APV vergunning - Besluiten, @ZAAK_LOC_Omschrijving@

Ons kenmerk: VTH2025-39350

Categorie: Instemmingsbesluit - Leidingen

Datum bekendmaking besluit : 22 december 2025

Onderwerp: Combi instemmingsbesluit

Geachte mevrouw/mijnheer,

Op 27 oktober 2025 hebben wij uw aanvraag voor het aanleggen van een wateraansluiting aan huis ontvangen. U vraagt toestemming voor de Spuistraat ter hoogte van huisnummer 3.

Ons besluit: u krijgt toestemming voor het aanleggen van glasvezel.

De wegbeheerder van het stadsdeel Centrum heeft geen bezwaar tegen uw aanvraag. Wij zien ook geen reden om de aanvraag te weigeren. Daarom beoordelen wij uw aanvraag positief. U krijgt toestemming om voor het aanleggen van een wateraansluiting. En om verkeersmaatregelen te nemen (volgens bijgevoegde tekeningen, in bijlage 3).

• Locatie: Spuistraat 3.

• Geldig van 16 december 2025 tot 31 juli 2026.

In bijlage 1 leest u waaraan uw aanvraag is getoetst.

Houd u aan de voorwaarden die horen bij deze toestemming.

Deze voorwaarden leest u ook in de bijlage. Medewerkers van de Handhavingsorganisatie controleren hierop.

Bent u het niet eens met dit besluit? Of een deel van dit besluit?

Dan kunt u dat aan ons laten weten. Dat noemen we ‘bezwaar maken’. In bijlage 2 staat hoe u dat kunt doen.

Mail als u vragen heeft naar apv-vergunningen@denhaag.nl.

Of bel naar mevrouw [Geanonimiseerd] op nummer 070 353 6906.

Hartelijk groet namens, Burgemeester en wethouders van Den Haag,

[Geanonimiseerd]

Gemeente Den Haag

Ons kenmerk: VTH2025-39350 - U krijgt een vergunning of ontheffing

3/4

BIJLAGE 1

Waaraan is uw aanvraag getoetst?

• Artikel 2:11 lid 7 van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV)

• Artikelen 2:10A lid 1 2:11 lid 1 APV

Beoordeling:

De aanvraag is getoetst zoals hierboven aangegeven. Wij hebben de aanvraag op 17 november 2025 voor advies voorgelegd aan:

De Wegbeheerder van het stadsdeel Centrum

In het advies van 27 november 2025 adviseert de wegbeheerder positief over het plaatsen van een Spuistraat ter hoogte van huisnummer 3 vanuit het oogpunt van hinder voor de omgeving en/of een inbreuk op het doelmatig onderhoud en beheer van de weg.

Aan welke voorwaarden moet u voldoen als u gebruik maakt van deze toestemming?

Laat de wegbeheerder van het stadsdeel weten wanneer de werkzaamheden beginnen. Doe dit minstens 3 dagen vóór het begin van de werkzaamheden via het meldingensysteem LTC Meldingen en Vergunningen.

Voer het werk uit binnen de toegestane periode.

Informeer omwonenden en bedrijven in de buurt over de werkzaamheden. Doe dit met een bewonersbrief.

Zorg dat de rijweg en het fietspad bereikbaar blijven tijdens de werkzaamheden.

Zorg voor zo min mogelijk overlast voor weggebruikers.

Verwijder speciale verharding - zoals gedenkstenen - zorgvuldig. Sla ze tijdens de werkzaamheden goed op. En plaats ze na afloop op precies dezelfde plek weer terug.

Bescherm elementenverharding tijdens de werkzaamheden tegen schade.

Herstel schade ontstaan door werkzaamheden.

Zorg voor een andere parkeerplaats als er in het werkgebied een invalideparkeerplaats is.

Let ook op het volgende:

De verleende toestemming geldt alleen voor werkzaamheden die staan op de gewaarmerkte tekeningen bij dit besluit. Zijn er afwijkingen of veranderingen? Laat dit dan weten aan de wegbeheerder van het stadsdeel Centrum.

Oplevering vindt plaats binnen 5 dagen na het afronden van de werkzaamheden. Neem hiervoor contact op met de wegbeheerder. Wilt u verlenging van deze termijn? Dan kan dat alleen met schriftelijke toestemming van de gemeente Den Haag.

Meer informatie over - mogelijke - bodemverontreiniging krijgt u van het gemeentelijk Bodem Informatie Punt (BIP): bodeminformatiepunt@denhaag.nl.

Zet de weg af conform CROW96B.

Meldingen of klachten van bewoners ten tijde van, en betreffende, de werkzaamheden dienen door de opdrachtgever (of het projectteam) / opdrachtnemer opgepakt en behandeld te worden binnen de gestelde kaders (wijze van behandeling en gestelde tijdsperiodes). Het stadsdeel dient hierover een volledige terugkoppeling te krijgen i.v.m. afmeldingen in diverse systemen.

Let op dat laad en losverkeer kan passeren en het liefst op een maandag uitvoeren.

Gemeente Den Haag

Ons kenmerk

VTH2025-39350 - U krijgt een vergunning of ontheffing

4/4

Bijlage 2

Wilt u bezwaar maken?

Bent u het niet eens met dit besluit? En bent u de overtreder of een belanghebbende? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Stuur uw bezwaarschrift uiterlijk binnen 6 weken na de datum dat het besluit bekend werd.

U kunt uw bezwaarschrift indienen via www.denhaag.nl/bezwaar. U heeft hiervoor uw DigiD nodig. Op www.denhaag.nl/bezwaar vindt u meer informatie. U kunt ons geen e-mail sturen.

U kunt uw bezwaarschrift ook per post sturen naar:

Burgemeester en wethouders van Den Haag,

AWB / bezwaar

Postbus 12 600

2500 DJ DEN HAAG

Zet in uw bezwaarschrift:

-

Uw naam, adres, telefoonnummer (waar wij u overdag kunnen bellen) en uw e-mailadres.

-

De datum en uw handtekening.

-

Een duidelijke omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt. Stuur een kopie van het besluit mee. En noem het kenmerk.

-

De redenen/argumenten waarom u het niet eens bent met het besluit.

Schrijft u namens iemand anders het bezwaar? Stuur dan ook een schriftelijke en ondertekende verklaring (volmacht) mee van de persoon namens wie u bezwaar maakt.

Spoed

Is er snel een uitspraak nodig (spoedeisend belang)? Dan kunt u na het sturen van uw bezwaarschrift bij de rechtbank Den Haag vragen om een voorlopige voorziening (een voorlopige beslissing).

Naar boven