Aanvullend Mandaat uitreiken reisdocumenten en rijbewijzen De Fryske Marren

Het team Klantcontact centrum is gestart met een pilot voor het uitreiken van reisdocumenten en rijbewijzen. Deze pilot duurde tot uiterlijk 1 februari 2025. Op basis van de eerste bevindingen is voorgesteld de pilot vanaf 1 februari 2025 te verlengen tot uiterlijk 1 november 2025. Voor het realiseren van de pilot heeft de burgemeester van De Fryske Marren op 30 januari 2025 besloten de uitbreiding van de mandatering voor de bevoegdheden genoemd onder het mandaat J.2 en J.5 met ingang van 1 februari 2025 tot uiterlijk 1november 2025 te verlengen. De medewerkers van het team ondersteuning, cluster receptie, blijven daarmee bevoegd de reisdocumenten en rijbewijzen uit te reiken.

 

 

 

Bevoegdheid

Gemandateerde

Ondergemandateerde

Bijzonderheden

J.2

Het uitvoeren van de Paspoortwet en de Paspoortuitvoeringsregeling 2001 (PUN) en het Besluit paspoortgelden

teammanager

behandelend ambtenaar

Gedurende de pilot (1 februari 2025 tot uiterlijk 1 november 2025) zijn medewerkers van het team ondersteuning, cluster receptie, bevoegd tot het uitreiken van de reisdocumenten op grond van de wetgeving zoals opgenomen in kolom 2.

J.5

In behandeling nemen aanvraag voor en afgifte van rijbewijzen in het kader van de Wegenverkeerswet en ongeldigverklaring van rijbewijzen op grond van art. 124, lid 1, sub c van de Wegenverkeerswet

teammanager

behandelend ambtenaar

Gedurende de pilot (1 februari 2025 tot uiterlijk 1 november 2025) zijn medewerkers van het team ondersteuning, cluster receptie, bevoegd tot het uitreiken van rijbewijzen op grond van de wetgeving zoals opgenomen in kolom 2.

Joure, 30 januari 2025

Klaas Agricola

burgemeester

Naar boven