Overwegende,
dat zich binnen woonplaats Nijmegen in de wijk Wolfskuil de Gladiolenstraat bevindt;
dat Gladiolenstraat voor auto’s een doodlopende straat is die vanaf de aansluiting Koninginnelaan richting Ridderspoor loopt;
dat de Koninginnelaan wordt omgevormd tot fietsstraat wat betekent dat de positie van de auto hier ondergeschikt is aan die van de fiets;
dat er in verband hiermee in plaats van de haakse parkeerplaatsen langsparkeerplaatsen worden aangelegd;
dat dit een afname van het aantal parkeerplaatsen in de Koninginnelaan tot gevolg heeft;
dat verwacht wordt dat door het verdwijnen van parkeerplaatsen het laden en lossen bij een hier gevestigde eetgelegenheid wordt bemoeilijkt;
dat het om laden en lossen voor dit pand mogelijk te maken de bedoeling is om aan de achterzijde van de eetgelegenheid in de Gladiolenstraat een laad- en losplaats aan te wijzen;
dat hiermee aan bevoorradend verkeer een duidelijke plek op de weg wordt geboden;
dat bovendien kan worden voorkomen dat er op straat wordt gestopt voor het laden en lossen;
dat het volstaat om de laad- en losplek dagelijks van 7.00 tot 12.00 uur in te stellen;
dat dit betekent dat buiten deze tijden deze plek gebruikt kan worden als reguliere parkeerplaats;
dat met deze maatregel wordt bijgedragen aan het bevorderen van de verkeersveiligheid in de straat en aan het verbeteren van de bereikbaarheid, ook in geval van calamiteiten;
dat hiermee bovendien aan voertuigen die goederen afleveren of ophalen een duidelijk plek op de weg wordt geboden;
dat de aanleg van de laad- en losplek is besproken met omwonenden;
dat om te kijken of de maatregel het gewenste effect heeft, de laad- en losplek voor een periode van 1 jaar wordt aangewezen;
dat de maatregel daarna wordt geëvalueerd en op basis daarvan wordt besloten of de laad- en losplek definitief wordt aangewezen;
dat in dit geval een groter belang wordt toegekend aan het veilig kunnen laden en lossen van goederen tijdens de genoemde venstertijden dan aan het in stand houden van de bestaande verkeerssituatie;
dat de bovenvermelde maatregel wordt genomen op basis van artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren, om weggebruikers en passagiers te beschermen en om de bruikbaarheid van de weg te waarborgen;
dat het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven;
dat terzake overleg met de verkeersadviseur en tevens de gemachtigde van de korpschef van de politie-eenheid Oost-Nederland heeft plaatsgevonden;
dat, gelet op het bepaalde in het Mandaatbesluit gemeente Nijmegen 2019, onderdeel mandaatregister Stadsbeheer, aan de concernmanager afdeling Stadsbeheer en aan de manager bureau Dienstverlening, (onder voorwaarden) mandaat is verleend tot het nemen van tijdelijke en definitieve verkeersbesluiten op basis van de Wegenverkeerswet 1994
gelet op de artikelen 15 en 18 van de Wegenverkeerswet 1994 en artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer;