Gemeenteblad van Wijdemeren
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Wijdemeren | Gemeenteblad 2025, 559856 | delegatie- of mandaatbesluit |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Wijdemeren | Gemeenteblad 2025, 559856 | delegatie- of mandaatbesluit |
Mandaatregeling Wijdemeren 2026
Het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Wijdemeren, respectievelijk de burgemeester van de gemeente Wijdemeren, ieder voor wat betreft de eigen bevoegdheden;
Gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht
Op 10 april 2025 is een Samenwerkingsovereenkomst 2026 Wijdemeren-Hilversum gesloten tussen de gemeente Wijdemeren en de gemeente Hilversum om per 1 januari 2026 ambtelijke organisatie samen te voegen;
Gelet op deze ambtelijke fusie dient per 1 januari 2026 de huidige Mandaatregeling aan te passen door de gemeentesecretaris van de gemeente Wijdemeren en de gemeentesecretaris van de gemeente Hilversum bevoegdheden te verlenen om namens het college van burgemeester en wethouders van gemeente Wijdemeren respectievelijk de burgemeester van gemeente Wijdemeren te besluiten, dan wel anderszins (rechts)handelingen te verrichten;
Dat de functionarissen aan wie ondermandaat, -volmacht, -machtiging verleend zal worden in het bevoegdhedenregister en instructie in bijlage I reeds inzichtelijk zijn gemaakt. Dat het noemen van functionarissen in het bevoegdhedenregister en instructie in bijlage I onverlet laat dat de gemeentesecretaris van de gemeente Hilversum ondermandaat, -volmacht, -machtiging kan verlenen aan andere functionarissen ten behoeve van de juiste uitoefening van de samenwerkingsovereenkomst 2026 Wijdemeren-Hilversum.
Ten behoeve van inwerkingtreding van deze regeling zal de gemeentesecretaris van de gemeente Hilversum schriftelijk instemmen en daarmee het mandaat aanvaarden, zoals bedoeld in artikel 10:4 van de Algemene wet bestuursrecht;
Artikel 3 Budgetverantwoordelijkheid
Indien de uitoefening van het mandaat, bedoeld in artikel 2, het beslissen over de besteding van budgetten met zich meebrengt, maakt dit onderdeel uit van het vermelde mandaat, met inachtneming van de Budgethoudersregeling gemeente Wijdemeren 2026, en mits dit past binnen het betreffende budget zoals opgenomen in de gemeentebegroting.
Ondertekening
Wijdemeren, [….2025]
Burgemeester en wethouders van Wijdemeren,
namens deze,
de secretaris,
mevrouw drs. E.L. Ruizeveld de Winter
de burgemeester van Wijdemeren,
drs. M.L. Verheijen
de burgemeester,
drs. M.L. Verheijen
Bijlage I. Bevoegdhedenregister en instructie ondermandaat
Bijlage 1 behorende bij Mandaatregeling Wijdemeren 2026
Geldt voor zowel de bevoegdheden van het college als de bevoegdheden van de burgemeester. De genoemde bevoegdheden zijn gemandateerd aan de gemeentesecretaris, voor zover in kolom “aan” is (onder)gemandateerd is er sprake van (onder)mandaat aan de in die kolom genoemde functionarissen.
Bevoegdheden exclusief voor gemeentesecretaris
Bevoegdheden voor gemeentesecretaris en concernmanager
Bevoegdheden in ondermandaat aan teammanagers en genoemde functionarissen
Bevoegdheden in ondermandaat aan teammanager Buitendienst en genoemde functionarissen
|
Uitvoering en besluitvorming verordeningen voor zover deze betrekking hebben op de taakvelden van het team |
||||
|
Verlenen van vergunningen voor het plaatsen van een grafmonument |
||||
Bevoegdheden in ondermandaat aan teammanager Realisatie en installaties en genoemde functionaris
Bevoegdheden in ondermandaat aan teammanagers van de Afdeling Ruimtelijke ontwikkeling, ieder voor zijn eigen beleidsterrein en genoemde functionarissen
Bevoegdheden in ondermandaat aan teammanager Vastgoed en genoemde functionarissen
Bevoegdheden in ondermandaat aan teammanagers van de Afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling, ieder voor zijn eigen beleidsterrein en genoemde functionarissen
Bevoegdheden in ondermandaat aan teammanagers van de Afdeling Werk, Re-integratie en Inkomen, ieder voor zijn eigen beleidsterrein en genoemde functionarissen
Bevoegdheden in ondermandaat aan teammanager Beleid Samenleving en Teammanager Jeugd, ieder voor zijn eigen beleidsterrein en genoemde functionarissen
Bevoegdheden in ondermandaat aan teammanager Burgerzaken (FO en BO) en genoemde functionarissen
Bevoegdheden in ondermandaat aan teammanagers van de Afdeling Vergunningen, Veiligheid en Bestuurszaken, ieder voor zijn eigen beleidsterrein en genoemde functionarissen
Bevoegdheden in ondermandaat aan teammanager Communicatie en genoemde functionarissen
Bevoegdheden in ondermandaat aan teammanager Juridische Zaken, Inkoop en Subsidies en genoemde functionarissen
Bevoegdheden in ondermandaat aan teammanager Financiën en Teammanager Control, ieder voor zijn eigen beleidsterrein en genoemde functionarissen
Bevoegdheden in ondermandaat aan teammanager Belastingen en gegevensbeheer en genoemde functionarissen
Bijlage II. Mandatering aan derden
Behorende bij de Mandaatregeling Wijdemeren 2026
Hieronder volgt een samenvatting van derdenmandaten. Voor de volledigheid dienen de separate mandaten integraal te worden geraadpleegd in het archief en zoals gepubliceerd op het internet.
Aan de directeur van de Kredietbank:
De bevoegdheid voor het afgeven c.q. weigeren van een verklaring als bedoeld in artikel 285, lid 2, onder e van de Faillissementswet (WSNP)
Dit mandaat is aangevuld op 19 februari 2013:
Aan de directeur van de Kredietbank worden gemandateerd de bevoegdheden tot:
Voor al deze bevoegdheden geldt de mogelijkheid van ondermandaat.
De beslissing op bezwaar is niet gemandateerd.
De bevoegdheid uitvoering en besluitvorming van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen (Wet BAG), in het bijzonder:
het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders;
het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument.
4. GGD Regio Gooi en Vechtstreek
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wijdemeren heeft bij besluit van 9 maart 2021 de directeur publieke gezondheid van de GGD Gooi en Vechtstreek aangewezen als toezichthouder kinderopvang als bedoeld in artikel 1.61 van de Wet kinderopvang en aan de toezichthouder toestemming verleend tot het machtigen van één of meer personen die onder zijn leiding werkzaam zijn bij de GGD Gooi en Vechtstreek om namens hem op te treden als toezichthouder kinderopvang
5. Politie Gooi en Vechtstreek
De bevoegdheid om bestuursdwang toe te passen als gevolg van artikel 125 gemeentewet, artikel 170 wegenverkeerswet 1994 en de gewijzigde Wegsleepverordening gemeente Wijdemeren 2004.
De sociale recherche voor de gemeente Wijdemeren wordt door sociaal rechercheurs SRG&V van de uit Uitvoeringsdienst Sociaal Domein van de gemeente Gooise Meren uitgevoerd. Daartoe is een mandatering en machtigingsbesluit opgesteld.
8. directeur GGD Regio Gooi en Vechtstreek
Gelet op de verplichting in artikel 4 van de Wet op de lijkbezorging tot benoeming van een of meer gemeentelijke lijkschouwers heeft het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wijdemeren de directeur publieke gezondheid van de GGD Regio Gooi en Vechtstreek gemandateerd voor de benoeming van gemeentelijke lijkschouwers. De mandataris is opgedragen om het college steeds te informeren als er van deze bevoegdheid gebruik is gemaakt en wie er benoemd is tot gemeentelijk lijkschouwer.
9. directeur Regio Gooi en Vechtstreek
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wijdemeren heeft de bevoegdheid tot aanwijzing van de toezichthoudend ambtenaar Wmo gemandateerd aan de directeur van de Regio Gooi en Vechtstreek. De mandataris is opgedragen het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wijdemeren te informeren welke persoon/personen is/zijn aangewezen als toezichthoudend ambtenaar.
De Omgevingsdienst Flevoland Gooi en Vechtstreek voert een aantal taken op het gebied van milieu van de gemeente uit. Hiertoe zijn diverse mandaat- en machtigingsbesluiten opgesteld:
Deze stukken staan op de website van de gemeente.
11. AMHK en Jeugdhulpvoorzieningen
De uitvoering van taken op het gebied van Advies-en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling en de uitvoering van opdrachtverstrekking van jeugdhulpvoorzieningen aan aanbieders, de controle op rechtmatigheid van declaraties van jeughulpvoorzieningen, de melding aanvang zorg en de behandeling van klachten in het kader van de Jeugdwet worden gemandateerd aan de Regio Gooi en Vechtstreek.
12. Crisisdienst en Inzet crisisvoorzieningen
De taak dat jeugdhulp 24 uur per dag bereikbaar en beschikbaar is in situaties dat onmiddellijke uitvoering van taken noodzakelijk is, is belegd bij de Regio Gooi en Vechtstreek, in het bijzonder bij Veilig Thuis Gooi en Vechtstreek.
Het mandaat op grond van artikel 2.3 van de Jeugdwet, uitsluitend in crisissituaties, is gegeven aan de algemeen directeur van de Regio Gooi en Vechtstreek.
Ziet u een fout in deze regeling?
Bent u van mening dat de inhoud niet juist is? Neem dan contact op met de organisatie die de regelgeving heeft gepubliceerd. Deze organisatie is namelijk zelf verantwoordelijk voor de inhoud van de regelgeving. De naam van de organisatie ziet u bovenaan de regelgeving. De contactgegevens van de organisatie kunt u hier opzoeken: organisaties.overheid.nl.
Werkt de website of een link niet goed? Stuur dan een e-mail naar regelgeving@overheid.nl
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2025-559856.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.