verkeersbesluiten voor de andere deelgebieden in dit project worden genomen;

  • de herschikking van de openbare ruimte enerzijds slechts leidt tot het herpositioneren van bestaande en te behouden verkeersborden en verkeerstekens en anderzijds leidt tot het plaatsen of verwijderen van verkeersborden en verkeerstekens in het betreffende deelgebied;

 

Fietsers:

  • in verband hiermee door verwijdering van bord G11 met bijbehorend onderbord het verplicht fietspad op te heffen aan:

    • de zuidzijde van de De Clercqstraat tussen de Elisabeth Wolffstraat en Nassaukade in de richting van het centrum wordt opgeheven en onderdeel wordt van de rijbaan;

    • de noordzijde van Admiraal de Ruijterweg tussen de Chasséstraat en Jan Evertsenstraat in verband met het aanleggen van een fietsstrook;

  • in verband hiermee in de De Clercqstraat door middel van het plaatsen van bord G11 een verkeersknip voor autoverkeer stad-in op brug 108 wordt aangelegd. Om de fietsstraat mogelijk te maken, moet de hoeveelheid auto’s dat door de straat rijdt verminderen. Daarom wordt een afsluiting gerealiseerd voor gemotoriseerd verkeer op de De Clercqstraat, ter hoogte van brug 108 over de Da Costagracht. De afsluiting geldt alleen voor autoverkeer stad-in. Daarmee neemt het autoverkeer voldoende af om aan deze kant een fietsstraat te kunnen maken. Uit onderzoek blijkt dat dit niet leidt tot opstoppingen op andere wegen.

 

 

Eenrichtingsverkeer:

  •  

  • vanwege de herinrichting van de rijbanen de profielbreedte van de rijlopers onvoldoende breed is voor tweerichtingsverkeer, op zowel de noordelijke als zuidelijke rijbaan. Ten behoeve van de fietsstraten wordt eenrichtingsverkeer ingesteld op:

    • de zuidelijke rijbaan van de De Clercqstraat tussen de Bilderdijkkade - Nassaustraat,

    • de noordelijke rijbaan tussen de Bilderdijkkade - Willem de Zwijgerlaan,

    • de noordelijke - en zuidelijke rijbaan van de Admiraal de Ruijterweg tussen de Jan Evertsenstraat - Chasséstraat;

 

Herschikking laad- en losgelegenheden en gereguleerde parkeerplaatsen:

 

  • in verband hiermee door verwijdering van bord E4 met de tekst 'autodate' met bijbehorend onderbord ‘Mywheels’ de parkeergelegenheid voor een deelauto in de De Clercqstraat ter hoogte van adresnummer 41/1 komt te vervallen;

  • in verband hiermee door verwijdering van bord E8c met bijbehorend onderbord de gelegenheid voor opladen elektrische voertuigen in de Bilderdijkstraat ter hoogte van adresnummer 23/A komt te vervallen;

  • in verband hiermee door verwijdering van bord E6 met bijbehorend onderbord de gehandicaptenparkeerplaats in de Bilderdijkstraat ter hoogte van adresnummer 27/H komt te vervallen;

  • in verband hiermee door verwijdering van bord E7 met bijbehorende onderborden de volgende laad- en losgelegenheden komen te vervallen:

    • Admiraal de Ruijterweg ter hoogte van adresnummer 59/H,

    • De Clercqstraat ter hoogte van de adresnummers: 77/H en 115/H;

  • in verband hiermee door plaatsing van bord E7 de volgende laad- en losgelegenheden worden aangewezen c.q. aangepast:

    • Admiraal de Ruijterweg ter hoogte van de adresnummers: 37/H, 39/H, 44/H, 56A, 58A/H en 59/H;

    • De Clercqstraat ter hoogte van de adresnummers: 11/1, 67/H, 73/H en 83/H;

    • Bilderdijkstraat ter hoogte van de adresnummers: 23/A, 27/H en 40/H-44/H;

    • Agatha Dekenstraat ter hoogte van de adresnummers: 1/H en 2/H;

  • in verband hiermee door verwijdering van bord E8(e) de parkeerplaatsen voor bromfietsen worden opgeheven op de Jan Evertsenstraat ter hoogte van adresnummer 24-44/3;

  • in verband hiermee door plaatsing van bord E8(f) de volgende parkeerplaatsen voor fietsen worden aangewezen:

    • De Clercqstraat ter hoogte van de adresnummers: 21/H, 35/1-37, 41/1 en 79/H;

  • in verband hiermee door verwijdering van bord E8(f) de parkeerplaatsen voor fietsen worden opgeheven op de De Clercqstraat ter hoogte van adresnummer 77/H;

 

Voorrangsregelingen:

 

  • in verband hiermee door verwijdering van bord B6 de voorrangsregeling op het kruispunt Jan Evertsenstraat / Witte de Withstraat op te heffen vanwege de aanleg van een in-/uitritconstructie;

 

Overig:

 

  • in verband hiermee door het verwijderen van zebramarkering de voetgangersoversteekplaatsen (VOP’s) op:

    • de Jan Evertsenstraat aan de oostzijde van het kruispunt met de Witte De Withstraat, en

    • de Witte de Withstraat ter hoogte van het kruispunt met de Jan Evertsenstraat op te heffen;

  • in verband hiermee door plaatsing van bord D2 een gebod tot het volgen van een verplichte rijrichting wordt ingesteld op:

    • de Admiraal de Ruijterweg ter hoogte van de kruispunten met de Chasséstraat, Elisabeth Wolffstraat en 2e Kostverlorenstraat,

    • Admiraal de Ruijterweg ter hoogte van adresnummer 29/H,

    • De Clercqstraat ter hoogte van het kruispunt met de Bilderdijkstraat,

    • De Clercqstraat ter hoogte van het adresnummer 86/H;

  • de hiervoor benoemde verkeersmaatregelen worden uitgevoerd door middel van het plaatsen of verwijderen van verkeersborden die zijn opgenomen in bijlage 1 van het RVV 1990 of verkeerstekens genoemd in de relevante artikelen van het RVV 1990;

  • op grond van artikel 15 van de Wegenverkeerswet 1994 dient in de volgende gevallen een verkeersbesluit te worden genomen

    • De plaatsing of verwijdering van verkeerstekens, en onderborden (opgenomen in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer), voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd.

    • Maatregelen op of aan de weg tot een wijziging van de inrichting van de weg of het aanbrengen of verwijderen van voorzieningen ter regeling van het verkeer, indien de maatregelen leiden tot een beperking of uitbreiding van het aantal categorieën weggebruikers dat van een weg of weggedeelte gebruik kan maken.

  • alle in dit verkeersbesluit genoemde verkeersborden en verkeerstekens zijn overeenkomstig de verkeersborden en verkeerstekens genoemd in bijlage 1 of relevante artikelen van het RVV 1990;

  • gelet op artikel 2 van de WVW 1994 strekken de hiervoor genoemde verkeersmaatregelen tot het:

verzekeren van de veiligheid op de weg;

beschermen van weggebruikers en passagiers;

in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan;

het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer;

het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte aantasting van het karakter of van de functie van objecten of gebieden.

  • gelet op artikel 2 van de WVW 1994 komt het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer in het geding bij het treffen van deze verkeersmaatregelen. De vrijheid van een deel van het verkeer in routekeuze wordt beperkt doch dit wordt van geringer belang geacht dan de leefbaarheid op dit weggedeelte. Het treffen van een dergelijke verkeersmaatregel is een normale maatschappelijke ontwikkeling waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven.

  • de in dit verkeersbesluit genoemde maatregelen leiden niet tot een toename van de geluidsbelasting afkomstig van wegverkeerslawaai, zoals bedoeld in artikel 21a van het BABW, op geluidsgevoelige gebouwen.

  • overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer, overleg is gepleegd met een gemandateerde van de politie, eenheid Amsterdam;

 

Besluit:

 

  • 1.

    door het verwijderen van bord B6 van bijlage 1 van het RVV 1990 de voorrangsregeling op de Witte de Withstraat ter hoogte van het kruispunt met de Jan Evertsenstraat op te heffen.

  • 2.

    door middel van het plaatsen van borden C2, C3 en C4 van bijlage 1 van het RVV 1990 eenrichtingsverkeer in te stellen op:

    • de De Clercqstraat op brug 108 ter hoogte van de Da Costagracht in westelijke richting,

    • de zuidelijke rijbaan van de De Clercqstraat tussen de Bilderdijkkade - Nassaustraat,

    • de noordelijke rijbaan van de De Clercqstraat tussen de Bilderdijkkade - Willem de Zwijgerlaan,

    • de noordelijke - en zuidelijke rijbaan van de Admiraal de Ruijterweg tussen de Jan Evertsenstraat - Chasséstraat;

  • 3.

    door het plaatsen van bord D2 van bijlage 1 van het RVV 1990 een gebod voor alle bestuurders om het bord voorbij te gaan aan de zijde die de pijl aangeeft, op de navolgende locaties in te stellen:

    • de Admiraal de Ruijterweg ter hoogte van de kruispunten met de Chasséstraat, Elisabeth Wolffstraat en 2e Kostverlorenstraat,

    • Admiraal de Ruijterweg ter hoogte van adresnummer 29/H,

    • De Clercqstraat ter hoogte van het kruispunt met de Bilderdijkstraat,

    • De Clercqstraat ter hoogte van het adresnummer 86/H;

  • 4.

    door middel van het verwijderen van bord E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 met de tekst ‘autodate’ en onderbord met de tekst ‘Mywheels' de voor een deelauto gereserveerde parkeerplaats in de De Clercqstraat ter hoogte van adresnummer 41/1 op te heffen.

  • 5.

    door middel van het verwijderen van bord E4 van bijlage 1 van het RVV 1990 met bijbehorend onderborden de gelegenheid voor opladen elektrische voertuigen in de Bilderdijkstraat ter hoogte van adresnummer 23/A op te heffen.

  • 6.

    door middel van het verwijderen van bord E6 van bijlage 1 van het RVV 1990 met bijbehorend onderbord de gehandicaptenparkeerplaats in de Bilderdijkstraat ter hoogte van adresnummer 27/H op te heffen;

  • 7.

    door middel van het verwijderen van bord E7 van bijlage 1 van het RVV 1990, met de bijbehorende onderborden de laad- en losgelegenheden op onderstaande locaties op te heffen:

    • Admiraal de Ruijterweg ter hoogte van adresnummer 59/H;

    • De Clercqstraat ter hoogte van de adresnummers: 77/H en 115/H;

  • 8.

    door middel van het plaatsen van bord E7 van bijlage 1 van het RVV 1990 een gelegenheid bestemd voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen in te stellen op de navolgende locaties:

    • Admiraal de Ruijterweg ter hoogte van de adresnummers: 37/H, 39/H, 44/H, 56A, 58A/H en 59/H;

    • De Clercqstraat ter hoogte van de adresnummers: 11/1, 67/H, 73/H en 83/H;

    • Bilderdijkstraat ter hoogte van de adresnummers: 23/A, 27/H en 40/H-44/H;

    • Agatha Dekenstraat ter hoogte van de adresnummers: 1/H en 2/H;

  • 9.

    door middel van het verwijderen van bord E8(e) de parkeerplaatsen voor bromfietsen worden verwijderd op de Jan Evertsenstraat ter hoogte van adresnummer 24-44/3.

  • 10.

    door middel van het verwijderen van bord E8(f) van bijlage 1 van het RVV 1990 de parkeerplaatsen voor fietsen worden opgeheven op de De Clercqstraat ter hoogte van adresnummer 77/H;

  • 11.

    door middel van het plaatsen van bord E8(f) van bijlage 1 van het RVV 1990 een parkeergelegenheid voor fietsen in te stellen op de navolgende locaties:

De Clercqstraat ter hoogte van de adresnummers: 21/H, 35/1 - 37/1, 41/1, 79/H.

  • 12.

    door middel van het verwijderen van bord G11 van bijlage 1 van het RVV 1990 met de bijbehorende onderborden het verplicht fietspad op:

    • de zuidzijde van de De Clercqstraat tussen de Elisabeth Wolffstraat en Nassaukade in de richting van het centrum.

    • de noordzijde van Admiraal de Ruijterweg tussen de Chasséstraat en Jan Evertsenstraat op te heffen.

  • 13.

    door middel van het plaatsen van onderbroken strepen en fietssymbolen een fietsstrook zoals bedoeld in artikel 1 van het RVV 1990 in te stellen aan de noordzijde van de Admiraal de Ruijterweg tussen de Chasséstraat en Jan Evertsenstraat.

  • 14.

    door middel van het verwijderen van zebramarkering de VOP’s op

    • de Jan Evertsenstraat aan de oostzijde van het kruispunt met de Witte De Withstraat, en

    • de Witte de Withstraat ter hoogte van het kruispunt met de Jan Evertsenstraat op te heffen;

  • 15.

    door middel van het plaatsen van bord G11 van bijlage 1 van het RVV 1990 een verplicht fietspad in te stellen op:

    • de De Clercqstraat, tussen beide aansluitingen met de Da Costakade.

  •  

Zoals aangegeven op onderstaande tekeningen.

 

 

 

 

 

 

 

 

Amsterdam,

 

Het college van burgemeester en wethouders van Amsterdam, namens hen,

 

Alieke Hordijk

Teammanager Expertisecentrum

Markten Gebied en Gebruik, Stadswerken

 

Oneens met dit besluit?

Hier leest u hoe u bezwaar kunt maken.

Let op: u kunt binnen zes weken na de dag waarop het besluit is verzonden bezwaar maken.

 

Het beste en het snelste kunt u via de website bezwaar maken:

• Kijk op www.amsterdam.nl/bezwaar/JB

• Vul het formulier in. U hebt hiervoor DigiD of E-herkenning nodig.

• Stuur het formulier op via de website.

 

Als u niet in Nederland woont of u geen DigiD/E-herkenning kunt gebruiken.

Een brief versturen met daarin:

• De datum

• Uw naam, adres en telefoonnummer en eventueel uw e-mailadres.

• Waarom u het niet eens bent met het besluit

• Uw handtekening

• Maak een kopie van het besluit en stuur deze mee.

De termijn van zes weken is heel belangrijk.

Misschien heeft u meer tijd nodig omdat u nog niet alle informatie heeft verzameld. Of omdat u nog met iemand wilt overleggen. Dan kunt u een voorlopig (pro forma) bezwaarschrift indienen.

U zet in het voorlopige bezwaar dat u de redenen waarom u bezwaar maakt zo snel mogelijk opstuurt. Daarna hoort u van ons wanneer u de redenen uiterlijk moet opsturen.

 

Dient iemand anders namens u het bezwaarschrift in? Stuur dan een machtiging mee.

 

U stuurt uw brief naar:

Gemeente Amsterdam

T.a.v. Juridisch Bureau

Postbus 483

1000 AL AMSTERDAM

 

Schorsende werking

Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat wil zeggen: het besluit waartegen u bezwaar maakt, blijft geldig totdat over uw bezwaar is beslist.

 

Spoed? Voorlopige voorziening

Bij grote spoed kunt u (tegen kosten) een zogeheten voorlopige voorziening aanvragen. Dat is een spoedprocedure waarmee het genomen besluit tijdelijk kan worden ingetrokken en/of andere maatregelen kunnen worden getroffen. Een voorlopige voorziening vraagt u digitaal aan via:

 

http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor hebt u een DigiD nodig. Op deze site vindt u ook meer informatie.

 

of per post:

De Voorzieningenrechter van de Rechtbank Amsterdam

Afdeling Publiekrecht –teams bestuursrecht

Postbus 75850

1070 AW Amsterdam

 

Naar boven