Openbare selectieprocedure verhuur kavel post- en pakketautomaat Essinklaan te Grave

De gemeente Land van Cuijk heeft het voornemen om het perceel, gelegen aan de Essinklaan 72 te Grave, kadastraal bekend gemeente Grave, sectie E, nummer 2554 (ged.) ter grootte van ca. 5 m2, hierna ‘de kavel’, uit te geven ten behoeve van de plaatsing en exploitatie van een post- en pakketautomaat.

Met deze openbare selectieprocedure geeft de gemeente Land van Cuijk uitvoering aan het arrest van de Hoge Raad van 26 november 2021 (ECLI:NL:2021:1778) en maakt zij de selectieprocedure openbaar.

  • 1.

    Selectieprocedure

    Het college van burgemeester en wethouders stelt vast welke kavels voor de verhuur worden aangeboden en tegen welke prijs. Daarnaast stelt het college vast welke criteria van toepassing zijn. De geldige inschrijvingen per kavel worden geordend op volgorde van ontvangst van de inschrijving.

     

  • 2.

    Selectiecriteria

    De gegadigde dient bij inschrijving in ieder geval te voldoen aan de volgende geschiktheidseisen:

    • a)

      Vergunbare conceptaanvraag omgevingsvergunning:

      De gegadigde dient een volledige conceptaanvraag voor een vergunbare omgevingsvergunning voor de plaatsing van een post- en pakketautomaat op de betreffende locatie in. In de conceptaanvraag zijn (ten minste) een situatietekening, bouwtekening, aansluitgegevens (voor de stroomvoorziening) en een motivering van de vergunbaarheid opgenomen.

    • b)

      Schriftelijke toestemming van de winkel/het bedrijf:

      De post- en pakketautomaat wordt tegen de gevel van de Jumbo geplaatst. Bij de exploitatie van de post- en pakketautomaat dient daarnaast gebruik gemaakt te worden van de stroomvoorziening van deze supermarkt. Om die reden dient de gegadigde te beschikken over de schriftelijke toestemming van de eigenaar (en eventueel exploitant) van deze supermarkt voor de plaatsing van de post- en pakketautomaat en/of voor het gebruik van diens stroomvoorziening.

    • c)

      Technische bekwaamheid:

      De gegadigde dient aan te tonen dat hij technisch bekwaam is om de post- en pakketautomaat te plaatsen. De gegadigde kan dit aantonen door het overleggen van doorvoorbeelden van reeds geplaatste en operationele post- en pakketautomaten of certificering.

    • d)

      Financiële draagkracht:

      De gegadigde dient aan te tonen dat er voldoende financiële middelen aanwezig zijn om een post- en pakketautomaat te plaatsen, te exploiteren en te onderhouden. De gegadigde kan dit aantonen door bijvoorbeeld een recente jaarrekening, accountantsverklaring of andere in de markt gebruikelijke financiële bewijsstukken te overleggen.

  • 3.

    Verdeelinstrument

    Bij meerdere inschrijvingen (welke allen voldoen aan de vorenstaande criteria) geldt “wie het eerst komt, wie het eerst maalt”. Dat wil zeggen dat het moment van inschrijving dan bepalend is voor het vaststellen van de definitieve volgorde. De administratie van de gemeente is daarvoor bindend.

     

  • 4.

    Inschrijvingsprocedure

    U kunt zich uiterlijk tot en met 5 januari 2026 inschrijven. Inschrijvingen die na de genoemde reactietermijn worden ingediend, zullen niet meer worden behandeld. Het risico van het niet tijdig indienen van inschrijvingen ligt bij de inschrijver. Inschrijven kan uitsluitend via: E-mail: gemeente@landvancuijk.nl t.a.v. cluster Grondaken o.v.v. “Inschrijving pakketautomaat Essinklaan Grave – Z/25/256883”

     

  • 5.

    Informatie

    Voor eventuele vragen en/of nadere inlichtingen met betrekking tot deze publicatie kunt u contact opnemen met de heer E. de Corti van het cluster Grondzaken van gemeente Land van Cuijk onder vermelding van: naam, adres en functie afzender, gegevens over de kavel, publicatiedatum en uw vraag. Het opnemen van contact ontslaat u niet van de plicht om, als u zich wil inschrijven, dit te doen binnen de hiervóór genoemde termijn.

Burgemeester en wethouders van gemeente Land van Cuijk

Naar boven