Kennisgeving anterieure overeenkomst ex artikel 13.13 Omgevingswet voor het bouwen van een woning aan de Engeveldsestraat, ongenummerd

Burgemeester en wethouders van gemeente Duiven delen mee dat zij op 22 september 2025 een overeenkomst hebben gesloten voor het bouwen van een woning in Groessen. Onderstaand een zakelijke beschrijving van deze overeenkomst.

Partijen en projectinhoud

Gemeente Duiven (hierna verder “De Gemeente”) heeft een anterieure overeenkomst gesloten met de initiatiefnemer en tevens eigenaar van het perceel aan de Engeveldsestraat, ongenummerd in Duiven (hierna verder “Initiatiefnemer”). In de overeenkomst zijn afspraken gemaakt over de ontwikkeling, het bouwen van de woning op het perceel aan de Engeveldsestraat, ongenummerd. (te samen te noemen “Het Initiatief”).

Locatie

Het Kostenverhaalsgebied betreft de percelen kadastraal bekend gemeente Duiven, H, 1679.

Algemene afspraken

  • -

    In de overeenkomst zijn afspraken vastgelegd voor de realisatie van een woning op de Locatie;

  • -

    De Initiatiefnemer ontwikkelt voor eigen rekening en risico Het Initiatief overeenkomstig de voorwaarden in de anterieure overeenkomst.

  • -

    De Initiatiefnemer levert een financiële bijdragen aan het Leefbaarheidsfonds Helhoek

  • -

    De gemeente heeft de inspanningsverplichting om de planologische procedure te doorlopen. Voor het in procedure brengen van de benodigde omgevingsvergunning worden leges in rekening gebracht conform de gemeentelijke legesverordening;

  • -

    De Initiatiefnemer is verplicht om eventuele nadeelcompensatie die conform artikel 15.1 Omgevingswet door de Gemeente wordt vastgesteld en die voortvloeit uit de voor Het Initiatief benodigde planologische maatregel aan de gemeente te vergoeden;

  • -

    Vastgelegd is dat de kosten van De Gemeente die voortvloeien uit c.q. samenhangen met de voorgenomen ontwikkeling en realisatie van Het Initiatief worden verhaald op de Initiatiefnemer.

Ter inzagelegging

Conform artikel 16.138 Omgevingswet, leggen burgemeester en wethouders binnen 2 weken na het sluiten van een anterieure overeenkomst een zakelijke beschrijving van de inhoud van deze overeenkomst ter inzage.

Met ingang van donderdag 25 december 2025 ligt deze beschrijving van de inhoud van de overeenkomst voor iedereen ter inzage in het gemeentehuis van Duiven, Koning Willem-Alexanderplein 1 6921 ES Duiven voor een periode van 6 weken 5 februari 2026.

Bezwaar

Tegen de gesloten overeenkomst en de zakelijke beschrijving van de inhoud van deze overeenkomst kunnen geen zienswijzen of bezwaren worden ingediend. De overeenkomst zelf ligt niet ter inzage.

Naar boven